تصاویر برتر پزشكی 2012 :     هر ساله بنیاد پژوهش «ولكام تراست» در انگلیس، ...



 

تصاویر برتر جهان , تصاویر برتر غذایی , پیک برتر

 

هر ساله بنیاد پژوهش «ولكام تراست» در انگلیس، میزبان رقابت‌های تصویری در علم پزشكی است و به آموزنده‌ترزین، جالب‌ترین و از لحاظ فنی بهترین تصاویر جایزه اهدا می‌كند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ امسال نیز این بنیاد به بزرگداشت شیوه تصویربرداری و ریزنگاری از ساختارها و طرحهای غیرمنتظره زیست‌پزشكی پرداخته كه در مجموعه غنی آن در لندن به نمایش درآمده‌اند.

از تصاویر برنده این مجموعه می‌توان به یك ریزنگار اسكن الكترونی از یك مگس شب‌پره Psychodidae اشاره كرد كه توسط كوین مكنزی از دانشگاه آبردین گرفته شده است. لاروی این حشره در فاضلابهای خانگی و سینك ظرفشویی زندگی می‌كند. پر این موجود با مژك پوشیده شده كه به آنها یك حالت بید شكل می‌دهد.

تصویر دیگر این مجموعه اسكن الكترونی از بلور كافئین است كه توسط آنی كاواناگ دیوید مك‌كارتی به ثبت رسیده است. این ماده در گیاهان به شكل یك حشره‌كش طبیعی عمل می‌كند.

بلورهای اصلی به اندازه 400-500 میكرون بوده اما این گروه در انتهای یك بلور بزرگتر شكل گرفته و تنها 40 متر طول دارند. داوران این تصویر را به دلیل چشم‌انداز ناشناس آن انتخاب كرده‌اند.

تصویر ساختار بافت درون برگ یك نهال Arabidopsis Thaliana كه توسط فرنان فدریچی و جیم هاسلوف به ثبت رسیده، یكی دیگر از تصاویر برتر این مجموعه بود.

تخمكهای قورباغه وینسنت پاسكو از دانشگاه كمبریج از جمله تصاویر جالب این مجموعه بود كه به تخمک قورباغه چنگال‌دار آفریقایی Xenopus laevis تعلق داشته و در تحقیقات بیولوژی رشد استفاده دارد.

هر تخمك با هزاران سلول فلیكول پوشش پیدا می‌كند و با رنگ‌آمیزی دی‌ان‌ای آبی به نمایش می‌آید و همچنین رگهای خونی تغذیه كننده اكسیژن در تخمك و سلولهای فولیكول به رنگ قرمز هستند.

تصویر سمبل رادیواكتیو آن وستون از موسسه تحقیقات لندن به یك نمونه آغازیان از گونه فیتوپلانكتونها تعلق دارد. این موجودات درون دیواره‌های سخت سلولی زندگی كرده و از اشكال، سوراخها و لبه‌های متنوعی برخوردارند. از این ویژگی‌ها برای شناسایی گونه و نوع آنها استفاده می‌شود.

قطر این موجود 80 میكرون بوده و بسیار شبیه مدل جهانی رادیواكتیو به نمایش درآمده است.

غشای زیستی زیبای فرنان فدریچی و همكاران وی به نمایش ریزنگار كانونی از یك باكتری بزرگ میله‌ای شكل موسوم به Bacillus subtilis می‌پردازد كه معمولا در خاك زندگی می‌كند. این غشای زیستی با پروتئین‌های فلورسانت مختلف رنگ‌آمیزی شده و سپس بطور تصادفی در ظرف آزمایشگاه تركیب شده‌اند.

برنده كلی این رقابت رابرت لودلو از موسسه نورولوژی كالج لندن با تصویر جراحی مغزی بود كه به نمایش قشر مغزی یك بیمار مبتلا به صرع پرداخته است.

این تصویر پیش از فرایند قرار دادن الكترود درون جمجمه برای درمان به ثبت رسیده است.

پس از برداشتن چند بخش از مغز این بیمار كاملا سالم شده و دیگر به حمله دچار نشد.

داوران دلیل انتخاب این طرح را، جزئیات زیاد آن عنوان كردند. در این تصویر ماده خاكستری مغز به رنگ صورتی بوده و عروق كوچك در میان آنها می‌درخشند..... / خبرگزاری ایسنا

 

 

flight 2012 film  , جدول لیگ برتر , فوتبال برتر

 

بلور كافئین

 

آی برتر , لیگ برتر , خانواده برتر

 

ساختار بافت درون برگ یك نهال Arabidopsis Thaliana

 

رسانه برتر , ای برتر , تصاویر زیبا

 

تخمكهای قورباغه

 

تصاویر , تیتر برتر , هوش برتر

 

سمبل رادیواكتیو

 

المپیک 2012 , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , لیگ برتر ایران

 

غشای زیستی زیبا

 

تصاویر عاشقانه , فیلم های برتر 2016 , نفرات برتر کنکور 95

 

جراحی مغز

 


ویدیو : تصاویر برتر پزشكی 2012