تست خودروی سدان Voleex C30 : صفحه کیلومتر و فرمان سه پره Voleex C30 نسبت به ...


صفحه کیلومتر و فرمان سه پره Voleex C30 نسبت به رقبا حالت اسپرتی دارند که راننده را مشتاق به رانندگی با این سدان کوچک چینی می کند. ما در این مطلب وارد فضای داخلی خودرو شده و با طراحی نسبتا امروزی و نیمه اسپرت محیط داخلی آشنا شدیم.
مجله تخت گاز:

گریت وال وولیکس C30

تست و بررسی: وارد فضای داخلی خودرو شده و با طراحی نسبتا امروزی و نیمه اسپرت محیط داخلی آشنا شدیم. صفحه کیلومتر و فرمان سه پره Voleex C30  نسبت به رقبا حالت اسپرتی دارند که راننده را مشتاق به رانندگی با این سدان کوچک چینی می کند.

در قسمت میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع ، رادیو پخش و پنل کنترل تهویه مطبوع قرار گرفته و با روکش پلاستیکی نقره ای رنگ پوشیده شده اند که همچنان به حالت اسپرتی داخلی کمک نموده است و ارگونومی آن همانند دیگر چینی ها قابل قبول نیست که در رانندگی توجه راننده را برای استفاده از رادیو پخش و تهویه مطبوع به خود جلب می کنند. قسمت رویی داشبورد با پلاستیک نرم پوشش داده شده که نسبت به دیگر هموطنان Voleex C30 مرغوب تر به نظر می رسد. رو دری ها از هماهنگی خوبی با داشبورد بهره می برند که پیشرفت چینی ها را در بخش طراحی داخلی گوش زد می کند.

خودروی سدان , خودروی سدان ام جی , خودروی سدان ام جی 3

بر روی صندلی راننده قرار می گیریم. ارگونومی صندلی ضعیف است و بدن را درون خود قرار نمی دهد که این مهم در رانندگی های پر تنش و جاده های کوهستانی اعتماد به نفس راننده را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ Voleex C30 که 1497 سی سی حجم دارد قادر به تولید 104 اسب بخار و 138 نیوتن متر نیروی گشتاور در 4200 دور در دقیقه تولید می کند که با توجه به وزن 1145 کیلوگرمی آن انتظار شتاب گیری خوبی از آن می رود. دنده 1 درگیر است و شروع حرکت با هرزگردی اندکی آغاز می گردد.

شتاب گیری ضعیف خودرو از شروع حرکت نمایان می شود. تعویض دنده ها نرم انجام می شود و عملکرد گیرباکس 5 سرعته دستی تا حدودی ضعف قدرت موتور را پنهان می کند که برای نمونه های مجهز به گیرباکس CVT قطعا ضعف قدرت نمود بیشتری پیدا می کند. کشش ثانویه نیز همانند شتاب اولیه کمتر از حد انتظار بود و   با شیفت دنده به 3 که نیازمند گشتاور برای طی مسیر است خودرو دچار افت محسوس شتاب شده و وجود سربالایی هم مزید بر علت شد تا نیازمند معکوس از 3 به 2 شویم تا از ادامه حرکت باز نمانیم! 

هندلینگ و فرمان پذیری Voleex C30 با وجود سیستم تعلیق حلقوی مارپیچ مجزا با ستون مک فرسون در جلو و در عقب یک تکه با فنر حلقوی است که حد مطلوبی قرار دارد. فقط در طول آزمایش دچار کم فرمانی یا (Under Steer) شده و خبری از بیش فرمانی و بر هم خوردن قسمت انتهایی خودرو نبود که از این حیث پیش از رقبای چینی خود قرار می گیرد. کیفیت سواری تحت تاثیر فرمان پذیری مطلوب خودرو قرار نگرفته و سواری دل چسب و بدون ضربه های اضافی را برای سرنشینان رقم می زند.

خودروی دنا , سدان , خودروی ساینا

البته همانند غالب خودرو های چینی تکان های عرضی همچنان در Voleex C30 وجود دارد که موجب حس ترس در مواجه شدن با پیچ ها برای راننده می شود. عملکرد ترمز ها با وجود سیستم های ABS + EBD  و دیسک های دوجداره خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب برای نگه داشتن این خودرو 1145 کیلویی به زحمت افتاده و دچار اندکی ضعف هستند.

رقبای داخلی و خارجی

 Jac J5

خودروی h30 cross , قیمت خودروی دنا , خودروی لوکس

  Lifan 620

خودروی خاص من , سابرینا سدان , بهترین خودروی ایرانی

  MVM 530


خودروی جک , معایب خودروی دنا , خودروی دست دوم

پیشنهاد نهایی

هجوم خودرو های چینی به بازار ایران و تن دادن بازار به آن ها موجب شده تا هر روز خبر های جدیدی از ورود محصولات گم نام دیگری به گوش برسد که به چشم منبع درآمد به ایران نگاه می کنند. توجه وارد کنندگان به سدان های کوچک شهری که جز پرطرفدارترین کلاس های خودرویی در ایران محسوب می شود ، موجب ایجاد فضای رقابتی چینی ها دور از وطن خود شده است. اگر اعتبار پایین خودروهای چینی مساله مهمی برای شما نیست، سراغ گریت وال بروید.

قیمت خودروی برلیانس , سفر به گرجستان با خودروی شخصی , خودروی وارداتی

بهترین خودروی چینی , قیمت خودروی دست دوم , سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

خودروی جایگزین پراید , خرید خودروی دست دوم , قیمت خودروی ام وی ام 110


ویدیو : تست خودروی سدان Voleex C30