ترکیه هواپیمای حامل طلای ایران را توقیف کرده است! : ترکیه هواپیمای حامل طلای ...



ترکیه هواپیمای حامل طلای ایران را توقیف کرده است!

ادعای مقامات آمریکایی درباره دست داشتن ایران در حملات سایبری به بانک های این کشور، حکم زندان برای یک تاجر انگلیسی به اتهام همکاری با ایران، احتمال جریمه یک شرکت آلمانی به اتهام انجام تبادلات مالی با ایران و توقف یک هواپیمای عازم ایران در ترکیه از سوی مقامات این کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

سفارت ایران در ترکیه , اولین طلای المپیک ایران , طلای سرخ ایران

به گزارش «تابناک»، یکی از اخبار مهم امروز مطبوعات جهان درباره ایران، ادعای مقامات آمریکایی درباره دست داشتن ایران در حملات سایبری به بانک‌های این کشور است. روزنامه «نیویورک تایمز» در این باره می‌نویسد، بانک‌های آمریکایی یکی پس از دیگری مورد حمله قرار می‌گیرند و این حملات موجب کند شدن و یا توقف موقت سایت‌های این بانک‌ها می‌شود.

به نوشته این روزنامه، کار‌شناسان امنیتی آمریکا بر این باورند، با توجه به وسعت و پیچیدگی این حملات، این کار نمی‌تواند از سوی هر کسی انجام شود و نیاز به مهارت و امکانات قابل توجه دارد. به هر حال، هرچند مقامات آمریکایی تاکنون اطلاعاتی درباره سرچشمه اصلی این حملات به دست نیاورده‌اند، مدعی هستند ایران در پشت پرده این ماجراست..

 

بهترین هواپیمای مسافربری ایران , هزینه پست از ترکیه به ایران , هواپیمای جنگی ایران

اما بخشی از اخبار امروز نیز به موضوع تحریم‌ها و به طور خاص، مجازات برخی افراد و شرکت‌های غربی به اتهام انجام مبادله با ایران اختصاص دارد. در این باره، روزنامه «نشنال پست» کانادا می‌نویسد، یک تاجر انگلیسی به اتهام تلاش برای خرید قطعات موشک‌های زمین به هوا و فرستادن آن‌ها به ایران، از سوی یک دادگاه فدرال آمریکایی به سه سال زندان محکوم شده است.

به نوشته این روزنامه، دادگاه «کریستوفر تاپین» ۶۵ ساله در ماه نوامبر برگزار شده بود و به گفته قاضی پرونده، وی احتمالاً می‌تواند دوره محکومیت خود را در کشورش بگذراند.

گفته می‌شود، تاپین در سال ۲۰۰۶ تلاش داشته برای ایران قطعات موشک خریداری کند؛ اما شرکتی که وی می‌خواسته با آن معامله کند، در حقیقت به دست عوامل امنیتی مخفی آمریکا تأسیس شده بوده و همین امر سبب دستگیری وی شده است.

 

اولین مدال طلای المپیک ایران , قیمت طلای 21 عیار در ایران , قیمت روز طلای 18 عیار در ایران

در یک مورد دیگر، روزنامه «فایننشال تایمز» از مذاکره یک شرکت مالی آلمانی با دولت آمریکا جهت بررسی اتهام نقض تحریم‌های ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شرکت Deutsche Borse» s Clearstream اعلام کرده مذاکراتش با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، بر سر تبادلات مالی است که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفته است.

این دفتر، بخشی از وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود که وظیفه نظارت و اعمال تحریم‌های اقتصادی را بر عهده دارد. به نوشته فایننشال تایمز، شاید این شرکت آلمانی با جریمه‌ای بالغ بر ۳۴۰ میلیون دلار روبه‌رو شود.

 

پاسارگاد سردار بی مورت ایران رو کرده غارت , روستایی در ترکیه شبیه شمال ایران , هواپیمای ایران ایر سقوط

در پایان، روزنامه «نشنال» امارات، خبر توقف یک هواپیمای عازم ایران توسط مقامات ترکیه خبر داده است. به نوشته این روزنامه، مقامات ترکیه یک هواپیمای باری را که از امارات به مقصد ایران می‌رفته، به سبب اینکه خدمه پرواز از ارائه اسناد موردنظر خودداری کرده‌اند، چند روز متوقف کرده است.

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات دولتی ترکیه می‌نویسد، هواپیمای یاد شده، متعلق به یک شرکت ترکیه‌ای بوده و به دلایل فنی در فرودگاه استانبول فرود اضطراری داشته است.

به گفته این مقام دولتی، احتمال می‌رود این هواپیما حامل طلا باشد. این رویداد در شرایطی رخ می‌دهد که موضوع تجارت گاز طبیعی در برابر طلای ایران و ترکیه به یکی از مباحث مهم جهانی تبدیل شده است.


ویدیو : ترکیه هواپیمای حامل طلای ایران را توقیف کرده است!