تكثیر سانسوریا به صورت ابلق با روش قلمه برگ : تكثیر سانسوریا به صورت ابلق با ...



سانسوریا ابلق , قلمه زدن سانسوریا , آموزش قلمه برگ سانسوریا

تكثیر سانسوریا به صورت ابلق با روش قلمه برگ
سانسوریا گیاهی چند ساله و همیشه سبز بوده كه برگ های شمشیری و كشیده ای به رنگ سبز دارد.در انگلیس گاهی به آن زبان مادر شوهر میگویند.زیستگاه اصلی این گیاه غرب آفریقا می باشد.
طول این گیاه گاهی بیش از نیم متر می رسد.در نوع ابلق این گیاه زینتی ،برگ ها مخلوطی از سبز در متن و زرد در كناره ها هستند.سانسوریا دارای گونه های كوتاه و بلند می باشد.این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده و در نقاط مختلف منزل می توان آن را نگهداری كرد.
گل آن جذابیت خاصی نداشته ولی معطر می باشد.بهترین رشد خود را در دمای بین 18-25 درجه دارد و به دمای زیر صفر حساس می باشد و در جاهایی كه نور مناسب باشد رشد مطلوب تری را خواهد داشت ولی به سایه و نور كم منزل نیز مقاوم  است.در زمستان هر 3 هفته یكبار و در تابستان یكبار در هفته به  آبیاری نیاز دارد.
این گیاه میتواند سموم و گازهای آلوده موجود در هوا مانند "تولوئن" یا "فرمالدئید" را تصفیه كند.از این رو كارشناسان توصیه می كنند از این گیاه در  اتاق خواب استفاده شود تا با تصفیه هوا خوابیدن را بسیار راحت تر كند.
این گیاه را می توان به آسانی توسط ریزیوم و قلمه برگ افزایش داد.
تقسیم بوته و جدا كردن ریزوم در فصل بهار صورت می گیرد.زمانی كه گلدان به صورت پر در آمده و ریزیوم تمام گلدان را اشغال كرده.در این روش گیاه پایه مادری را از گلدان خارج نموده و سپس با استفاده از چاقو یا قیچی باغبانی قسمت زیرزمینی گیاه را به چند قسمت تقسیم می كنند.مزیت این روش در این است كه در نوع ابلق آن كه دارای حاشیه طلایی می باشد،گیاهان جدیدی تولیدی دارای حاشه طلایی خواهند بود.

قلمه برگ سانسوریا , افزایش بازدید سایت به صورت رایگان , ماسک صورت

سانسوریا بدلیل رنگ بندی اش گیاهی خاص و شكیل است،اما در تكثیر قلمه برگ معمولی این رنگ بندی از بین می رود،زمانی كه سانسوریای ابلق به روش معمولی قلمه زده می شود،گیاه دیگر نوارهای زیبای طلایی رنگ خود را حفظ نمی كند و ظاهری ساده به خود می گیرد و تمامی آن به رنگ سبز در می آید. این امر از جذابیت این گیاه زیبای آپارتمانی می كاهد و محبوبیت آن را بسیار كم می كند.
اثر این نوع تكثیر:

جوش صورت , چاقی صورت , آرایش صورت

در این مقاله روشی برای تكثیر شرح داده می شود كه به شما كمك می كندتا سانسوریای تكثیر شده به زیبایی نوع ابلق آن با همان نوارهای طلایی رنگ در آید.
مراحل تكثیر:
ابتدا باید توجه داشت كه خود  گیاه ابلق باشد تا بتوان نوع ابلق را از آن بدست آورد.
برای قلمه،برگ هایی را انتخاب كنید كه تازه و بلند باشند،برگ های كوچك سبز نمی شوند(جوانه نمی زنند)،از برگ های بلند كه بالغ شده اند استفاده كنید - حدود 30 سانت به بالا.
برگ را هر 8 سانت به 8 سانت ببرید.

صورت حساب همراه اول , سانسوریا , چاق شدن صورت

حال برگ ها را 2 یا 3 روز كنار گذاشته تا آماده كاشت شوند. به یاد داشته باشید كه برگ ها را سر و ته نكارید.

درمان جوش صورت , لیفت صورت , صورت

برای اینكه گیاه شما ابلق بماند (با نوارهای حاشیه طلایی رنگ) ،باید پایین برگ را به صورت عدد هشت برش دهید،در واقع یك مثلث از پایین برگ (قلمه 8 سانتی)جدا نمایید.اگر این كار را انجام ندهید گیاه شما ساده و سبزرنگ خواهد شد!

ماساژ صورت , گل سانسوریا , پوست صورت

حال بستر ماسه تهیه كرده و برگ ها را درون آن فرو نمایید تا حدی كه قسمت هشت شكل زیر  خاك رود.تعداد برگ ها در گلدان اهمیتی ندارد و می توان آن ها را به صورت فشرده در حدود 10 عدد در یك گلدان با قطر دهانه 20 سانت كاشت. گلدان را در محلی با دمای 18-20 درجه قرار میدهیم.
پس از گذشت 3 هفته برگ ها شروع به ریشه دار شدن می كنند و در هفته چهارم جوانه می زنند،آنوقت می توان آن ها را جدا كرده و در گلدان های مجزا قرار داد.
مناسب ترین خاك برای آنها مخلوطی از 2 قسمت خاك برگ پوسیده و یك قسمت خاك لومی است.
با این روش می توان سانسوریا را به صورت ابلق تكثیر كرد،با كمی دقت به تصویر بالا مشخص می شود كه با حذف قسمت سبز  رنگ از برگ،گیاه ناچار می شود برای جوانه زدن از دو پایه خود كه دارای نوارهای طلایی رنگ هست اقدام كند و به همین دلیل ابلق می شود.

وکس صورت , بوتاکس صورت , زیبایی صورت

تهیه و تنظیم :مهندس مصطفی بنی حسن - پاییز 91

 


ویدیو : تكثیر سانسوریا به صورت ابلق با روش قلمه برگ