تعطیلی کارت‌خوان‌ها؛ نقدی حساب کنید :   اخبار اقتصادی - تعطیلی کارت‌خوان‌ها؛ ...



دستگاه کارت خوان , کارت خوان , کارت خوان سیار

 

اخبار اقتصادی - تعطیلی کارت‌خوان‌ها؛ نقدی حساب کنید

طبق اعلام مدیر عامل شاپرک باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد و با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد

با توجه به اینکه قرار است از ابتدای آبان ماه از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت شود اصناف نسبت به این موضوع اقبال خوبی ندارند و حتی معتقدند با اجرایی شدن این موضوع، ممکن است برخی صنوف کارت‌خوان را تعطیل و به جای آن از مردم پول نقد طلب کنند که مشکلاتی ایجاد می‌شود.

حبیب طهماسبی نیک، رییس اتحادیه صنف خیاطان مردانه و زنانه در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره اینکه صاحبان کارت‌خوان‌ها از آبان ماه باید کارمزد بپردازند اظهار کرد: روش آزمون و خطا را تکرار می‌کنیم. با اجرایی شدن این موضوع مشکلاتی به وجود می‌آید و دوباره با چالشی جدید روبرو خواهیم شد.

وی تاکید کرد: به جای این‌که خدمات جدیدی بدهند یا از فاکتورهای تشویقی استفاده کنند مشکلات ایجاد می‌کنند. در واقع هر کسی از دریچه‌ای برای کسب درآمد وارد می‌شود.

طهماسبی نیک تصریح کرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله سازمان‌های مرتبط با این موضوع باید خدمت‌گزار مردم باشند نه این‌که هر روز با تعیین تعرفه‌ای برای ارائه خدماتشان به دنبال درآمدزایی باشند و به نوعی ما را به مرگ تهدید ‌می کنند که به تب راضی شویم.

طبق اعلام مدیر عامل شاپرک باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد و با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، با هدفمند کردن این کارمزدها، یارانه آن را حذف می کنیم و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

به گفته قادری رقم کارمزد منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار است و ساز و کارهایی در نظر گرفته شده که در فضای رقابتی، هر دستگاه و سازمانی که بهتر خدمات ارائه کند از استقبال بیشتری از سوی مردم نیز برخوردار شود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : تعطیلی کارت‌خوان‌ها؛ نقدی حساب کنید