تراژدی اسیدپاشی پایتخت با انگیزه عاشقانه/ رئیس پلیس آگاهی تهران: هیچگونه اسیدپاشی در 5 ماه گذشته نداشتیم + تصاویر متهمان :



اخبار حوادث - تراژدی اسیدپاشی پایتخت با انگیزه عاشقانه/ رئیس پلیس آگاهی تهران: هیچگونه اسیدپاشی در 5 ماه گذشته نداشتیم + تصاویر متهمان

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: خوشبختانه در طول 5 ماهه گذشته هیچگونه وقوع اسیدپاشی در سطح شهر تهران بزرگ وجود نداشته است و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص صرفا یک بازی روانی برای ایجاد نگرانی در میان شهروندان عزیز تهرانی بوده است و تأکید می کنم که هیچ پرونده اسیدپاشی که منجر به شناسایی متهمین و دستگیری آنها نشده باشد، در سطح شهر تهران بزرگ و به صورت تخصصی در پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان پلیس تخصصی رسیدگی کننده به این جرم وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 17:00 مورخه 03 آذر ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره اسیدپاشی در خیابان 32/6 نیروی هوایی و دستگیری یکی از عوامل اسیدپاشی به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد . 
 
با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 سبزرنگ قصد اسیدپاشی بر روی صورت دختر 20 ساله ای را داشته اند که جوانی بنام سعید . ب ( 24 ساله ) خودش را در زمان اسیدپاشی ، حائل فرد اسیدپاش و این دختر قرار داده و باعث شده تا اسید بر روی پشت لباس خودش ریخته شود و شهروندان نیز با اطلاع از موضوع بلافاصله دخالت کرده و نهایتا موفق به دستگیری یکی از متهمین در حین فرار شده اند . 
 
دستگیری اولین متهم پرونده توسط عوامل بسیج :
دو نفر از شاهدان صحنه اسیدپاشی که از نیروهای بسیج منطقه نیروی هوایی هستند ، با مشاهده صحنه اسیدپاشی اقدام به تعقیب فرد اسیدپاش کرده و زمانیکه این شخص قصد داشته تا سوار موتورسیکلت شده و بهمراه همدست خود از محل متواری شود ، مانع آنها شده و در یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری راننده موتورسیکلت می شوند . 
 
یکی از این افراد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در ساعت 16:50 مورخه 3 آذر ماه در حال عبور از خیابان بودم ؛ سرنشین یک موتورسیکلت ، در حالیکه موتور هنوز به صورت کامل توقف نکرده بود از موتور پیاده و اقدام به پاشیدن اسید به سمت دختر خانمی کرد ؛ در این زمان پسر جوانی که در نزدیکی این دختر خانم حضور داشت خودش را حائل قرار داد و باعث شد تا اسید به پشت کمر خودش بریزد ؛ این دو نفر ( راکب و سرنشین موتروسیکلت ) در حال متواری شدن از محل بودند که دوست همراهم با لگد ضربه ای به پشت موتور آنها زد که هر دو نفرشان به زمین خوردند ؛ آنها قصد داشتند تا به صورت پیاده از محل متواری شوند که توانستیم یکی از آنها را در خیابان 32/6 دستگیر کنیم .

اسیدپاشی در تهران , سارقان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران , تصاویر عاشقانه

 
نفر دوم نیز در اظهاراتش به مأموران گفت : در ساعت 16:50 مورخه 3 آذر ماه در خیابان 33/5 نیروی هوایی از خیابان پنجم به سمت خیابان ششم در حال تردد بودم که موتورسواری در وسط خیابان سرعت خود را کم کرد و ترک نشین آن از روی موتور پایین پرید و اقدام به پاشیدن اسید به سمت خانم جوانی کرد ؛ همزمان با اسیدپاشی ، پسر جوانی که در نزدیکی این دختر جوان قرار داشت خود را حائل کرد و اسید به پشت لباس های او ریخت . در زمان فرار این موتورسواران و با حضور تعدادی از اهالی و دخالت آنها ، بنده توانستم ضربه ای به موتورسیکلت آنها بزنم که هر دو نفرشان به زمین خوردند ؛ در ادامه و با تعقیب راننده موتورسیکلت توانستم وی را در فرعی 31/6 دستگیر کنم . 
 
دستگیری طراح اسیدپاشی :
با انتقال دختر جوان ، متهم حسین . ت ( 19 ساله و به عنوان متهم ) و سعید . ب ( به عنوان شخصی که اسید بر روی ریخته شده بود ) به کلانتری 128 تهران نو جهت آغاز تحقیقات ، حسین در اظهاراتش عنوان کرد که سعید که اسید بر روی لباس های او پاشیده شده ، در حقیقت همدست آنها و در واقع طراح صحنه اسیدپاشی است .

