تولید چسب مخصوص برای پیشگیری از قطع پای دیابتی‌ها : تولید چسب مخصوص برای پیشگیری ...



تولید محتوا برای سایت , طرز تهیه غذا برای دیابتی ها , برنامه غذایی برای دیابتی ها

تولید چسب مخصوص برای پیشگیری از قطع پای دیابتی‌ها
بیماران مبتلا به دیابت بزودی می‌توانند با استفاده از یک چسب مخصوص، سلامت یا آسیب‌دیدگی عروق پا را براحتی در منزل مورد بررسی قرار دهند.
آسیب به اعصاب یا نوروپاتی دیابتی – اختلال در عملکرد اعصاب محیطی بدن – یکی از مشکلات شایع در دیابت‌های کنترل نشده محسوب می‌شود که 50 درصد بیماران را درگیر می‌کند.


سطوح بالای قند خون بیمار باعث آسیب دیدن شاخه‌های حسی اعصاب محیطی می‌شود؛ این مشکل با درد یا بی‌حسی همراه است، اما خطر اصلی زمانی بروز می‌کند که زخم جزئی به عفونت شدیدی تبدیل شده و با گسترش عفونت، بافت از بین رفته و پزشکان مجبور به قطع پای بیمار می‌شوند.
تشخیص به موقع نوروپاتی دیابتی در مراحل اولیه نیازمند کنترل منظم است؛ یکی از این روش‌های موجود «الکترومیوگرافی» است که شامل قرار دادن الکترودها درون عضلات و بررسی عملکرد اعصاب محیطی است.این روش در مراکز درمانی و زیر نظر متخصص انجام می‌شود، اما محققان روش ساده‌تری را ابداع کرده‌اند.


محققان با هدف جلوگیری از قطع پای بیماران دیابتی در اثر نوروپاتی دیابتی، چسب Neuropad را تولید کرده‌اند که با بررسی وضعیت عرق کردن، آسیب‌دیدگی عروق پا را تشخیص می دهد.
چسب پس از قرار گرفتن در کف پا در مدت 10 دقیقه میزان تعرق را بررسی می‌کند؛ تغییر رنگ چسب از آبی به صورتی نشان‌دهنده مناسب بودن شرایط و عدم تغییر رنگ در اثر نبود عرق به معنای وجود مشکل در اعصاب پا است.
محققان دانشگاه آکسفورد عملکرد چسب Neuropad را بر روی 3000 بیمار مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار داده‌اند که نتایج بدست آمده حاکی از دقت 86 درصدی این چسب در تشخیص آسیب‌دیدگی عروق پا است. 

منبع : isna.ir


ویدیو : تولید چسب مخصوص برای پیشگیری از قطع پای دیابتی‌ها