ترجمه آثار صادق هدایت به ۲۵ زبان رسید :       یك مترجم كره ای تعدادی از داستان ...



 

صادق هدایت , جملات صادق هدایت , قبر صادق هدایت

 

  یك مترجم كره ای تعدادی از داستان های كوتاه صادق هدایت را به زبان كره ای ترجمه و در دو جلد منتشر كرده است. این مجموعه شامل سه قطره خون، گرداب، داش آكل، آینه شكسته، شب های ورامین، سگ ولگرد، سایه مغول و زنده به گور است.

 

گیوساپ شینGyoseob Shin كه استاد دانشگاه های هانكوك و یونسی در كره جنوبی است؛ به زبان و ادبیات فارسی تسلط كامل دارد. او تعدادی از آثار صادق هدایت را به زبان كره ای ترجمه و دردو جلد كتاب چاپ و منتشر ساخته است.

این مجموعه شامل داستان های سه قطره خون، گرداب، داش آكل، آینه شكسته، شب های ورامین، سگ ولگرد، سایه مغول و زنده به گور می باشد.

روی جلد این كتاب مینیاتورهای ایرانی دیده می شود و پشت جلد هم تصویر نقاشی شده ی صادق هدایت آمده است. نكته جالب دراین كتاب آن است كه در هرصفحه؛ متن كامل فارسی و ترجمه كره ای مقابل هم آمده اند.

كتاب بعدی كه روی جلد آن مینیاتورهای ایران و پشت جلد تصویر صادق هدایت است نیز در كره چاپ و منتشر شده و دربرگیرنده ی داستان های طلب آمرزش، لاله، صورتك ها، چنگال، مردی كه نفسش را كشت، محلل و گجسته دژ است. در هرصفحه كتاب متن فارسی و كره ای مقابل هم آمده اند.

گیوساپ شین؛ مجموعه ای سه جلدی درباره فرهنگ ایران است. او همچنین چند كتاب از ادبیات كلاسیك ایران را ترجمه و منتشر كرده و مقالات متعددی درباره ی تاریخ و فرهنگ ایران در مجلات معتبر كره جنوبی از او به چاپ رسیده است.... / خبرگزارى ایلنا 



ویدیو : ترجمه آثار صادق هدایت به ۲۵ زبان رسید