توضیحات نوبخت در مورد ساعت کار در ماه رمضان :   اخبار اقتصادی - نوبخت: ساعت ...



ساعت کار بانک ها در ماه رمضان , ساعت کاری در ماه رمضان 95 , حدیث در مورد ماه رمضان

 

اخبار اقتصادی - نوبخت: ساعت کار در ماه رمضان تغییر نمی‌کند

سخنگوی دولت گفت که مرحله نخست حمایت غذایی نسبت به اقشار کم در آمد از هفته آینده آغاز می شود.

سخنگوی هیات دولت اعلام کرد که دولت تصمیمی بر افزایش قیمت‌ کالاها ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت ظهر امروز(چهارشنبه) بعد از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با مرور مصوبات هیات دولت، گفت: در جلسه امروز دولت در مورد نحوه تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه بحث و گفت‌وگو شد و در این جلسه تاکید شد که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری قبل از این‌که تهیه این برنامه را کامل کند یک آسیب‌شناسی از برنامه‌های اجرایی شده قبل داشته باشد و موانع تحقق آنها را مورد بررسی قرار دهد و با شناخت این برنامه‌ها، برنامه ششم را تهیه کند.

وی با بیان این‌که این برنامه با تکیه بر برنامه‌های سیاست‌های کلی نظام از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه و تنظیم خواهد شد، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که تا زمان اتمام برنامه پنجم توسعه و آغاز اجرای برنامه ششم در این فاصله زمانی در خصوص ساختارهایی که اجرای برنامه لازم دارد و همچنین دیگر مسائل مربوطه، برنامه کوتاه مدت ویژه‌ای تهیه شود.

نوبخت با بیان این‌که ما تلاش می‌کنیم که در برنامه ششم رویکرد دانش‌بنیان نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: در جلسه امروز هیات دولت همچنین تصمیم گرفته شد که برای تحقق حمایت غذایی که از قبل اعلام شده بود از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود، 187 میلیارد تومان برای این کار به این وزارتخانه تخصیص داده شود تا هفته آینده بتواند مرحله نخست حمایت غذایی از اقشار کم درآمد را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت پس از صحبت‌های ابتدایی خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با احیای سازمان برنامه بودجه و فراخوانی که در این ارتباط داده شده است و این‌که آیا دولت به واقع قصد دارد این سازمان را احیا کند، گفت: امروز در بحث چگونگی تهیه و تنظیم برنامه ششم که در دولت مطرح شد این موضوع را رییس‌جمهور مورد تاکید قرار دادند که با ساختار و تشکیلات فعلی نمی‌توان برنامه مناسبی را برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز تهیه کرد و باید نظام و ساختاری که اکنون وجود دارد اصلاح شود.

نوبخت در این ارتباط ادامه داد: تاکنون ما با دو تجربه در ارتباط با نظام برنامه‌ریزی در کشور روبرو بودیم؛ یکی سازمان برنامه و بودجه و دیگری سازمان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی که هر کدام نقایصی داشتند. سازمانی که درصدد احیای آن هستیم باید روزآمد باشد و اشکالات دو سازمان قبلی را نداشته باشد.

وی گفت: دولت مصمم است که نظام برنامه‌ریزی مناسبی را متناسب با ماموریت‌هایی که هست تعریف کند.

گزارشی مبنی بر کمبود آب در تابستان نداشته‌ایم
سخنگوی دولت در این نشست خبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با این‌که آیا در تابستان مشکل کمبود آب خواهیم داشت یا نه؟‌گفت: تاکنون گزارشی در این ارتباط که مشکلی خواهیم داشت نداشته‌ایم و امیدواریم که مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد تغییر ساعت کار در ماه مبارک رمضان و این‌که در دولت قبل ساعات کار کاهش پیدا می‌کرد و آیا امسال نیز دولت این کار را انجام خواهد داد ، گفت: قانون بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت محترم قبلی بدون توجه به این اعتراضات آن مصوبه را اجرا می‌کرد، ولی ما مقید به قانون هستیم و نمی‌توانیم و در واقع اختیار نداریم که ساعات کار را تغییر دهیم البته کارکنان دولت چه در ابتدا و یا پایان روز می‌توانند از مرخصی استفاده کنند و دستگاه‌های دولتی نیز در این ارتباط همکاری می‌کنند.

