توضیح عابدینی درباره حاشیه گفتگو با روحانی : مجری برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» ...


مجری برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما درباره برنامه شب گذشته و گفت‌وگو با حسن روحانی توضیحاتی ارائه کرد. خبرگزاری فارس:  مجری برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما درباره برنامه شب گذشته و گفت‌وگو با حسن روحانی توضیحاتی ارائه کرد.
 
شب گذشته و درست در آخرین لحظات گفت‌وگوی ویژه خبری، حسن عابدینی مجری برنامه اعلام کرد که زمان ما به پایان رسیده است و قصد خداحافظی داشت اما این گفت‌وگو 20 ثانیه ادامه پیدا کرد. پس از بروز این اتفاق دو شائبه پیش آمد که یا صداوسیما زمان را دقیق نگرفته و این ثانیه‌ها به همین خاطر به برنامه اضافه شده است و یا اینکه این 20 ثانیه اضافه‌تر از زمان قانونی برنامه لحاظ شده است.

«حسن عابدینی» درباره این اتفاق گفت: برنامه از لحاظ زمانی کاملا دقیق است اما وقتی من در حال خداحافظی بودم، آقای روحانی می‌خواستند صحبتی داشته باشند و کلید را نشان بدهند و بحث پایانی را بکنند، دوباره دوربین روی ایشان رفت و آقای روحانی حرف‌هایشان را زدند تا گفته نشود حرف‌هایش ناتمام مانده است.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی ویژه خبری بر اساس مصوبه ستاد تبلیغات 45 دقیقه زمان دارد، راس ساعت هم باید قطع شود، ما هم دقیق سر همان زمان خداحافظی کردیم ولی چون ایشان احساس کرد که یک مطلبش مانده، شروع به صحبت کرد.

عابدینی تصریح کرد: این مدت زمان در حدود 20 ثانیه بود و  نمی‌خواستیم این شائبه پیش بیاید که صحبت‌هایشان ناتمام مانده است.

مجری گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که شما در بحث انتقاد آقای روحانی به سازمان صداوسیما ورود نکردید، دلیلش چه بود؟ آیا اجازه این کار را نداشتید و یا خودتان نخواستید ورود کنید؟ توضیح داد: به صورت کلی گفت‌وگوی ویژه مناظره نیست و بنای چالش با کاندیدا را ندارد. بنابر این فرصتی ایجاد می‌شود تا داوطلب دیدگاه‌های خود را در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ بیان کند.

قرار نیست که اگر کسی صحبتی را مطرح کرد،ما در مقام پاسخگویی برآییم. صحبت‌های ایشان درباره بحث هسته‌ای نیز به طور کامل بیان شد. من وقتی هم سوالم را پرسیدم، گفتم که نحوه برخورد شما با منتقدین چه خواهد بود؟ ما آنجا هم با هم وارد مباحثه و چالش نشدیم که صحبت‌های شما درست است یا غلط است. چون فکر می‌کنم مردم خودشان تمام موارد را به صورت کامل رصد می‌کنند و خودشان در جریان موضوعات هستند و داوری با خود مردم است. 


ویدیو : توضیح عابدینی درباره حاشیه گفتگو با روحانی