تقویم برترین‌ ها: کوریتا کنت : گوگل امروز لوگوی خود را به 96 سالگی تولد کویتا ...


گوگل امروز لوگوی خود را به 96 سالگی تولد کویتا کنت تغییر داده است.         پادشا: گوگل امروز لوگوی خود را به 96 سالگی تولد کویتا کنت تغییر داده است.

«کوریتا کنت» (Corita Kent) یا همان خواهر مری کوریتا، از کسانی است که به کسوت رهبانیت پیوست تا علاقه واقعی خود را که کنار زدن تبعیض و بی‌عدالتی بود را دنبال کند. در جریان فعالیت خود، پروژه مرکز هنری خود را هم دنبال کرد که برنامه آن، کمک به تقویت استعدادها و بروز فعالیت‌های هنری است.

در زمانی که کوریتا کنت در پروژه خود کار می‌کرد، ده قانون طراحی کرده و در محیط به کار می‌گرفت. به تدریج این قوانین این قدر کارآمد شد که در همه جا استفاده شده و همه به هم توصیه می‌کردند.

تقویم , برترین ها , تقویم 95

اما ترجمه این ده قانون که به کار همه ما می‌تواند بیاید:

یک، محیط یا جایی را پیدا کنید که به آن اطمینان دارید، برای مدتی هم سعی کنید همین اطمینان را نگه داشته و به آن حفظ کنید.(با اطمینان به محیطی قدم بگذارید و اعتمادتان را به آن حفظ کنید.)

دو، وظایف روزمره هر شاگرد یا دانش‌جو یا دانش‌آموز – همه چیز را از معلم یا آموزگار یا استاد خود بیرون بکشید، همه چیز را از دیگر شاگردان و هم کلاسی‌ها بیرون بکشید. (کار شخص آموزنده این است که کنجکاو باشد و هی کند و کاو کند. در نتیجه از معلم گرفته تا شاگرد، مدام از داشته‌های آن‌ها استفاده کنید.)

سه، وظایف روزمره هر آموزگار یا استاد یا معلم یا دبیر – همه چیز را از شاگرد خود بیرون بکشد. (آموزگار هم همین وظیفه را دارد که تمامی داشته‌های شاگردش را استفاده کند و بیرون بیاورد.)

چهار، همه چیز را به عنوان یک تجربه و یک آزمایش نگاه کنید.

پنج، خود منضبط و تادیب نفس داشته باشید. معنای این جمله این است که یک شخص هوشمند و آگاه و باشعور پیدا کرده و به عنوان الگو دنبال کنید. خودمنضبط بودن به این معناست که بتوانید در راهی درست پیروی و دنبال کنید. برای تادیب نفس و منضبط بودن، باید بتوانید راه‌های بهتری برای پیروی و دنبال کردن الگو پیدا کنید.

شش، هیچ چیزی به عنوان خطا یا اشتباه وجود ندارد. هیچ گونه پیروزی یا شکست وجود ندارد. همه چیز، فقط کار انجام شده است. یا نتیجه کاری است که انجام داده‌اید، همین.

هفت، تنها قاعده و قانون، کار کردن است. اگر کار کنید، نتیجه آن به یک جا خواهد رسید. کسانی که دست به کار می‌زنند و برای آن فعالیت می‌کنند، در نتیجه می‌توانند به چیزی هم برسند.

هشت، سعی نکنید هم‌زمان که مشغول خلق کاری هستید، آن را تحلیل هم بکنید. این دو، با هم فرق دارند و دو پروسه متفاوت هستند.

نهم، هر زمان که می توانید و می شود، شاد باشید. از خودتان خوشحال و راضی باشید. خیلی راحت‌تر از آنی هست که فکرش را می‌کنید.

دهم، ما همیشه در حال شکست تمامی قوانین هستیم. حتا قوانین خودمان. چطور این کار را می‌کنیم؟ همیشه یک عالمه جا برای عوامل ناشناخته باز می‌کنیم. (جان کیج)

چند نکته: همیشه دور و بر و در تماس باشید. همه چیز را به شکلی تجربه کنید، همیشه یک دوره یا کلاس بگذرانید، هرچه دستتان به آن می‌رسد را بخوانید، با دقت فیلم ببینید. همه چیز را به نوعی حفظ کنید که شاید روزی به کار بیاید.


ویدیو : تقویم برترین‌ ها: کوریتا کنت