تسهیلات ویژه برای سربازان متاهل : مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از ...


مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است. مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه 4 ده روز اضافه می‌شود. خبرگزاری مهر: جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح آخرین تغییرات مرخصی سربازان را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی با اشاره به تغییرات مرخصی سربازان اظهار داشت: مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است. مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه 4 ده روز اضافه می‌شود . ضمن اینکه 30 روز مرخصی نیز در اختیار فرماندهان و مسئولان است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به جز ایام تعطیلات به سربازان داده می‌شود.

وی در خصوص قوانین جدید مدت  مرخصی سربازان گفت: برابر مقررات قبلی مدت مرخصی کارکنان وظیفه در مناطق عادی 30 روز در سال و در مناطق بد آب و هوا 45 روز در سال بود که در این مقررات تفاوتی میان مرخصی افرادی که در مناطق بد آب و هوای درجه یک تاچهار خدمت می‌کردند، وجود نداشت.

به گفته  جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح کسانی که در محل سکونت خود اشتغال داشتند و بعد از ساعات اداری به منزل می رفتند با کسانی که صدها کیلومتر دور از محل سکونت خود خدمت می کردند وجود نداشت بنابراین به منظور عادلانه تر شدن مرخصی تغییراتی در مقررات صورت گرفت.

 براین اساس مرخصی کارکنان وظیفه مستقر در مناطق جنگی،امنیتی و عملیاتی هر 45 روز 10 روز،مرخصی یگان های پدافندی و انتظامی مناطق مهم هر 30 روز هفت روز مرخصی در مناطق عادی هر سال 12 روز که به ازای هر 100 کیلومتر یک روز اضافه می شود.


کمالی اضافه کرد: برای مسافت 300 تا 600 کیلومتر یک روز و بیش از 600 کیلومتر دو روز و حداکثر سه بار در سال مرخصی اضافه می شود. مقررات اعلام شده برای مرخصی سربازان از مهرماه امسال قابل اجرا است و مرخصی کارکنان وظیفه به ازای خدمتی که قبلا انجام داده اند برابر مقررات قبلی محاسبه می شود.


ویدیو : تسهیلات ویژه برای سربازان متاهل