توقیف خودروی بدحجاب‌ها : اما شروع ماه مهربانی، گاهی با نامهربانی‌هایی همراه ...



خودروی دنا , توقیف , خودروی ساینا

اما شروع ماه مهربانی، گاهی با نامهربانی‌هایی همراه است كه با توجه به اینكه بعضی از آنها عمری چندساله دارند، به نظر می‌رسد پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خود را برای مقابله با آنها آماده كرده است و از هم اکنون هشدار و اخطار‌ها داده می‌شود تا بعدا گلایه‌ای از سوی كسی نباشد.

 راننده سرویس دختران، زن باشد
روز گذشته، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: امسال نیز برای هماهنگی سرویس‌های مدارس جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه برگزار شد و تصمیماتی نیز در این زمینه اتخاذ شد. سید تیمور حسینی با بیان اینكه امسال نیز همانند سال‌های گذشته جابه‌جایی دانش‌آموزان تنها با خودروهای دارای برچسب سرویس مدارس و مورد تایید سازمان تاكسیرانی انجام خواهد شد، درباره شرایط خودروی سرویس مدرسه گفت: در صورتی كه بیش از پنج سال از ساخت خودروی سرویس مدرسه گذشته باشد این خودروها حتما باید برگه معاینه فنی معتبر داشته باشند،

 

همچنین داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه‌نامه سرنشین و نداشتن هرگونه عیب و نقص از دیگر الزامات سرویس مدرسه است. او درباره شرایط راننده نیز گفت: راننده حداقل باید 23 سال سن داشته و دارای گواهینامه سلامت و سوءپیشینه باشد، متاهل بودن نیز از دیگر الزامات برای یك راننده سرویس مدرسه است. او با تاكید بر اینكه خانواده‌ها نباید خارج از دستورالعمل و از خودروهای غیرمجاز، شخصی و... برای انتقال فرزندانشان به مدرسه استفاده كنند، گفت: پلیس برابر قانون با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد كرده و علاوه بر اینكه خودرو توقیف خواهد شد، راننده متخلف نیز 40 هزار تومان جریمه می‌شود.

 

حسینی درباره تخلفات رانندگان سرویس‌های مدارس نیز اظهار كرد: برابر قانون اگر راننده سرویس مدرسه برای بار سوم مرتكب تخلفات حادثه‌ساز شود دفترچه وی باطل شده و صلاحیت لازم برای رانندگی سرویس مدرسه را نخواهد داشت.

 

به گفته او سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم و عبور از چراغ قرمز سه تخلف حادثه‌سازی است كه پلیس با آن برخورد خواهد كرد. حسینی در بخش دیگری از سخنانش درباره شرایط لازم برای راننده سرویس مدارس دخترانه خاطرنشان كرد: راننده سرویس مدارس دخترانه اعم از ابتدایی و دبیرستان حتما باید زن باشد و این موضوع الزامی است اما درباره مینی‌بوس‌ها راننده می‌تواند مرد باشد به شرط اینكه یك مربی خانم و فرد مورد تایید مدرسه در مینی‌بوس حضور داشته باشد.

 

ضمن اینكه راننده مینی‌بوس نیز حتما باید شرایط مربوط به راننده سرویس‌های مدارس را كه در ابتدای نشست گفته شد، داشته باشد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در بخش دیگری از سخنانش از توقیف خودروی رانندگان بدحجاب و كشف حجاب كرده، در سطح معابر پایتخت خبر داد. حسینی درباره برخورد پلیس با بدحجابی یا كشف حجاب سرنشینان یا رانندگان خودروها اظهار كرد: اگر فردی داخل ماشین حجاب بد و زننده‌ای داشته باشد یا كشف حجاب كند، طبق قانون وسیله نقلیه‌اش توقیف خواهد شد اما در حال حاضر جریمه نقدی برای آن وجود ندارد. به گزارش ایسنا، او درباره اینكه خودروی این افراد چه مدت توقیف خواهد شد نیز گفت: ما پرونده این افراد را به پلیس امنیت و مقام قضائی خواهیم داد و در این شرایط است كه باید دید چقدر موضوع زمان بر خواهد بود و پس از آن با دستور مقام قضائی خودرو ترخیص خواهد شد. 


 برخورد با موتورسواران مزاحم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره اینكه دیده شده برخی از جوانان به وسیله موتورسیكلت اقدام به ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان به ویژه دختران می‌كنند، گفت: «به همین منظور نیز از ابتدای مهرماه طرح برخورد با مزاحمت موتورسواران در مقابل مدرسه‌های دخترانه را خواهیم داشت و با این افراد به جد برخورد خواهد شد.» مزاحمت‌هایی كه كنار مدارس رخ می‌دهد همواره یك معضل بزرگ بوده كه این روزها با صورت‌های جدیدی كه این مزاحمت‌ها پیدا كرده‌، نگرانی درباره آنها افزایش یافته است.

 

امروزه موتورسوارهای مزاحم علاوه بر مشكلاتی كه برای دختران ایجاد می‌كنند، به فروش مواد مخدر نیز می‌پردازند و این مساله به حدی رواج داشته است كه چند ماه پیش، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره تدابیر پلیس برای برخورد با افراد سودجویی كه در اطراف مدارس و دانشگاه‌ها اقدام به توزیع مواد روانگردان و مخدر كرده یا به بهانه‌هایی سعی در فروش این مواد به قشر دانش‌آموز یا دانشجو دارند، گفت: ما هشدارهای لازم را در این زمینه به مراكز آموزشی و علمی داده‌ایم و از مسئولان آنها خواسته‌ایم كه هر نوع رفتار این‌چنینی را به پلیس گزارش دهند. همچنین خود دانش‌آموزان و دانشجویان نیز باید هوشیار باشند و فعالیت این افراد را به ما اطلاع دهند. خانواده‌ها نیز نقش مهمی در این زمینه دارند و یاور پلیس هستند. علی مویدی افزود: همكاری مشتركی میان پلیس و آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد. 


 نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی در جامعه
یك جامعه‌شناس در رابطه با مزاحمت‌هایی كه موتورسوران جلوی در مدارس دختران ایجاد می‌كنند به «آرمان» گفت: باید با اینگونه مزاحمت‌ها به طور جدی برخورد شود تا شاهد بروز این نوع ناهنجاری‌ها نباشیم. امیرمحمود حریرچی با بیان اینكه دلیل رواج رفتارهای ضد اجتماعی در جامعه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، می‌افزاید: به نظر می‌رسد كه فرار از قانون و نادیده گرفتن قانون در جامعه در حال رواج پیدا كردن است.

 

او با بیان اینكه، موتورسواری كه جلوی مدرسه رفتار ضد اجتماعی بروز می‌دهد، چندان بابت عواقب عملش نگران نیست، ادامه داد: آدم‌هایی كه رفتارهای خلاف قانون و تبهكارانه از خود نشان می‌دهند باید نگران عواقبشان باشند. هر خلاف بزرگی از خلاف‌های كوچك شروع می‌شود و اگر با خلاف‌های كوچك برخورد نشود به خلاف‌های بزرگتر ختم می‌شوند. او تصریح می‌كند: باید به این نکته مهم توجه داشت که معضلات بزرگی مانند اسیدپاشی از دل جرایم كوچك برمی‌خیزند. حریرچی تاكید می‌كند: به همین دلیل باید برخورد جدی با مزاحمان صورت بگیرد تا آنها جرأت تكرار جرم را نداشته باشند. 

 

 اخبار اجتماعی  - آرمان 


ویدیو : توقیف خودروی بدحجاب‌ها