 

دفاتر پلیس 10 تهران , اسیدپاشی , مراکز پلیس 10 تهران

 
حسین در اعترافات خود ضمن معرفی عامل اسیدپاشی بنام کامران ، به مأموران گفت : "حدودا چند روز پیش بهمراه سعید و کامران در داخل پارک نشسته بودیم که سعید عنوان کرد به دختری علاقه مند شده و می خواهد کاری کند که این دختر نیز به وی علاقه مند شود ؛ به این بهانه ، سعید به من و کامران پیشنهاد داد که " شما بیایید به سمت او اسید بپاشید البته به شکلی که اسید به روی او نریزد تا او پس از مشاهده پاشیده شدن اسید بر روی من ، به من علاقه مند شود ‍! " . 
 
با توجه به اعتراف "حسین . ت" در خصوص نقش سعید در اسیدپاشی ، وی نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهارات حسین را تأیید کرد . 
 
پرونده در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع اسیدپاشی و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

پلیس 10 تهران , آدرس پلیس 10 تهران , ساعت کار پلیس 10 در تهران

 
اعترافات سعید :
با آغاز تحقیقات از متهمان ، سعید با تأیید اظهارات حسین در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : حدودا 6 ماه است که با حسین و کامران دوست شده ام اما از حدود 2 روز پیش بود که تصمیم به این کار گرفتم تا صحنه سازی کرده ، به شکلی که دوستانم اسید را روی من پاشیده تا دختر خانمی که مدتی است به او علاقه مند شده ام ، با دیدن این صحنه به من علاقه مند شود . 
 
سعید در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : "درباره این موضوع با دوستانم ( حسن و کامران ) صحبت کردم و پس از اصرارهای من ، آنها قبول کردند تا این کار را به خاطر من انجام دهند . قرار شد کامران اسید را بپاشد و من جلوی اسیدپاشی او را بگیرم و پس از آن کامران و حسین فرار کنند و من در محل بمانم . با یکدیگر قرار گذاشتیم که کامران و حسین ابتدا برای این دخترخانم ایجاد مزاحمت کرده و من به بهانه ایجاد مزاحمت ، آنها را از محل رد کنم و آنها موقتا از محل دور شده اما مجددا برگشته و اینبار اقدام به اسیدپاشی کنند و در این زمان من مانع از پاشیده شدن اسید بر روی صورت و بدن این دختر خانم بشوم تا بتوانم با این ظاهرسازی دل وی را بدست آورم " .

ساعت کاری پلیس 10 در تهران , ساعات کار پلیس 10 تهران , لیست پلیس 10 تهران

 
دستگیری عامل اسیدپاشی :
با شناسایی کامران . خ ( 19 ساله ) به عنوان عامل اصلی اسیدپاشی ، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منزل یکی از بستگانش در میدان خراسان – انتهای خیابان 17 شهریور شده و در ساعت 06:15 مورخه  4 آذر ماه او را دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند ؛ کامران نیز در همان تحقیقات اولیه اظهارات حسین و سعید را در خصوص انگیزه واقعی اسیدپاشی و نقش خود در پاشیدن اسید را تأیید کرد . 
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : "  با  توجه به اعترافات صریح هر سه متهم پرونده ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند " . 
 
سرهنگ محمدیان در پایان این خبر با اشاره به برخی خبرها و شایعات مطرح شده در خصوص وقوع اسیدپاشی در مناطق مختلف شهر تهران نیز به باشگاه خبرنگاران گفت : " خوشبختانه در طول 5 ماهه گذشته هیچگونه وقوع اسیدپاشی در سطح شهر تهران بزرگ وجود نداشته است و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص صرفا یک بازی روانی برای ایجاد نگرانی در میان شهروندان عزیز تهرانی بوده است و تأکید می کنم که هیچ پرونده اسیدپاشی که منجر به شناسایی متهمین و دستگیری آنها نشده باشد ، در سطح شهر تهران بزرگ و به صورت تخصصی در پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان پلیس تخصصی رسیدگی کننده به این جرم وجود ندارد " . 
 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : تراژدی اسیدپاشی پایتخت با انگیزه عاشقانه/ رئیس پلیس آگاهی تهران: هیچگونه اسیدپاشی در 5 ماه گذشته نداشتیم + تصاویر متهمان