تفاوت من با دیگر دوستان پشت‌ صحنه : می‌گوید نمی‌تواند بین رادیو و تلویزیون ...


می‌گوید نمی‌تواند بین رادیو و تلویزیون یكی را انتخاب كند، بنابراین نمی‌تواند بین‌‌شان فرق بگذارد! او از جمله مجریان باسابقه و البته با دانش صداوسیماست كه هم بازیگری می‌كند، هم اجرا، هم ترانه می‌گوید و هم فیلم‌های سینمایی را نقد می‌كند‌. ‌جدا از حضور چهره‌های سرشناس ورزشی و سینمایی هنگام سال تحویل در ‌‌شبكه‌های گوناگون، امسال، حضور یك نفر بیشتر از بقیه جلب توجه می‌كرد. «فرزاد حسنی»، مجری باسابقه رادیو و تلویزیون كه با نحوه اجرایش آشنا هستید، ‌امسال با حضور در شبكه 3، لحظات خاطره‌انگیزی را رقم زد. او كه طی‌ سال‌های اخیر با حضور در تله‌فیلم‌ها، تله‌تئاترها  همچنین اجرای برنامه‌های تخصصی سینمایی در رادیو،‌نشان داده دوست دارد توانایی‌هایش در این عرصه را نیز به رخ بكشد، اخیرا ‌با ایفای نقش در فیلم‌های‌ «شش نفر زیر باران» و «آمین خواهیم گفت»، قصد دارد جدی‌تر دنیای بازیگری را تجربه كند،‌ با مجری پرطرفدار «كوله پشتی» (كه هنوز هم تعصب خاصی روی آن دارد)، درباره دوری چندساله‌اش از تلویزیون، حضور در سینما و دلایل زیاد صحبت‌نكردنش سخن گفتیم.

تفاوت دستمال توالت با دیگر دستمال کاغذی ها , تفاوت زبان آلمانی با زبانهای دیگر , تفاوت



