توت بخورید تا مغزتان فعال تر باشد! : خاصیت توت فرنگی و زغال اخته بر هیچ کس ...


خاصیت توت فرنگی و زغال اخته بر هیچ کس پوشیده نیست. اما محققان بریگهم و بیمارستان زنان (BWH) طی تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده اند که مصرف دو وعده توت فرنگی و زغال اخته در هفته می تواند از ضعف حافظه در زنان میانسال جلوگیری کند.  


پادشا: خاصیت توت فرنگی و زغال اخته بر هیچ کس پوشیده نیست. اما محققان بریگهم و بیمارستان زنان (BWH) طی تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده اند که مصرف دو وعده توت فرنگی و زغال اخته در هفته می تواند از ضعف حافظه در زنان میانسال جلوگیری کند.

به گزارش پادشا در جریان این پژوهش که در سال 1976 شروع شد، پرسش نامه هایی بین120000 پرستاران 30 تا 55 ساله توزیع شد. این پرسش نامه ها که شامل  موضوعات مربوط به سلامت و سبک زندگی بود، هر چهار سال یک بار بین این افراد توزیع می شد. اولین تست حافظه در سال 1995  از افراد بالاتر از 70 ساله گرفته شد و از آن به بعد این تست هر دو سال یک بار تکرار می شد.

کدام نیم کره مغزتان فعال‌تر است؟ , فعال سازی اینترنت همراه اول , فعال کردن اینترنت همراه اول

الیزابت دیوور، یکی از محققان می گوید " آنچه پژوهش ما را از سایر تحقیقات متمایز می کند، مقدار زیاد داده ها و بازه زمانی طولانی آن است. طبق یافته های این تحقیق، این میوه ها سرعت فرایند کاهش حافظه را در زنان سالخورده پایین می آورند. اضافه کردن توت فرنگی و زغال اخته به رژیم غذایی گامی ساده ولی موثر برای داشتن حافظه بهتر در سنین بالا است."


ویدیو : توت بخورید تا مغزتان فعال تر باشد!