تصاویر مزرعه خورشیدی در زیر یک آسمان ابری و بارانی : نخستین مزرعه خورشیدی اسکاتلند ...



نخستین مزرعه خورشیدی اسکاتلند زیر آسمانی که در اکثر موارد ابری و بارانی بوده به منظور کاهش انتشار کربن و ذخیره هزاران دلار هزینه انرژی ساخته شد.

ساخت این مزرعه خورشیدی برای بسیاری این پرسش را ایجاد کرده است که آیا این مزرعه به علت قرارگیری زیر آسمان همیشه ابری و بارانی اسکاتلند، با بازدهی مورد نظر می تواند حتی هزینه ساخت خود را در بیاورد یا خیر.

این مزرعه در محوطه کالج ادینبورو در شهر میدلوتین اسکاتلند قرار گرفته و در یکی از شمالی ترین مناطق اروپا نخستین مزرعه خورشیدی تلقی می شود.

نقاشی آسمان ابری با اسفنج و الگو , تصاویر سریال آسمان من , آسمان

کارکنان و مقامات اسکاتلندی زیر آسمان ابری در اطراف این مزرعه قدم می زنند

تصاویر زیبا , تصاویر , پنل خورشیدی

این 2500 پنل خورشیدی قرار است انتشار کربن کالج ادینبورو را تا 300 هزار کیلوگرم در سال کاهش دهد

این زمین با مساحت 20 هزار متر با بودجه 1.2 میلیون پوندی ساخته شده است. گفته می شود که این پنلهای خورشیدی می تواند سالانه انتشار کربن کالج را تا 300 هزار کیلو کاهش داده و همچنین به تمام نیازهای آنها به انرژی برق و الکتریسیته پاسخ دهد.

ساخت این پنلهای خورشیدی در شرایطی صورت گرفته است که حتی زمان افتتاح درحالی که مقامات اسکاتلندی از آن دیدن می کردند، برای مشاهده آن باید زیر باران قدم می زدند، زمانی که هیچ شعاعی از نور خورشید به چشم نمی خورد.

قرار است گلهای وحشی و چمنهای مختلف در این مزرعه خورشیدی کاشته شود تا تنوع زیستی آن افزایش یابد.

تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , آسمان شب , آسمان هفتم

حامیان مالی امیدوارند که این پروژه مورد توجه محلی قرار گیرد

استیو تینسلی معاون رئیس کالج ادینبورو به عنوان رئیس این پروژه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که مزرعه خورشیدی هم مورد توجه مردم محلی و هم گردشگران پایتخت قرار گیرد.

این مزرعه خورشیدی که در هوای ابری انرژی برق تولید می کند به عنوان تسهیلات آموزشی دانشجویان نیز به کار گرفته می شود. دانشجویان مهندسی می توانند عملکرد این صفحات و شرایط زیست محیطی را در یک کلاس رو باز مورد بررسی قرار دهند.

مزرعه خورشیدی این کالج به عنوان یک مرکز تحقیقاتی به کار می رود که در آن تعاملی میان تنوع زیستی و فناوری خورشیدی مورد تحلیل قرار می گیرد و در کنار آن تأثیر شرایط زیست محیطی چون آلودگی و آب و هوا روی پنلهای خورشیدی بررسی می شود.

منبع:mehrnews.com


ویدیو : تصاویر مزرعه خورشیدی در زیر یک آسمان ابری و بارانی