تصمیم درباره حمله به ایران تا پایان سال 2013 : یکی از محرم ترین افراد نزدیک ...


یکی از محرم ترین افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم نهایی اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در سال 2013 گرفته خواهد شد. عصر ایران: یکی از محرم ترین افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم نهایی اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در سال 2013 گرفته خواهد شد.

 روزنامه " اسراییل هایوم" نوشت، زاچی هانگبی رییس سابق کمیته روابط خارجی پارلمان اسراییل (کنست) و یکی از نزدیک ترین مشاوران سیاسی نتانیاهو در سخنرانی روز پنج شنبه خود در موسسه مطالعات خاور نزدیک در واشنگتن گفت : تصمیم برای حمله به ایران تا پایان سال 2013 گرفته خواهد شد و به سال 2014 موکول نخواهد شد.

وی گفت :" از نظر من اسراییل سرنوشت خود را به دستان آمریکا نخواهد داد و تصمیم به حمله به ایران تا پایان سال جاری میلادی اتخاذ خواهد شد و به سال بعد موکول نخواهد شد."

این مقام رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه لحظات بسیار حساس است و ایران روز به روز به خط قرمز اسراییل نزدیک تر می شود گفت که مساله تعیین کننده برای تصمیم گیری اسراییل به منظور حمله به ایران میزان ذخائر اورانیوم غنی شده ایران خواهد بود، اگر این میزان به اندازه ساختن یک بمب اتمی باشد ، از نظر اسراییل ایران خط قرمز را عبور کرده است.

هانگبی افزود:" ما داریم به لحظات سرنوشت سازی نزدیک می شویم که طرف های اصلی و بازیگران مهم باید تصمیم خود را (برای جنگ یا مصالحه) بگیرند."

هانگبی افزود:" بحث کردن بر سر این مساله که آیا ایران پیشتر خط قرمز اسراییل را رد کرده است یا نه اهمیت زیادی ندارد، چون امسال باید تصمیم نهایی گرفته شود ؛ نه بعد از سال 2014."

هانگبی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دولت اوباما شدید ترین فشارهای تحریمی را علیه ایران به مورد اجرا گذاشته ، افزود :اما هیچ نشانه ای از اینکه این فشارها منجر به تغییر سیاست و رویکرد دولت ایران شده باشد، وجود ندارد.

وی افزود:"ما داریم به نقطه غیر قابل بازگشت در برنامه هسته ای ایران نزدیک می شویم و باید امسال یا حداکثر تا آغاز سال 2014  تصمیم نهایی گرفته شود."

هانگبی با اشاره به نادرست بودن برخی تحلیل ها مبنی بر تغییر سیاست های هسته ای ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری ، گفت در ایران سیاست های استراتژیک از سوی رهبری نظام اتخاذ می شود و انتخابات و رییس جمهور آینده تاثیری  در برنامه هسته ای ایران نخواهد داشت.

هانگبی در ادامه افزود که تل آویو نمی تواند آینده امنیت خود را به دیگران بسپارد ، حتی اگر آن دیگری نزدیک ترین متحد یعنی آمریکا باشد.


ویدیو : تصمیم درباره حمله به ایران تا پایان سال 2013