توضیحات سودان درباره سفر 2 ناو ایرانی : وزیر خارجه سودان اعلام کرد که سفر دو ...


وزیر خارجه سودان اعلام کرد که سفر دو ناو ایرانی به بندر پورت سودان عادی است و ارتباطی با صنایع نظامی سودان که اخیرا مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، ندارد. خبرگزاری فارس:  وزیر خارجه سودان اعلام کرد که سفر دو ناو ایرانی به بندر پورت سودان عادی است و ارتباطی با صنایع نظامی سودان که اخیرا مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، ندارد.
 
 «علی کرتی» وزیر خارجه سودان وجود هرگونه ارتباط ورود ناوهای جنگی ایران به بندر پورت سودان در دریای سرخ با حمله رژیم صهیونیستی به کارخانه اسلحه سازی یرموک در خارطوم را رد کرد.

وزیر خارجه سودان گفت: دو ناو ایرانی که در بندر پورت سودان لنگر انداخته‌اند، سفر معمولی داشته‌اند و فعالیت این دو ناو ایرانی عادی است و ورود آنها به بندر نیز آشکارا و نه محرمانه صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز اعلام کرد سفر دو ناو جنگی ایران به بندر پورت سودان در راستای ماموریت دفاع از امنیت کشورهای منطقه علیه تهدیدات اسرائیل است و این سفر ارتباطی با کارخانه اسلحه سازی خارطوم که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته است ندارد.

برخی منابع رژیم صهیونیستی یا وابسته به این رژیم در گزارش‌هایی گمراه کننده ادعا کرده بودند حمله اسرائیل به کارخانه اسلحه سازی خارطوم به دلیل ارسال تسلیحات این کارخانه به ایران یا نوار غزه صورت گرفته است اما دولت خارطوم در واکنشی قاطع اعلام کرد که ایران نیازی به سلاح‌های سودان ندارد و سلاح‌هایی که در غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بسیار پیشرفته‌تر از سلاح‌های مرسومی است که در کارخانه خارطوم ساخته می‌شود.


ویدیو : توضیحات سودان درباره سفر 2 ناو ایرانی