توقع «پپ گواردیولا»یی از حمید درخشان :  اخبار ورزشی - توقع «پپ گواردیولا»یی ...



حمید درخشان , حمید سوریان , حمید گودرزی


 اخبار ورزشی - توقع «پپ گواردیولا»یی از حمید درخشان
علی ی---------------------ه دایی...........

درخشان وقتی در سال 1372 و در 35 سالگی با نظر علی پروین به تیم ملی فوتبال برگشت، در مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا به عنوان کاپیتان برای تیم ملی به میدان رفت و یکی از بهترین پاس گل های تاریخ فوتبال ایران را به علی دایی داد!   

 فصل کابوس وار پرسپولیس با یک جابه جایی شگفت انگیز در حال پی گیری است.

ظهر روز گذشته همه چیز با پچ پچ شروع شد و بعد با طبل و سنج و پای کوبی  لیدرهایی که علی دایی را دوست نداشتند خاتمه یافت.

«حمید درخشان فرکوش» که کارنامه درخشانی در فوتبال به عنوان سرمربی ندارد و اتفاقاً شهرداری تبریز، سرخپوشان، شاهین بوشهر، داماش گیلان و .. با او به دسته پائین تر سقوط کرده اند جانشین علی دایی شد که خودش را یک مربی موفق می داند.
 
درخشان وقتی در سال 1372 و در 35 سالگی با نظر علی پروین به تیم ملی فوتبال برگشت، در مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا به عنوان کاپیتان برای تیم ملی به میدان رفت و یکی از بهترین پاس گل های تاریخ فوتبال ایران را به علی دایی داد!

این شاید از شوخی های روزگار باشد که آن مرد 35 ساله با موهای کم پشت که قرمزها به او لقب « حمید آتیش پاره» داده بودند در آخرین دقایق بازی مقابل ژاپن روی خط نیمه توپ را گرفت و بعد از دور زدن بازیکن های ژاپنی با پاسی ظریف و روی زمین که بی شباهت به پاس های ژاوی و اینیستا نبود که بعدها ستاره شدند، علی دایی را با دروازه بان ژاپن تک به تک کرد.

دایی که آن روزها با قامت استخوانی و سبیل های باریک می رفت به یک اسطوره تبدیل شود دروازه بان را دریبل زد و گل.... ایران 2 – ژاپن 1.

 مسابقاتی که فرجامی تلخ داشت. بهزاد غلامپور نمایشی فاجعه بار داشت و علی دایی تک ستاره تیم بود. حالا بعد از 20 سال، همان حمید درخشان این بار دایی و غلامپور را دور زد و سرمربی قرمزها شد... امان از شوخی های روزگار!

برخی این اتفاق را «کودتای ورزشی» لقب دادند. این که سرمربی تیم به دستور مقامات بالا و نه هیات مدیره اخراج شود.همین سبک و سیاق اخراج می تواند یک فرصت دوباره برای احیای علی دایی باشد تا سه باره با سری برافرشته به پرسپولیس برگردد.

او با زیرکی گفته خوشحال است که توسط « وزیر» ورزش برکنار شده است؛ پاسخی رندانه از مردی که این چند وقت او را با مشت های گره کرده و خشمی گنگ به خاطر می آوریم.

او برای دومین بار از پرسپولیس برکنار می شود و به یک بختک برای مربی بعدی تبدیل می شود تا اگر نتواند نتایج درخشانی کسب کند تماشاگران روی سکوها نام او را دم بگیرند: علی ی-----------------ه دایی..............!

درخشان تجربه نشستن روی نیمکت سر مربی گری پرسپولیس را دارد. او در تیرماه 1373 به جای ولادیسلاو بگوویچ سرمربی پرسپولیس شد. او البته در دو دوره هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و در این دو دوره در 26 بازی با سرخپوشان صاحب 18برد، 5 مساوی و3 باخت شد. زمانی نیز همراه محمد پنجعلی و ناصر محمد خانی سه نفره قرمزها را هدایت می کردند.

کاریکاتوریست کیهان ورزشی در آن روزگار این مربی گری سه گانه را به شوخی گرفته بود. بازیکن پرسپولیس پا به توپ بود، پنجعلی داد زده بود: برگرد دفاع! درخشان می گفت: میانه میدان بمان! و ناصرمحمدخانی جیغ می کشید که برو جلو!!....  بازیکن گیج و منگ می گفت: آخه من مادر مرده به حرف کدوم تون گوش کنم!.... کارتونیست طنز و کاریکاتور نیز یک «تن» کشیده بود با سه «سر»: درخشان، پنجعلی و محمد خانی.

حالا شاید مدیران پرسپولیس و آن طور که گفته می شود تصمیم گیران ثروتمند باشگاه که فرش قرمز برای درخشانِ فعلا نه چندان محبوب، گسترده اند از او توقع دارند یک «پپ گواردیولا» باشد؛ ستاره ای خوش تکنیک، برخاسته از باشگاه از نسلی که آن را قرمزهای جاودان لقب می دهند.
 
در این میان یک هوادار رند استقلال پای خبری مربوط به انتخاب درخشان نوشته بود: راضیم ازت درخشان! ما استقلالی ها از آمدنت به پرسپولیس استقبال می کنیم...

 

 اخبار ورزشی - عصر ایران

 


ویدیو : توقع «پپ گواردیولا»یی از حمید درخشان