(تصاویر) آینده هواپیماهای مسافربری را ببینید : بیش از یک قرن از اختراع هواپیما ...



بیش از یک قرن از اختراع هواپیما می‌گذرد و دهه‌ها است که جابجایی هوایی یکی از حالت‌های انتقال مسافران است. بهترین مزیت هواپیما سریع رسیدن به مقصد است، اما سفر هوایی خطرات خود را نیز دارد.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، دزدی هواپیما و حملات تروریستی یکی از بزرگ‌ترین خطرات آن است. ترس از سقوط هم تقریبا برای تمام مسافران در هر سفر وجود دارد که البته بسته به نوع هواپیما و مبدا آن، از شدت این ترس کاسته می‌شود.
 
اما آیا در آینده اقداماتی در راستای کاهش استرس و خطرات بالقوه در سفرهای هوایی صورت خواهد گرفت؟ دو شرکت ایرباس و بوئینگ ایده‌های جالبی برای آینده پرواز دارند.
 
کابین خلبانِ بدون پنجره
سال گذشته شرکت ایرباس یک اختراع را به نام خود ثبت کرد که کاملا ذهنیت ما نسبت به مفهوم کابین خلبان را تغییر می‌دهد. شکل کلی کار این است که پنجره از کابین خلبان حذف خواهد شد. به جای آن، کابین می‌تواند به جای دیگر هواپیما مثلا به انتهای آن منتقل شود. در نتیجه، نوک هواپیما را می‌توان بلندتر و تیزتر ساخت تا ایرودینامیک بیشتری هم داشته باشد. البته خلبانان می‌توانند با فناوری نمایش دیجیتال دنیای بیرون را تماشا کرده و هواپیما را هدایت کنند.
 

ویژگیهای هواپیماهای مسافری آینده , هواپیماهای مسافربری ساخت ایران , تصاویر خودروی مفهومی رولزرویس را ببینید


پنجره‌های هوشمند
ایرباس در گواهی ثبت اختراع دیگر در ماه مارس ایده‌ی پنجره‌های هوشمند را مطرح کرد. بنابراین مسافران شاید روزی بتوانند از پنجره کنار خود به عنوان یک صفحه لمسی تعاملی استفاده کنند. از لحاظ تئوری به این صورت است که مسافران هنگام پرواز بر فراز کشورهای مختلف می‌توانند با لمس شیشه به اطلاعات مورد نیاز راجع به یک مکان دیدنی دسترسی پیدا کنند. البته فقط این نیست! مسافران می‌توانند زمانی که از روی یک کتابخانه رسانه‌ای مانند ساختمان «ایمپایر استیت» عبور می‌کنند، از آرشیو آن نیز استفاده کنند.

هواپیماهای مسافربری , تصاویر گران قیمت ترین و شیک ترین هواپیماهای جهان , تصاویر هواپیمای مسافربری


پیراشکی پرنده
ایرباس سال گذشته این ایده را مطرح کرد: یک هواپیمای شبیه پیراشکی با یک سوراخ بزرگ در وسط آن. ظاهر این هواپیما کمی عجیب به نظر می‌رسد! با این حال، این هواپیما نسبت به مدل‌های کنونی مسافران بیشتری را می‌تواند حمل کند و فشار کلی هواپیما نیز به طور مساوی به همه جای آن پخش خواهد شد.

 

تصاویر فوق العاده دیدنی فورد موستانگ 750 اسب بخاری را ببینید , هواپیماهای مسافربری فراصوت به آسمان بازمی‌گردند , عاقبت خرید هواپیماهای ایرباس مسافربری

 
واقعیت مجازی
سرگرمی داخل هواپیما برای مسافت‌های طولانی بسیار مهم است. در حال حاضر گوش دادن موسیقی با هدفون و تماشای فیلم از طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر پشت صندلی جلویی تنها سرگرمی مهم داخل هواپیما است. اما اگر ایده ماه اوت شرکت ایرباس به تحقق بپیوندد، دیگر نباید نگران چیزی بود! تماشای فیلم دلخواه، انجام بازی ویدئویی یا تماشای کنسرت مورد علاقه با کلاه‌های واقعیت مجازی ممکن خواهد شد. البته در گواهی ثبت ایرباس حس بویایی هم به کار گفته خواهد شد.
 

مردی را در این تصاویر ببینید  , هواپیماهای معروف مسافربری , بانک آینده

 
دریچه مخفی برای تروریست‌ها
در این ایده، دقیقا پشت درب کابین خلبان یک دریچه مخفی تعبیه شده تا زمان حمله تروریست یا سارق هواپیما عمل کند و آن شخص یا اشخاص را به اتاقک امنیتی زیر کابین بفرستد.
 

تصاویر زیبا , تصاویر , آینده

 
میدان نیرو
شرکت بوئینگ در سال 2012 این ایده را به نام خود ثبت کرد: یک میدان نیرو که مانند سپر محافظ عمل خواهد کرد. این وسیله موج انفجاری حاصل از انفجار نزدیک به هواپیما را شناسایی کرده و یک میدان پلاسمایی اطراف هواپیما ایجاد می‌کند تا از هواپیما در مقابل آن محافظت کند.

 

تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , تصاویر عاشقانه , تصاویر خنده دار

 

اخبار گوناگون - فرادید

 


ویدیو : (تصاویر) آینده هواپیماهای مسافربری را ببینید