تهدید به تشدید حملات در ماه رمضان : شبه‌نظامیان الشباب وابسته به القاعده هشدار ...


شبه‌نظامیان الشباب وابسته به القاعده هشدار دادند که در طول ماه رمضان حملات خود در شهر موگادیشو پایتخت سومالی را تشدید خواهند کرد. خبرگزاری ایسنا: علی محمد حسین، فرمانده عملیاتی این گروه در موگادیشو در پیامی صوتی گفت که زمان رسیدن خشونت‌ها به اوج فرا رسیده است.

این اظهارات وی چند ساعت پس از آن منتشر شده‌اند که دولت سومالی ده‌ها مامور امنیتی را به منظور مقابله با حملات تندروها در خیابان‌ها و جاده‌های موگادیشو مستقر کرد.

شیخ علی محمد حسین اظهار داشت: حملات ما و انفجارها ادامه خواهد یافت. موگادیشو تبدیل به خط مقدم شده و بدتر از هر زمان خواهد بود.

وی افزود: باید در طول ماه رمضان مبارزات تشدید شده و مبارزان حملات خود علیه دشمن را افزایش دهند.

این در حالی است که اخیرا حسن شیخ محمد، رئیس جمهور سومالی در اظهاراتی که از طریق تلویزیون پخش شد تاکید کرد که دولت وی هرکاری که بتواند برای جلوگیری از تهدیدات الشباب در طول ماه رمضان انجام می‌دهد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز شبه‌نظامیان افراطگر در حمله‌ای در شهر موگادیشو طی امروز (یکشنبه)، مصادف با نخستین روز ماه مبارک رمضان سه تن از نیروهای امنیتی سومالی را کشتند.

اخیرا تعداد نیروهای دولتی و اتحادیه آفریقا در پایتخت سومالی به منظور با حملات گروه افراطگر الشباب طی ماه رمضان تقویت شده است.

علی هیرسی، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی سومالی به خبرگزاری رویترز گفت شبه نظامیان دو مامور پلیس راهنمایی را در خیابان مکه المکرم شهر موگادیشو که یکی از مهمترین خیابانهای این شهر است کشتند.

همچنین به گفته شاهدان عینی در یکی از نواحی شمالی شهر موگادیشو نیز یک سرباز سومالیایی به دست مردان مسلح کشته شد.

به گفته ساکنان این منطقه گروه الشباب حضور قدرتمندی درشمال موگادیشو دارد.

الشباب مسئولیت این اقدامات را تقبل کرده است.


ویدیو : تهدید به تشدید حملات در ماه رمضان