تمام کارت های کتاب باطل می شوند! : معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ...


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال جاری بانک دیگری در مراودات ملی این معاونت در موضوع یارانه‌های کتاب جایگزین بانک صادرات می‌شود. معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال جاری بانک دیگری در مراودات ملی این معاونت در موضوع یارانه‌های کتاب جایگزین بانک صادرات می‌شود.

بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه ضیافت افطاری موسسه خانه کتاب برای خبرنگاران حوزه کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شکایت بسیاری از ناشران کشور از بانک صادرات به عنوان بانک عامل این معاونت مبنی بر نقد نشدن بن‌های نقدی خرید کتاب و نیز عدم تخصیص مبلغ یارانه تخصیصی وزارت ارشاد نزد این بانک به ناشران گفت: ما بنا نداشتیم این موضوع رسانه‌ای شود، اما در بحث یارانه‌ها بانک صادرات هر نوع اذیتی که ممکن بود بر سر مجموعه ما آورد.

وی ادامه داد: شخصاً با آقای جهرمی مدیرعامل این بانک صحبت کردم. اقداماتی و تلاش‌هایی کردند، اما ما به این نتیجه رسیدیم که بانک عاملمان باید عوض شود.

این گفته معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در حالی مطرح می‌شود که در صورت تغییر بانک عامل ارائه یارانه کتاب به نویسندگان و فعالان حوزه‌های فرهنگی، تمام کارت‌های کتاب باید عوض شود.

دری ادامه داد: در حال انجام مذاکراتی با یکی دیگر از بانک‌های عامل هستیم تا به تدریج تا پایان سال بانک عاملمان را عوض کنیم.

دری در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تغییر رئیس اداره کتاب گفت: در این رابطه هنوز تصمیم نگرفتیم. البته تغییر و تحولات، بخشی از بدیهیات هر مدیریتی است.

معرفی رئیس بنیاد ادبیات داستانی؛ بازهم هفته آینده
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تعیین مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی گفت: مدیر عامل جدید از سوی من تعیین شده و باید به اطلاع و تایید اعضای هیات امنا برسد که ان شاءالله در هفته آینده نیز معرفی خواهد شد.

وی بدون اشاره به نام فرد خاصی، شایعه انتصاب امیرحسین فردی به این سمت را نیز تکذیب کرد.

مدیرعامل خانه کتاب هفته آینده مشخص می‌شود
دری همچنین در ارتباط با تغییر مدیر عامل موسه خانه کتاب نیز گفت: فردی که بخواهد در موسسه خانه کتاب مدیرعامل باشد، باید بتواند به صورت تمام وقت در خدمت این مجموعه باشد.

وی تاکید کرد: تعیین میرعامل موسسه خانه کتاب نیز در جلسه هفته آینده هیئت‌امنای خانه کتاب پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو : تمام کارت های کتاب باطل می شوند!