توزیع رمان"محمد(ص)"در سینماهای محل اکران فیلم "محمد رسول‌الله" :   انتشارات ...



برترین فیلم های درحال اکران سینماهای تهران , اکران فیلم محمد رسول الله در ترکیه , سینماهای اکران فیلم فروشنده

 

انتشارات مدرسه با همکاری حوزه هنری اقدام به توزیع رمان «محمد(ص)» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی در سینماهای محل اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) کرده است.

انتشارات مدرسه همزمان با اکران فیلم محمد(ص) اقدام به توزیع رمان «محمد(ص)» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی در سینماهای محل اکران فیلم کرده است.

محمدحسین محبت‌پناه، مدیر داخلی موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)، با اعلام این خبر به تسنیم گفت:‌ همزمان با اکران فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در سینماهای ایران با حوزه هنری وارد مذاکره شدیم تا رمان «محمد»‌ نیز در سینماهای حوزه هنری توزیع شود. آنها نیز از این امر استقبال کرده و قرار شد تا اساسا‌ً‌ کتاب‌هایی که درباره پیامبر(ص) منتشر شده‌اند‌، را در این سینماها عرضه کنند.

وی ادامه داد: برخی از مدیران سینماها از جمله سینما آزادی نیز که ما شخصا‌ً با آنها مذاکرده کردیم،‌ از این امر استقبال کردند‌، اما طبیعی است که همه سینماها فروشگاه‌های کتاب ندارند. این ایده نیز مطرح شد که میز یا قفسه ویژه‌ای برای کتاب «محمد(ص)»‌ و سیار آثاری که درباره پیامبر نوشته شده است، در سینما‌ها تعبیه شود،‌ اما نه شرکت پخش‌کننده و نه مدیران سینما ساز و کار اجرایی این طرح را نمی‌دانستند؛ چرا که در برخی از سینماها فروشگاه کتاب به بخش خصوصی دیگری اجاره داده شده بود.

محبت‌پناه تصریح کرد: اکنون رمان «محمد(ص)» و پوستر مربوط به این کتاب به تمام سینماهای حوزه هنری ارسال شده و کار با افت و خیزی در حال انجام است،‌ به هر حال این تجربه نخست عرضه کتاب در کنار فیلم است و باید تجربیات بیشتری در این زمینه کسب کرد.

وی همچنین از توزیع رمان «محمد»‌ در برخی سینماهای شهرستان‌های سراسر کشور که به اکران فیلم «محمد» می‌پردازند،‌ خبر داد.

رمان محمد(ص) نوشته ابراهیم حسن‌بیگی تاکنون بیش از 10 بار به چاپ رسیده است. در این رمان که در 15 بخش تألیف شده است، شخصی یهودی که به عنوان یک دانشمند معرفی می‌شود، از طرف شورای عالی یهود مأمور می‌شود به سمت پیامبر اسلام(ص) گرایش پیدا کرده و یا او را کشته یا عقایدش را به چالش بکشد.

وی به سوی پیامبر اکرم (ص) رفته و شرح زندگی و فعالیت‌های او را در پانزده گزارش مجزا برای شورای عالی ارسال می‌کند. اما پس از ارسال گزارش پانزدهم که در ایام بیماری و رحلت پیامبر اکرم (ص) انجام می‌شود، به شهر خویش باز می‌گردد و حس می‌کند که دچار نوعی فقدان شده و روح خود را اسیر رفتار و پیام و کردار پیامبر اکرم(ص) می‌بیند. او درمی‌یابد که اتفاقی در درونش رخ داده است؛ به ویژه اینکه متوجه می‌شود که در مدت ارسال این نامه‌ها رئیس وی بر اثر مطالعه این نامه‌ها و آشنایی با کردار و منش پیامبر(ص) به اسلام گرایش پیدا کرده است.

انتشارات «شمع و مه»‌ نسخه انگلیسی این کتاب را با ترجمه شقایق قندهاری منتشر و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2013 رونمایی کرد. تاکنون بیش از هزار نسخه از این کتاب در فروشگاه‌های اروپا و آمریکا به فروش رفته و ناشر درصدد انتشار چاپ دوم کتاب با ویراستاری جدید است.

اخبار فرهنگی - تسنیم


ویدیو : توزیع رمان"محمد(ص)"در سینماهای محل اکران فیلم "محمد رسول‌الله"