تهدید اوباما و مرکل علیه روسیه : باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل ...


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک در واشنگتن روسیه را به تحریم های جدید تهدید کردند. خبرگزاری ایرنا: اوباما در این نشست خبری در پایان دیدار و گفت و گو با صدر اعظم آلمان گفت: ما در عزم خود برای وارد کردن هزینه هایی بر روسیه به دلیل اقدامات این کشور از جمله از طریق تحریم های هماهنگ علیه روسیه ، متحد هستیم.

اوباما گفت که اگر روسیه به مداخله های خود در اوکراین ادامه دهد ، بخش های انرژی ، سلاح ، مالی و اعتباری روسیه هدف تحریم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما در حمایت از اوکراین متحد هستیم و از برنامه مهم این هفته صندوق بین المللی پول برای کمک به اوکراین حمایت می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با حمایت از اقدامات ارتش اوکراین در شرق این کشور گفت: برای جهان آشکار است که گروه های مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین تظاهرات کنندگان مسالمت جو نیستند بلکه به شدت مسلح هستند و کمک زیادی از روسیه دریافت می کنند.

وی افزود: دولت اوکراین حق و مسئولیت اعمال نظم و قانون در قلمرو این کشور را دارد و روسیه باید از نفوذ خود برای خلع سلاح این شبه نظامیان استفاده کند.

اوباما همچنین گفت که روسیه باید به آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از دست شورشیان طرفدار مسکو کمک کند.

آنگلا مرکل نیز در این کنفرانس خبری گفت: در صورتی که نیاز به تحریم های بیشتر علیه روسیه باشد اروپا برای اعمال ˈمرحله سومˈ تحریم ها علیه مسکو آماده است.


ویدیو : تهدید اوباما و مرکل علیه روسیه