توصیه به اصلاح طلبان درباره علی لاریجانی : روزنامه آرمان در گفت وگویی با رسول ...


روزنامه آرمان در گفت وگویی با رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی نوشت: استقبال مردم از طیف‌های اصلاح‌طلب‌ بیشتر از اصولگرایان است، به‌خصوص اینکه حسن روحانی که این روزها کارنامه قابل دفاعی از خود به جای گذاشته است، رئیس دولتی است که با حمایت جریان اصلاح‌طلبی روی کار آمده و تحت حمایت جدی آنها قرار دارد. روزنامه آرمان در گفت وگویی با رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی نوشت: استقبال مردم از طیف‌های اصلاح‌طلب‌ بیشتر از اصولگرایان است، به‌خصوص اینکه حسن روحانی که این روزها کارنامه قابل دفاعی از خود به جای گذاشته است، رئیس دولتی است که با حمایت جریان اصلاح‌طلبی روی کار آمده و تحت حمایت جدی آنها قرار دارد.

  اگر توافق حاصل شود و روابط بین ایران و دنیا بعد از 12 سال بهبود یابد، یقینا مردم به‌دلیل اینکه این نوع اتفاقات مثبت تکرار شوند، به مانند سال 1392، این بارهم کاندیداهای مورد وثوق اصلاح‌طلبی را در اولویت اول خود قرار خواهند داد و مجلسی با اکثریت اصلاح‌طلبی در دوره دهم قوه مقننه تشکیل خواهد شد.

اگر خدای‌ناکرده دستاوردی در مذاکرات به دست نیاید، زبان تندروها درازتر می‌شود و سعی خواهند که فریادهایشان را بلندتر کنند. تاکید موکد این است که اینطور نباشد که حمایت‌ها یا انتقادها با هدف انتخاباتی مطرح شوند. همچنین نباید فراموش کنیم که بهبود رابطه با جهان یکی از وعده‌های اصلی آقای روحانی در انتخابات بود که خوشبختانه تا تحققش چیزی نمانده است.

سعی این است که چهره‌های اصلاحات که اتفاقا اشتراک تحلیل و نظر با دولت فعلی دارند، با همفکران دولتی اتحاد انتخاباتی را تجربه کنند. در واقع باید گفت حضور دو تکه به عناوین اصلاح‌طلب‌ها و دولتی‌ها ضرررسان است. منظور «همفکران و هوادارن» رئیس‌جمهور است که تصمیم دارند با شعار تدبیر و اعتدال وارد کارزار انتخاباتی شوند.

مسئولان با توجه به اینکه کشور درحال تجربه شرایط حساسی است، شرایطی را فراهم کنند که افراد باصلاحیت محدودیتی برای ورود به مجلس نداشته باشند تا مردم بتوانند کاندیداهای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند. وضعیت در مسائل داخلی و همچنین شرایط بین‌المللی طوری است که کمترین خطا یا کوتاهی‌ای می‌تواند هزینه‌های گزافی را به کشور تحمیل کند.

اگر قرار باشد هواداران دولت از بودن با لاریجانی یا اصلاح‌طلبان یکی را انتخاب کنند، انتخاب عقلانی این است که همکاری با جریان اصلاح‌طلبی را برگزینند. چون آقای علی لاریجانی فضایی شکننده در سیاست دارد و تندروها به‌شدت در مقابل او ایستادگی کرده‌اند و دنبال این هستند تا مانع از حضور جدی‌اش در فضای انتخاباتی باشند.

دو مساله در این بحث موجود است؛ اینکه هواداران آقای روحانی به طرف آقای لاریجانی بروند یا اینکه طرفداران رئیس مجلس دنبال این باشند به اصلاحات نزدیک شوند. البته این امکان وجود دارد که بین طیف لاریجانی و اصلاح‌طلبان در برخی از حوزه‌ها ائتلافی شکل بگیرد.


ویدیو : توصیه به اصلاح طلبان درباره علی لاریجانی