توضیحات استاندار تهران درباره زلزله‎های اخیر : استاندار تهران با تأکید بر ضرورت ...


استاندار تهران با تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری برای مقابله با حوادث و بالایای طبیعی نظیر زلزله عنوان کرد: هرچه در زمینه مقابله با زلزله سرمایه گذاری کنیم، کم خواهد بود. خبرگزاری مهر: سید حسین هاشمی در ادامه سفر خود به بومهن و پردیس در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به زلزله اخیر در فیروزکوه و جوادآباد ورامین اظهار داشت: ایران کشور زلزله خیز است و شهرهای ایران به جز برخی از شهرها در مسیر کمربند زلزله قرار دارند.

استاندار تهران افزود: به دلیل زلزله خیز بودن کشور باید امکانات و تجهیزات کافی برای مقابله با حوادث احتمالی نظیر زلزله را  داشته باشیم.

در زلزله جوادآباد ورامین چند ساختمان ترک خورد

وی با اشاره به زلزله اخیر در جوادآباد ورامین ادامه داد: خوشبختانه زلزله جوادآباد ورامین خسارتی را به همراه نداشت و تنها چند ساختمان دچار ترک شد.

هاشمی با اشاره به زلزله چند روز اخیر در فیروزکوه نیز اضافه کرد: در زلزله فیروزکوه که شدیدترین آن ۴.۶ ریشتر بود نیز خوشبختانه خسارتی برای مردم به همراه نداشت.

باید برای مقابله با زلزله سرمایه گذاری کنیم

استاندار تهران با تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری برای مقابله با حوادث و بالایای طبیعی نظیر زلزله عنوان کرد: هرچه در زمینه مقابله با زلزله سرمایه گذاری کنیم، کم خواهد بود.

وی متذکر شد: امروز دنیا برنامه های متعددی را برای مقابله با حوادث و بلایایی طبیعی پیش بینی و خود را با حوادث غیر مترقبه سازگار کرده و ما نیز باید در این زمینه تلاش کنیم که دولت یازدهم قدم های مقدماتی را در این زمینه برداشته است.

باید امکانات مقابله با حوادث غیرمترقبه در تهران افزایش پیدا کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکاناتی که در شهر تهران برای مقابله با حوادث احتمالی وجود دارد، گفت: امروز امکانات خوبی در شهر تهران وجود دارد اما این امکانات نمی تواند جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر را پاسخگو باشد.

هاشمی ادامه داد: تصمیم داریم تا دو مرکز در جنوب تهران برای احداث ستاد مدیریت بحران کشور راه اندازی کنیم که در این زمینه، زمین هایی در حومه فرودگاه امام خمینی(ره) و مرقد مطره حضرت امام در نظر گرفته شده است.


ویدیو : توضیحات استاندار تهران درباره زلزله‎های اخیر