تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی باشد :  اخبار سیاسی - تریبون نمازجمعه ...



گروه خونی برای ازدواج چگونه باید باشد , اگر پسر معتاد باشد گروه خونی می خواند , گروه تلگرام


 اخبار سیاسی - تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیاسی و جناحی بودن تریبون نمازجمعه به ضرر ملت و جامعه است، گفت: تعریف و یا انتقاد از اشخاص از تریبون نمازجمعه انسجام میان نمازگزاران را از بین می برد.

محمد باقری بنابی در گفت وگو با خانه ملت، درباره اینکه باندی و جناحی بودن تریبون نمازجمعه چه تبعاتی می تواند برای جامعه داشته باشد، گفت : نمازجمعه متعلق به نظام است و با توجه به اینکه همه گروه ها وجناح های سیاسی در نمازجمعه حضور فعال دارند؛ می توان گفت که به طور طبیعی نماز جمعه یک همایش سیاسی ازسوی همه گروه ها برای حفظ انسجام نظام جمهوری اسلامی ایران است که هر هفته برگزار می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمازجمعه درجهت تثبیت ارکان نظام بوده و اقدامی سیاسی عبادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود، ازاین رو با  توجه به نقش نمازجمعه درپیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی قطعا خطبای نمازجمعه نباید سلایق سیاسی خود را در این امر دخالت دهند و تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مواردی که درجهت حفظ منافع ملی کشور و ثبیت اعتقادات دینی است باید از تریبون نمازجمعه مطرح شود، اما اینکه خطبای نمازجمعه وارد بحث جزئیات جریانات سیاسی شوند واین تریبون در اختیار گروه خاصی قرار بگیرد به طورحتم به صلاح ملت و جامعه نیست؛ بنابراین یک خطیب نمازجمعه باید اعتدال گرایی، تقوا و عدالت را مورد توجه قرار دهد، چرا که برخی از خطبای نمازجمعه در گذشته و حال برخی از مطالبی را از این تریبون مطرح می کنند که بیشتر نشان از نگرش باندی و جناحی به این موضوع دارد.

باقری تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی بی طرف است، خطبای نمازجمعه هم باید پیرو رهبر معظم انقلاب باشند و نمازجمعه را از ورود هرگونه سلیقه سیاسی دور نگه دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: نباید از تریبون نمازجمعه در تعریف یا انتقاد از فردی استفاده کرد و نام بردن از اشخاص خاص درنمازجمعه قطعا به ضرر جامعه است، از سوی دیگر اینگونه رفتار کردن خطبا در نمازجمعه این شائبه را ایجاد می کند که این افراد به جریان سیاسی خاصی تعلق دارند، بنابراین این رویه پراکندگی در میان نمازگزاران ایجاد می کند. 

اخبار سیاسی - خانه ملت

 


ویدیو : تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی باشد