تقدیر آمانو از همكاری ایران با آژانس :  اخبار سیاست خارجی - تقدیر آمانو از ...



آژانس خبری ورزش ایران , ایران شبیه به یه گربه ست آژانس شیشه ایی , ایران خودرو


 اخبار سیاست خارجی - تقدیر آمانو از همكاری ایران با آژانس

 نخستین روز نشست شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تقدیر یوكیا آمانو مدیركل آژانس از ایران همراه بود.

یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در آغاز نشست فصلی شورای حكام كه در وین برگزار شد طی سخنانی از همكاری بیشتر ایران با آژانس در ماه‌های اخیر خبرداد.

 

آمانو گفت: همكاری بیشترایران از جمله در مورد دسترسی بازرسان و نیز ارائه اطلاعات، به فهم بهتر برنامه هسته‌یی ایران كمك كرده است. به گزارش تسنیم، مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه آغازین خود در نشست فصلی شورای حكام در وین پایتخت اتریش اظهار كرد: من از این حقیقت كه ایران بطور عملی به اقداماتی كه برنامه‌ریزی شده بود عمل كرده است استقبال می‌كنم. بر اساس گزارش رویترز، آمانو در سخنانش تاكید كرد كه ایران بطور واقعی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همكاری كرده است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اجرای پادمان در ایران، آژانس به فعالیت خود برای راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌یی كه از سوی ایران تحت توافقنامه پادمان اعلام شده است ادامه می‌دهد. با این حال، آژانس در موقعیتی نیست كه به صورتی معتبر بابت عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام نشده در ایران اطمینان حاصل كند، و در نتیجه (آژانس) بتواند نتیجه‌گیری كند كه تمامی مواد هسته‌یی در ایران در (چارچوب) فعالیت‌های صلح‌آمیز است. مدیركل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در ادامه گفت: اقدامات عملی مورد توافق با ایران تحت چارچوب همكاری از سوی ایران بر اساس برنامه‌ریزی تعیین شده انجام شده است.

 

ایران به صورت اساسی با آژانس تعامل كرده است از جمله در زمینه شفا‌ف‌سازی موضوعات مربوط به چاشنی‌های انفجاری بریج وایر. ما در حال بررسی اطلاعات ارائه شده توسط ایران طی ماه‌های آوریل و مه ‌هستیم. ایران در 20 مه ‌توافق كرد تا 5 اقدام عملی دیگر را نیز كه اقدام رو به جلو است انجام دهد. آمانو در ادامه گفت: آژانس ارزیابی خود را در موعد مقرر و پس از كسب فهم خوب از كل تصویر ارائه خواهد كرد. این موثرترین رویكرد برای كمك به آژانس برای ارائه یك ارزیابی بی‌طرفانه و واقعی است و این مانع از آن نمی‌شود كه آژانس ایده‌های اولیه خود را به نحو مقتضی پیگیری نكند.
اخبار سیاست خارجی - اعتماد

 


ویدیو : تقدیر آمانو از همكاری ایران با آژانس