  •     سال 89 سال بسیار خوب و پرباری برای من بود، چراكه نخستین سال سینمایی من به حساب می‌آمد و از نیمه دوم آن، درگیر كارهای سینمایی‌ام بودم‌. ‌ممكن است مخاطبانی ‌كه اجراهای ‌مرا در تلویزیون دیده‌اند، وقتی با من‌ در قالب یك نقش سینمایی روبه‌رو شوند، برای‌شان قابل هضم نباشد كه فرزاد حسنی بازیگر را هم بپذیرند، درحالی‌كه كار اصلی من بازیگری است اما چون 4-3 سال پیش اجراهای زیادی در تلویزیون داشتم و حضورم در بازیگری كم‌رنگ بوده، ‌بیشتر با اجراهایم‌ من را می‌شناسند تا بازیگری.
  •     در این 4-3 سالی كه از تلویزیون دور بودم، خودم را بیشتر در بازیگری محك زدم كه ماحصلش حضور در چند تله‌فیلم، تله‌تئاتر و نمایش‌های رادیویی بود و ‌سال 89 هم كه به حضور در فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» به كارگردانی سامان سالور منجر شد.
  •     وقتی یكی مثل سامان سالور پیشنهادی به من می‌دهد، به نظرم بسیار عاقلانه و هنرمندانه است چون فكر می‌كنم در كارش بسیار متبحر است و نه در سطح داخلی  بلكه در سطح جهانی امتحان پس داده به‌همین‌ دلیل احساس كردم ارزشش را دارد موهای سرم را بتراشم و با وجود اینكه 3-2 پیشنهاد دیگرم را به دلیل این كار از دست دادم اما از اینكه در «آمین خواهیم گفت» ایفای نقش كرده‌ام، بسیار خوشحالم. قسمت‌هایی از این كار را دیده‌ام و مطمئنم كار بسیار خوبی خواهد شد و مردم درباره‌اش قضاوت خواهند كرد.
  •     احساس كردم باید زمانی وارد سینما شوم كه‌ كمی آمادگی‌ در خودم احساس كنم و فكر می‌كنم این آمادگی تا حدودی برای برداشتن گام‌های اولم در این عرصه، به‌وجود آمده است. 
  •      به‌نظرم سینمای ما به همه نوع فیلمی نیاز دارد، یعنی هم فیلم تجاری باید ساخته شود، هم فیلم معناگرا (كه بین مخاطبان عام جدیدالولاده است!) و هم فیلم فرهنگی. فقط با این شرط كه اگر قرار است فیلم تجاری ساخته شود، فیلم «خوب تجاری» ساخته شود، بقیه حوزه‌ها نیز همین‌طور. اگر قرار باشد در فیلمی بازی كنم، حتما باید خوب باشد تا پیشنهاد بازی در آن را قبول كنم.
  •      بازیگری یعنی بازی كردن. تمام جوایز، سیمرغ‌ها، نخل‌های طلا، خرس‌ها و شیرهای نقره‌ای و...، این‌ها همه به‌وجود آمده‌اند كه ما به درست بازی كردن‌مان فكر كنیم، آنها مشوق درست بازی كردن ما هستند. نباید هدف‌مان باشند بلكه باید انگیزه‌مان باشند برای درست بازی كردن، این‌ها توشه راه هستند، نه مقصد.
  •     برای سومین‌بار است كه ویژه‌برنامه‌ سال تحویل را من اجرا می‌كنم. مسلما ترجیح اول من هنگام سال تحویل، در كنار خانواده بودن است اما كار ما هم مانند خیلی از مشاغل دیگر، مقتضیات خاص خودش را دارد و دیگر به آن عادت كرده‌ایم. اكثر كسانی كه در این استودیو حضور دارند، از دوستان قدیمی‌‌‌ام هستند كه بارها در برنامه‌های مختلف تلویزیونی با یكدیگر همكاری كرده‌ایم و خاطرات خوبی با هم داریم. فرق من با دوستان پشت‌صحنه‌مان در این است كه حداقل خانواده من به واسطه تلویزیون، می‌توانند من را ‌ببینند اما خانواده این دوستان،‌ نه! به همین دلیل فكر می‌كنم هنر این‌ها از من بیشتر است و كارشان هم از من سخت‌تر.
  •    به‌نظرم جامعه، اخلاق‌ها و رفتارهای اجتماعی امروز ما به صراحت احتیاج دارند، البته این صراحت یا رك بودن، نباید با ركیك بودن اشتباه گرفته شود! صراحت یك مجری یا منتقد باید‌ در حد عریان‌كردن حقایقی باشد كه احتیاج به عریان شدن دارند، صراحت ‌‌‌برای تبیین مناسب یك موضوع است. وقتی خود من مثلا در برنامه رادیویی «نمای نزدیك» جشنواره فیلم فجر قصد دارم با كمك دیگر اساتید یك فیلم را در حضور كارگردانش نقد ‌‌كنیم، به‌عنوان یك منتقد، نباید از انجام آن اِبا داشته باشم یا بترسم! در كل، همواره سعی كرده‌ام آنچه حقیقت است را برای مردم بازگو كنم و انعكاس دهم و احساس می‌كنم هم مردم این شیوه را می‌پسندند، هم مسئولان دوست دارند حقیقت به خاطر حقیقت بودنش بیان شود و از این شیوه استقبال می‌كنند.
  •     حضور در رادیو و تلویزیون را تقریبا همزمان شروع كردم، رادیو و تلویزیون مثل پدر و مادرم هستند، بنابراین نمی‌توانم بین آن‌ها فرقی بگذارم و بگویم این یكی را از آن یكی بیشتر دوست دارم چون نمی‌توانی بگویی پدرت را بیشتر دوست داری یا مادرت را. اما جفت‌ این‌ها را از سینما بیشتر دوست دارم، حتی فضای سریال‌های تلویزیونی را به سینما ترجیح می‌دهم. 
  •      همواره معتقدم یك مصاحبه‌كننده خوب و یك موضوع جذاب باید وجود داشته باشد كه آدم بخواهد مصاحبه كند، شاید بد نباشد گاهی اوقات آدم برای مدتی صحبت نكند، به همین دلیل زیاد اهل مصاحبه نیستم.



تفاوت پارکت و لمینت , دوستان , پشت صحنه

خصلت خاصی دارم كه تا مطمئن نباشم كاری كه می‌خواهم انجام دهم خوب از آب درمی‌آید، سمتش نمی‌روم، حالا چه در اجرا باشد، چه ترانه‌سرایی، چه بازیگری‌ و....

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو : تفاوت من با دیگر دوستان پشت‌ صحنه