تغییر محاسبه قبوض تلفن ثابت در 15 استان : در راستای اتمام طرح حذف کدهای بین ...


در راستای اتمام طرح حذف کدهای بین شهری در کشور، کدهای مخابراتی استانهای خراسان شمالی، یزد و ایلام تا هفته اول آذرماه امسال یکسان سازی می شوند. خبرگزاری مهر: در راستای اتمام طرح حذف کدهای بین شهری در کشور، کدهای مخابراتی استانهای خراسان شمالی، یزد و ایلام تا هفته اول آذرماه امسال یکسان سازی می شوند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اردیبهشت ماه امسال شرکت مخابرات ایران را موظف کرد که کدهای بین شهری در کشور را حذف و یکسان سازی کدهای استانی را در کل کشور تا مهرماه 93 اجرایی کند.

براین اساس شرکت مخابرات تاکنون 28 استان کشور را تحت پوشش این طرح قرار داده و قرار است 3 استان باقی مانده نیز تا پنجم آذرماه امسال هم کد شوند.

داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر، از اتمام طرح حذف کدهای بین شهری کمتر از یکماه آینده خبر داد و گفت: کدهای بین شهری 28 استان کشور تاکنون حذف شده و این طرح در 3 استان باقی مانده نیز تا پنجم آذرماه اجرایی می شود.

وی با اشاره به حذف بیش از 12 هزار کد تلفن بین شهری در کشور خاطرنشان کرد: با اتمام طرح هم کدی تلفن ثابت، شمار کدهای تلفنی در کشور به 31 کد کاهش می یابد.

تغییر محاسبه قبوض تلفن ثابت در 15 استان

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: با اجرای مصوبه یکسان سازی کدهای مخابراتی، شرکت مخابرات ایران مجاز است در استانهایی که این طرح را اجرا می کند کارکرد مشترکان را براساس نرخ های جدید مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه کند؛ از این رو این تغییر نرخ ها تاکنون در 15 استان اعمال شده است و مابقی استانها نیز در اولین دوره صدور صورتحساب پس از هم کدی، شاهد اعمال این تعرفه ها در قبوضشان خواهند بود.

زارعیان با بیان اینکه پیش از این مکالمات مشترکان به ازای مسافت محاسبه می شود ادامه داد: براساس نرخ های جدید، کارکرد صورتحساب مشترکان از زمان یکسان سازی کدها براساس نرخ های جدید یعنی به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار 625 ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه 625 ریال محاسبه می شود؛ همچنین مبلغ آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت در استانهایی که هم کد شده اند تغییر می یابد.

وی افزود: براین اساس در استانهای بزرگ با طول و عرض جغرافیایی مانند سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و فارس، تحلیل درآمدی مخابرات از کاهش درآمد حکایت دارد.

جدول آبونمان ماهیانه هر خط تلفن ثابت


به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مصوبه مبلغ آبونمان ماهیانه خطوط تلفن ثابت را بر مبنای منطقه و شهر مشترکان و نیز میزان کارکرد ماهیانه آنها تعیین کرده است.

شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز

سایر شهرهای مراکز استان

سایر شهرها

بخش ها و روستاها

آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت (ریال)

3600

3000

2100

1000

آبونمان متغییر براساس مبالغ کارکرد ماهیانه خط تلفن

کارکرد تا 10 هزار ریال

2400

2000

1900

0

کارکرد بیشتر از 10 هزار ریال تا 100 هزار ریال

5400

5000

3900

0

کارکرد بیشتر از 100 هزار ریال

8400

7000

4900

0


این آبونمان برای اعمال در سال 93 و به صورت ماهیانه است که صرفاً پس از اجرای طرح یکسان سازی که در سطح هر استان و از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور محاسبه خواهد شد و آبونمان قابل دریافت از مشترکین تلفن ثابت، مجموع آبونمان ثابت و متغیر است.


ویدیو : تغییر محاسبه قبوض تلفن ثابت در 15 استان