تعیین جایزه برای مرده یا زنده بشار اسد : یکی از فرماندهان مخالفان مسلح مخالف ...


یکی از فرماندهان مخالفان مسلح مخالف حکومت سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه اعلام کرد مخالفان 25 میلیون دلار بابت مرده یا زنده اسد جایزه تعیین کرده اند. عصر ایران: یکی از فرماندهان مخالفان مسلح مخالف حکومت سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه اعلام کرد مخالفان  25 میلیون دلار بابت مرده یا زنده اسد جایزه تعیین کرده اند.

" احمد حجازی " یکی از فرماندهان مخالفان مسلح در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه ضمن اعلام این مطلب مدعی شد که جمعی از سرمایه داران سوری ساکن در داخل یا خارج این کشور که از حامیان مالی مخالفان هستند پرداخت این مبلغ را به عنوان جایزه سر اسد تضمین کرده اند.

این فرمانده سابق ارتش سوریه که اخیرا به ترکیه گریخته است ، افزود که به دلیل مسایل امنیتی در حال حاضر قادر به افشای اسامی سرمایه دارانی که متقبل پرداخت جایزه سر بشار اسد شده اند؛ نیست.

نیروهای مخالف حکومت سوریه تحت حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه و ترکیه قرار دارند.

احمد حجازی افزود تعیین این جایزه به منظور تحریک و تشویق اطرافیان و نزدیکان بشار اسد برای کشتن یا تسلیم کردن اوست.

وی افزود : " البته کسی که بشار اسد را کشته و یا زنده به ما تسلیم کند دست خوشی بیش از 25 میلیون دلار باید به او داد اما ما در حال حاضر بیشتر از این قادر به پرداخت نیستیم.

سوریه از مارس سال 2011( فروردین 1390) مواجه با موجی از اعتراضات داخلی شد که در نهایت به یک شورش مسلحانه و جنگ تمام عیار داخلی انجامید .

برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و قطر ، کشورهای اروپایی و آمریکا و نیز ترکیه از مخالفان حکومت سوریه پشتیبانی کرده و آنها را مسلح می کنند و خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند.


ویدیو : تعیین جایزه برای مرده یا زنده بشار اسد