تجمع اعتراض آمیز کشاورزان در قزوین :   اخبار اجتماعی - تجمع اعتراض آمیز کشاورزان ...



تجمع اعتراض در شیراز , قزوین , دانشگاه آزاد قزوین

 

اخبار اجتماعی - تجمع اعتراض آمیز کشاورزان در قزوین

جمعی از زارعین، باغداران و دامداران روستای خاگینه از توابع نیارك طارم سفلی استان قزوین دیروز در محوطه دادگستری كل استان قزوین تجمع اعتراض‌آمیز داشتند.

اعتراض ساكنین این روستا به احكامی ‌بود كه توسط دستگاه قضایی استان قزوین علیه كشاورزان صادر شده كه منجر به خلع ید آنان از اراضی و مراتع و باغات آنان می‌شود.

یكی از معترضین این جمع به خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گفت: بیش از 400 سال است اجداد ما در مراتع و اراضی این روستا كار كرده‌اند و هیچ شغلی به جز دامداری، كشاورزی و باغداری نداریم اما چند سالی است فردی به نام (غ - ر) از خوانین منطقه به دستگاه قضایی شكایت كرده و با اخذ رأی خلع ید نسبت به اراضی این روستا ساكنین سالخورده را زندانی می‌كند و اعتراض و شكوائیه این جمع تاكنون راه به جایی نبرده است.

چند هفته قبل نیز همین عده در مقابل دفتر داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراض‌آمیز داشتند كه وی در جمع آنان حاضر شد و ضمن دعوت معترضین به آرامش قول داد موضوع را پیگیری و در اسرع وقت به آنان پاسخ دهد. اراضی مورد شكوائیه این روستا حدود دو هزار (2000) هكتار است كه 230 هكتار آن باغات و كشاورزی و الباقی آن مرتع می‌باشد.

اخبار اجتماعی - روزنامه جمهوری اسلامی

 


ویدیو : تجمع اعتراض آمیز کشاورزان در قزوین