تشکیل تیم مذاکره‌ کننده ایران با 1+5 : علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز در حاشیه ...


علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در تیم مذاکره‌کننده هسته ای قرار گرفته اند، دارای تجربه و سابقه لازم در این خصوص هستند. خبرگزاری مهر: علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در تیم مذاکره‌کننده هسته ای قرار گرفته اند، دارای تجربه و سابقه لازم در این خصوص هستند.

وی در پاسخ به این سوال که گاردین نوشته روحانی در آستانه سفر به نیویورک قصد دارد، سایت فردو را تعطیل کند، افزود: بعید می دانم چنین چیزی مطرح شده باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص حضورش در اجلاس سالانه سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بنده امسال که به این اجلاس رفتم، فضای بسیار مثبتی در آن حاکم بود و نسبت به گذشته قابل قیاس نبود.

صالحی در پاسخ به این سئوال که شما در زمان تصدی وزارت امور خارجه، چندین بار نسبت به حل موضوع هسته ای اظهار امیدواری كرده بودید؛ با توجه به روی كار آمدن دولت یازدهم، آیا این موضوع حل و فصل خواهد شد؟ پاسخ داد: قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز با اطمینان اعلام كرده بودیم كه مردم در سال ۹۲ خبرهای خوبی دریافت خواهند كرد.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: امسال، در ماه های آینده شاهد ایجاد گشایش هایی در این موضوع خواهیم بود. همانگونه كه پیش از این اعلام كرده بودم نسبت به فرآیندی كه برای حل موضوع هسته ای شروع شده است، بسیار امیدواریم و انتظار داریم كه در ماه های آینده شاهد آغاز فرآیند برون رفت از موضوع هسته ای باشیم.

وی، انتخابات ریاست جمهوری را یكی از نشانه های اتفافات خوب دانست و اظهارداشت: سال گذشته زمانی كه مسوولیت وزارت امور خارجه را برعهده داشتم، نوید آن را داده بود.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: برخی به من ایراد می گرفتند كه مگر شما پیشگو هستید كه درباره اخبار سال آینده صحبت می كنید، اما وقتی افراد در موقعیت هایی همانند مسوولیت وزارت امور خارجه قرار می گیرند مجموعه اطلاعاتی به آنها می رسد.

صالحی افزود: در مجموع با اطلاعاتی كه از هفت یا هشت ماه پیش در اختیار داشتیم و نیز نشانه هایی كه مشاهده می كردیم، مطمئن بودیم كه سال ۹۲ سال بسیار خوبی به ویژه در موضوع هسته ای ایران خواهیم بود و امروز نیز ما شاهد نشانه هایی از آن هستیم.

معاون رییس جمهوری دیدار خود و «یوكیا آمانو» دبیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی را بسیار مثبت توصیف كرد و یادآور شد كه در این دیدار درباره جلسه ای كه قرار است پنجم مهرماه با حضور كارشناسان سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه ایران و كارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شود، گفت و گو شد.


ویدیو : تشکیل تیم مذاکره‌ کننده ایران با 1+5