مشکلی در زمینه دریافت قسط‌ های آخر توافق ژنو وجود ندارد
نوبخت همچنین در مورد دریافت قسط‌ های آخر توافق ژنو که پیشتر در خبرها آمده بود از طریق هند انجام خواهد شد، تصریح کرد: در این ارتباط مشکلی وجود ندارد و شاید در دو سه روز آینده وصول شود.

سخنگوی دولت همچنین در مورد مباحث مطرح شده در ارتباط با وام ازدواج جوانان و مشکلاتی که در این ارتباط وجود داشت، گفت: ما از دو هفته قبل اقداماتی را برای حل این موضوع آغاز کرده‌ایم و این‌که منابع لازم برای پرداخت وام ازدواج جوانان بر اساس سازوکارهایی تهیه شود و با دادن قرض‌الحسنه بخشی از مشکلات جوانان در ارتباط با ازدواج حل شود.

وی گفت: به زودی در مورد این اقدامات اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که عده‌ای درصدد هستند که پیروزی رییس‌جمهور در انتخابات سال گذشته را به نام خودشان مصادره کنند، نظر دولت در این ارتباط چیست، تصریح کرد: بدون اراده مردم هیچ کس برگزیده نمی‌شود و در واقع حمایت‌های مردمی و مقبولیت ایشان در نزد مردم باعث شد که چنین موفقیتی ایجاد شود. البته برخی از جریان‌های سیاسی نیز در این ارتباط همکاری داشتند، از ایشان حمایت کردند و باید از آنها تشکر کرد، ولی آنچه که فصل‌الخطاب بود، خواست و رای مردم بود.

دولت درباره مربی تیم ملی فوتبال نیز به نحو مناسب اقدام می‌کند
وی همچنین در مورد نظر دولت در ارتباط با تمدید قرارداد کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال و همچنین رقمی که او برای تمدید قرارداد پیشنهاد کرده است، گفت: هیات دولت از قهرمانان کشور در عرصه‌های ورزشی و فوتبال که این روزها حماسه آفریدند تشکر می‌کند. تلاش‌های آنها موجب خرسندی مردم شد و ما در دولت برای موفقیت هر چه بیشتر آنها دعا می‌کنیم. دولت آنچه را که توان داشته باشد برای بالندگی تیم‌های ملی از جمله در ارتباط با اعتبارات ویژه‌ای که لازم باشد اختصاص خواهد داد. دولت در مورد حمایت و دعوت از مربیان کارآزموده که باعث شکوفا شدن هر چه بیشتر استعدادهای قهرمانان کشور شود کوتاهی نمی‌کند و در خصوص مربی تیم ملی فوتبال نیز به نحو مناسب اقدام می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه باید از استعدادهایی که در بین جوانان ما در عرصه ورزش وجود دارد پشتیبانی کرد، گفت: برای موفقیت هر چه بیشتر فرزندانمان در عرصه‌های گوناگون ورزش از جمله فوتبال دعا می‌کنیم. هر چند ممکن است نتایج بازی از نظر برد و باخت مورد توجه نباشد ولی بازی شرافتمندانه که باعث مباهات ملت ایران شود مورد تشکر و قدردانی است و ان‌شاءالله همیشه شاهد اینگونه موفقیت‌ها باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد این‌که آیا دولت فعالیت‌های داعش را یک تهدید ملی می‌داند؟‌ گفت: در مورد موضوعی که در کشور همسایه و مرزهای ما تحت عنوان داعش و جان گرفتن مجدد بعثی‌ها به وجود آمده دولت حساس است و همه رخدادها را زیر نظر دارد، البته در مورد برخی از این مسائل در جلسه هیات وزیران بحث می‌شود و بخشی نیز در شورای عالی امنیت ملی که به ریاست رییس‌جمهور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به هر صورت برای جمهوی اسلامی ایران که همواره درصدد مقابله با تروریسم بوده و ثبات منطقه برای او مهم و در این زمینه فعال است، این تحولات مهم است و ملت ایران نیز بداند که دولت این مسائل را با دقت رصد می‌کند و اقدامات مناسب برای امنیت‌بخشی هر چه بیشتر به مرزها انجام می‌گیرد.

دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها ندارد
نوبخت همچنین در مورد افزایش قیمت کالاها و این‌که گفته شده بعد از خرداد احتمال دارد که قیمت کالاها افزایش پیدا کند، گفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها ندارد و با توجه به سیاست مهار تورم که دولت آن را پیگیری می‌کند با افزایش قیمت‌ها موافقت نمی‌کند. امروز نیز تاکید شد که دستگاه‌های مرتبط باید نظارت کافی را داشته باشند تا مبادا به بهانه افزایش در قیمت حامل‌های انرژی برخی بخواهند بدون دلیل نسبت به افزایش کالاهای دیگر اقدام کنند.

سخنگوی دولت بار دیگر تاکید کرد که دولت با هرگونه افزایش قیمت که بدون توجه به سیاست‌های مهار تورم انجام شود، موافقت نمی‌کند و از دستگاه‌ها نیز خواسته تا نظارت کافی بر بازار داشته باشند.

وی همچنین در مورد بحث صادرات نفت ایران به اروپا و این‌که در آیا این ارتباط تصمیماتی گرفته شده است؟ گفت: در مورد بازارهای نفت ایران هنوز تغییر جدی نسبت به گذشته فراهم نشده است، البته فروش نفت ایران متناسب با برنامه است و حتی کمی بیش از آنچه که ما در بودجه برنامه‌ریزی کرده بودیم موفق به فروش شده‌ایم.

انگلستان در بازگشایی سفارت خود در ایران می‌تواند در چاچوب مقررات بین‌الماللی عمل کند
نوبخت در پاسخ به سوالی در ارتباط با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و این‌که مقامات انگلیسی گفته‌اند که ایران باید از بابت اتفاقی که در ارتباط با سفارت انگلیس در تهران رخ داد عذرخواهی کند، گفت: دولت هیچ حرف غیرقانونی و غیرمنطقی را از هیچ دولتی نمی‌پذیرد و در مورد بازگشایی سفارتخانه انگلیس نیز این کشور می‌تواند در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی نسبت به بازگشایی سفارت خود در تهران اقدام کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم آیا تمهیداتی برای کنترل بازار و قیمت کالاها اندیشیده شده است؟‌ گفت: در جلسه امروز به همه دستگاه‌هایی که به نوعی متصدی و متولی بازار هستند تاکید شد که نظارت کافی بر بازار صورت بگیرد و کالایی افزایش قیمت نداشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آقای رییس‌جمهور در سخنان خود بارها بر حمایت از فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی شناسنامه‌دار تاکید کرده و حتی اخیرا نیز اعلام کرده دولت آماده است که زمینه لازم را برای رسانه‌دار شدن احزاب متقاضی فراهم کند و آیا تاکنون در این زمینه اقدامی شده است؟ تاکید کرد: تشکل‌های سیاسی که در وزارت کشور ثبت شده‌اند بین 100 تا 200 حزب و انجمن سیاسی هستند البته با توجه به مشکلاتی که در صحنه عمومی کشور است همه آنها فعال نیستند، ولی دولت از فعالیت تمام احزاب استقبال می‌کند و از هر کمکی در جهت فعال شدن هر چه بیشتر آنها از جمله ایجاد زمینه برای اینکه آنها رسانه داشته باشند دریغ نخواهد کرد و در این راستا اقدام می‌کند و ما محدودیتی در این راستا نداریم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با این‌که گفته می‌شود در چند روز اخیر دولت کمک چند میلیاردی به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال داشته است، گفت: قبل از اینکه تیم ملی به مسابقات اعزام شود در راستای تامین تمهیدات لازم 60 میلیارد تومان از سوی دولت به دستگاه‌ ورزش اختصاص داده شد.

وی با بیان این‌که دولت در جهت بالندگی تیم‌های ملی و کمک به شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای قهرمانان ورزشی هر کمکی را که بتواند انجام می‌دهد، گفت: مطمئن باشید دولت از منابعی که در اختیار دارد تا آنجا که بتواند برای بالندگی ورزش و حمایت از قهرمانان و تیم‌ها اختصاص خواهد داد و این موضوع را در اولویت قرار می‌دهد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : توضیحات نوبخت در مورد ساعت کار در ماه رمضان