تفسیر شعارهای الله اکبر مخالفان اسد : کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا سردادن ...


کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا سردادن شعار الله اکبر توسط مخالفان مسلح حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را توجیه کرد. عصر ایران: کاندیدای سابق ریاست جمهوری آمریکا سردادن شعار الله اکبر توسط مخالفان مسلح حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را توجیه کرد.

روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت، "جان مک کین " عضو ارشد مجلس سنا آمریکا شعارهای الله اکبر که از سوی مخالفان مسلح اسد مطرح می شود را توجیه کرد و گفت: این الله اکبر به مانند عبارت "خدا را شکر" است که توسط آمریکایی ها و مسیحی ها استفاده می شود.
 
معمولا بخش های مختلف مخالفان مسلح در سوریه از افراط گرایان تا نیروهای معتدل تر به هنگام شلیک موشک یا هدف قرار دادن مرکزی شعار " الله اکبر" سر  می دهند.

مک کین گفت که این الله اکبر گفتن های مخالفان اسد مشابه همان "شکر خدا" یا "خدا را شکر"  آمریکایی ها یا مسیحی ها در برخی از موقعیت هاست.

دفاع مک کین از کاربرد شعار "الله اکبر" در سوریه به هنگام مصاحبه او با "برایان کیلمید" ستاره شبکه فاکس نیوز آمریکا مطرح شد.

کیلمید قبل از این به دلیل گفتن عبارت "هر تروریستی مسلمان نیست اما هر مسلمانی تروریست است" مشهور شده بود. او این سخن را در اکتبر 2010 مطرح کرد که به عنوان شعار برخی از آمریکایی و دیگر افراد تکرار می شد.

الله اکبر , الله و اکبر , تعداد الله اکبر پرچم ایران

سناتور مک کین در بازدید از مناطق تحت کنترل مخالفان اسد در سوریه

کیلمید در این برنامه از گفتن  شعارهای الله اکبر مخالفان اسد به هنگام شلیک گلوله به سمت هواپیمای جنگی در آسمان انتقاد کرده و گفت: ما در برابر مشکلی هستیم که به افرادی کمک می کنیم که با شلیک هر موشکی شعار الله اکبر سر می دهند.

مک کین در واکنش به این موضوع از سوء ظن او درباره ارتباط این جنگجویان مخالفان اسد با گروه های تروریستی انتقاد کرد.

ذکر الله اکبر , بسم الله الرحمن الرحیم , بسم الله

سناتور مک کین در بازدید از مناطق تحت کنترل مخالفان اسد در سوریه

مک کین افزود: آیا شما مشکلی با عبارت "تشکر خدا ... تشکر خدا" دارید؟ این عبارتی است که مخالفان اسد آنها را بیان می کنند البته آنها مسلمان هستند.

سناتور مک کین قبل از این وارد مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در سوریه شده و با شماری از مخالفان مسلح دیدار کرده بود.

البته این سخنان مک کین ارتباطی با مخالفان افراط گرای اسلامی در سوریه ندارد. هم اکنون به اعتراف مقامات آمریکایی هم اکنون شمار زیادی از افراد مسلح نزدیک به القاعده و گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه فعالیت می کنند.


ویدیو : تفسیر شعارهای الله اکبر مخالفان اسد