تغییر چهره ی شبکه سوم در 22سالگی : تغییر ظاهری شبکه‌ی سوم سیما آن‌قدر چشمگیر ...


تغییر ظاهری شبکه‌ی سوم سیما آن‌قدر چشمگیر بود که پیمان یوسفی هم در حین گزارش بازی دو تیم باشگاهی اسپانیایی گریزی به آن زد. خبرآنلاین: تغییر ظاهری شبکه‌ی سوم سیما آن‌قدر چشمگیر بود که پیمان یوسفی هم در حین گزارش بازی دو تیم باشگاهی اسپانیایی گریزی به آن زد.

پیش از آن‌که یوسفی حرفی از تغییر ظاهری این شبکه بزند، مخاطبان سیما با لوگویی تازه مواجه شده بودند که پس از 22 سال روی صفحه‌ی تلویزیون‌هایشان ظاهر شده بود تا خبر از تغییر فصل در شبکه‌ای بدهد که هنوز هم خاطره‌ی راه اندازی آن برای بخشی از مخاطبان تلویزیون تازه است.

ای  تغییر البته تنها محدود به لوگوی شبکه سوم نبود، زیرنویس‌ها ، فونت‌ها و کیفیت تصویر این شبکه هم همزمان با سالگرد راه اندازی ان تغییر کرده بود تا پیمان یوسفی گزارشگر فوتبال با همان ادبیات همیشگی اش بگوید: «بینندگان عزیز کانال‌هایتان را عوض نکنید، این شبکه، همان شبکه 3 خودمان است، فقط لوگوی آن عوض شده‌است.»

شبکه سوم سیما 14 اذر سال 1372 در زمان ریاست علی لاریجانی بر صدا و سیما راه اندازی شد و خیلی زود توانست به یکی از شبکه‌های پر مخاطب صدا و سیمای ایران تبدیل شود. توجه به جوانان و پخش زنده‌ی مسابقات ورزشی دو فاکتوری بود که در اقبال مخاطبان به این شبکه تاثیر زیادی داشت.

لاریجانی که تازه از وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی (بهارستان) راهی خیابان جام جم و شمال شهر تهران شده بود، طرح‌های تازه‌ای را در قامت مدیر رسانه‌ی ملی پی گرفت که یکی از آن‌ها تاسیس شبکه‌های تازه با تعریف دایره‌ی مخاطبان و برنامه‌های ویژه بود. اقدامی که بعد از لاریجانی آن‌قدر در آن افراط شد که هر موضوعی صاحب یک شبکه شد.

جعفر صافی که حالا مدیر کل مطبوعات خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به عنوان معمار این شبکه شناخته می‌شود. مدیری که هم شناخت درستی از حوزه‌ی ماموریتش داشت و هم توانست با جسارت مسیرهای تازه‌ای را در سریال سازی و تولید برنامه‌های ورزشی و اجتماعی در صدا و سیما تجربه کند.

اولین مدیر شبکه 3 از خط قرمز‌هایی که شکسته می‌گوید / عادل فردوسی‌پور، مهران مدیری، مهران غفوریان و ...

شکل گیری برنامه‌ی 90، ساخت سریال‌های اجتماعی و طنز جسورانه و پر مخاطب باعث شد تا این شبکه هم به یکی از شبکه‌های محبوب مردم تبدیل شود و هم پاتوقی برای هنرمندان و مجریان مختلفی باشد که دوست داشتند کاری متفاوت انجام بدهند.

بعدها علی اصغر پورمحمدی (معاون فعلی سیمای جمهوری اسلامی ایران) همان مسیر را ادامه داد و توانست سیمای یک شبکه‌‌ی جسور و نوآور را برای آن حفظ کند.

شبکه‌ی سوم سیما پس از 22 سال تغییراتی را در ظاهرش به‌وجود آورده و باید منتظر ماند و دید غلامرضا میرحسینی مدیر جدید این شبکه می‌تواند، تغییرات دیگری را هم در این شبکه کلید بزند؟ این تغییر اگرچه روی آنتن رخ داده اما هنوز وب سایت این شکبه با همان لوگوی پیشین در دنیای مجازی به حیاتش ادامه می‌دهد.


ویدیو : تغییر چهره ی شبکه سوم در 22سالگی