تشنج در مجلس در پی سئوال از وزیر نفت : جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از اتمام ...


جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از اتمام بررسی سئوال از وزیر نفت برای مدتی به تشنج کشیده شد. خبرگزاری مهر: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از اتمام بررسی سئوال از وزیر نفت برای مدتی به تشنج کشیده شد.

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سئوال حمید رسایی نماینده مردم تهران از وزیر نفت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

پس از آنکه رسایی اعلام کرد که از پاسخ وزیر قانع شده است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رای گیری در خصوص ابهام آیین نامه در مورد سئوال از وظایف عمومی وزرا شد.

بر اساس این گزارش ، سئوال حمید رسایی مربوط به اظهارات وزیر در جلسه خصوصی بود که مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان با اعلام اخطار قانون اساسی اعلام کردند که طبق آیین نامه، سئوال از وزیر در مورد وظایفش امکان پذیر است و این سئوال در خصوص وظایف وزیر نیست.

ریاست مجلس هیچ کدام از اخطارها را وارد ندانست و رای گیری نکرد و سئوال حمید رسایی طبق روال قانونی در صحن مطرح شد.

پس از پایان بررسی سئوال، لاریجانی گفت: اخطارهای زیادی در زمینه این سئوال داده شد. از نمایندگان در این خصوص رای گیری می کنیم، من در تردید هستم که آیا از وظایف عمومی وزرا نیز می توان سئوال کرد یا خیر، اما چون بحث آقای زنگنه بود و شاید تلقی هایی دیگری می شد، اخطارها را وارد ندانستم . برای تعیین تکلیف این نوع سئوالات رای گیری می کنیم.

این اظهارات لاریجانی مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت و تعداد زیادی از نمایندگان در قسمت جلویی صحن جمع شدند. آنها معتقد بودند که این رای گیری باید پیش از طرح سئوال انجام می شد و اعلام می کردند که در این زمان نباید رای گیری کرد.

تعدادی از نمایندگان نیز معتقد بودند که رسایی صریحا اعلام نکرده که از اظهارات وزیر قانع شده و باید رای گیری صورت گیرد، بنابراین لاریجانی خطاب به رسایی گفت: شما از این سئوال قانع شده اید یا خیر؟ رسایی نماینده مردم تهران اظهار داشت: من از صبر و متانت شما در مقابل برخی رفتار دوستان تشکر می کنم، با توجه به اینکه آقای زنگنه حرفهایشان را پس گرفتند قانع شدم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای زنگنه می گوید حرفهایش را پس نگرفته، آیا شما قانع شدید؟ رسایی اعلام کرد: با توجه به اینکه معلوم شد این حرف ها دروغ بوده، قانع شدم.

به نظر می رسید نمایندگان معترض می خواهند در حمایت از زنگنه به وی رای بالایی بدهند اما با اعلام قانع شدن رسایی، رای گیری منتفی شد.

نمایندگان نیز حاضر نشدند برای اخطار قانون اساسی در مورد طرح این سئوالات در جلسات علنی رای بدهند.

لاریجانی گفت: بنابراین سئوال از وزرا با همین روال مطرح خواهد شد، نظر هیات رئیسه همین است و سئوال از وزرا در این بخش مبهم بوده و مشکل وجود دارد.

زنگنه تا پایان جلسه علنی در صحن حضور داشت و با نمایندگان گفتگو می کرد.


ویدیو : تشنج در مجلس در پی سئوال از وزیر نفت