تبلت های اندرویدی موفق : اگر از محصولات اپل صرف نظر کنیم، رقابت تبلت ها براساس ...


اگر از محصولات اپل صرف نظر کنیم، رقابت تبلت ها براساس دو سیستم عامل اندروید و ویندوز در جریان است. تبلت های اندرویدی انتخاب های معقولانه تری هستند و با هر بودجه ای می توان یکی از آنها را خرید.

روزنامه هفت صبح:
اگر از محصولات اپل صرف نظر کنیم، رقابت تبلت ها براساس دو سیستم عامل اندروید و ویندوز در جریان است. محصولات مبتنی بر ویندوز مشتری های کمتری دارد و قبل از اینکه سر و کله شان پیدا شود هم می شد حدس زد خیلی طرفدار ندارند. در مقابل تبلت های اندرویدی انتخاب های معقولانه تری هستند و با هر بودجه ای می توان یکی از آنها را خرید.

به عنوان مثال تبلت دیمو که با عنوان ایرانی به فروش می رسد در این گروه قرار دارد. این تبلت ها با قیمتی کمتر از 500 هزار تومان قابل تهیه هستندو اگر از تبلت در حد اجرای بازی پرندگان خشمگین و مطالعه فایل های PDF انتظار دارید، می توانند یک انتخاب موجه باشند

آموزشنصب ویندوز 8 روی تبلت اندرویدی lenovo a5500 , بهترین تبلت اندرویدی , تبلت اندرویدی بعد از اپدیت بالا نمیاد

1- به اندازه صفحه نمایش دقت کنید

تبلت های اندرویدی دارای اندازه هایی بین 5 تا 11 اینچ هستند اما دو سایز 7 و 10 اینچ طرفداران بیشتری دارند. تبلت های هفت اینچی به علت اندازه کوچک، دارای قدرت حمل بالایی هستند و غالبا برای کار با اینترنت و اسناد متنی استفاده می شوند. این تبلت ها با توجه به مشخصات فنی خود توانایی بازی و پخش فیلم را هم دارند و اگر اندازه صفحه نمایش یک عامل محدودکننده نباشد تفاوتی بین آنها وسایر تبلت ها از نظر کارایی نیست.

گروه تبلت های 10 اینچی اندازه نمایشگر بزرگتری دارند و به همین دلیل جابجایی آنها با محدودیت های بیشتری مواجه است اما گسترش محدوده صفحه نمایش باعث شده تا کاربردهایی مانند فیلم، بازی و برخی کارهای گرافیکی روی آنها بهتر انجام شود.



2- مشخصات فنی مهم است


تبلت ها برای اجرای همزمان چند برنامه، محدودیت های بیشتری نسبت به رایانه ها دارند و توان گرافیکی آنها نیز هنوز ابتدایی و ساده است، در نتیجه در مقایسه با رایانه ها انتخاب مواردی مثل فرکانس، تعداد هسته های پردازشی، حافظه و فضای ذخیره سازی باید با توجه بیشتری انجام شود. با وجود اینکه مشخصات فنی کاملا با کاربرد دستگاه ارتباط دارد اما می توان توصیه هایی را که فارغ از نام ها و مدل ها، برای انتخاب بهتر مطرح کرد. پردازنده هایی که دارای دو یا چندهسته پردازشی هستندمی توانندکارایی بهترین حین اجرای برنامه ها داشته باشند، ضمن اینکه توان عملیاتی بالای یک گیگاهرتز نیز در سرعت دستگاه موثر است، پس می توان گفت برای اجرای اغلب برنامه های اندرویدی، یک پردازنده با دو هسته پردازشی و فرکانس یک گیگاهرتز یا مدل های قوی تر مناسب هستند. این موضوع به طور مستقیم روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

حافظه موقت یا رم در تبلت ها مشخص می کند چه تعداد برنامه و با چه سرعتی می توانند اجرا شوند. در اندروید برخی پردازش ها در زمینه سیستم عامل در حال اجرا هستند و برخی دیگر نیز به صورت آماده منتظر فرمان می مانند تا با سرعت بیشتری اجرا شوند. پس هر چقدر رم بالاتر باشد کارایی دستگاه نیز بهتر خواهد بود. سه سطح حافظه در تبلت رایج است که شامل ظرفیت های 512 مگابایت و یک گیگابایت می شود.

اغلب مدل های ارزان قیمت دارای 512 مگابایت ظرفیت هستند که قسمتی از آن برای سیستم عامل و قسمت دیگر برای نرم افزارهاست. این ظرفیت اگرچه برای گوشی های موبایل و کاربردهای ساده مانند مرور وب مناسب است اما محدودیت های بیشتری نسبت به سایر ظرفیت ها دارد.

حافظه های یک گیگابایتی برای اغلب نیزاهای کاربران مناسب هستند و از طرف طرف دیگر تاثیر آنها روی افزایش قیمت دستگاه زیاد نیست. حافظه های دو گیگابایتی نیز برای تبلت هایی توصیه می شوند که برنامه های سنگین مانند بازی ها را اجرا می کنند. توجه داشته باشید این توصیه ها کاملا عمومی است و می تواندبا توجه به نیاز افرادو کاربردی که تبلت برای آنها دارد متفاوت باشد.

تبلت , خرید تبلت , قیمت تبلت



3- ظرفیت ذخیره سازی بیشتر بهتر است

تمام تبلت ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنندو برخی از آنها صرفا حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار می دهند. اگر تبلتی با ظرفیت پایین مثلا 8 گیگابایت انتخاب می کنید لازم است که تبلت از کارت های حافظه مانند میکرو SD نیز پشتیبانی کند در غیر اینصورت، در آینده با محدودیت های زیادی مواجه خواهید شد.



4- کیفیت نمایشگر چقدر تاثیرگذار است؟


موضوع اصلی در انتخاب نمایشگر وضوح آن است. در تبلت ها سه سایز مختلف برای صفحه نمایش بیشترین کاربرد را دارند. اندازه نخست که بیشتر در تبلت های ارزان قیمت استفاده می شود 480 در 800 نقطه است. این وضوح برای نمایش متن مناسب است اما برای محتوای گرافیکی مانند فیلم، عکس و بازی کیفیت پایینی دارد. وضوح متوسط که می توان به عنوان یک سطح قابل قبول برای نمایشگر تبلت ها مطرح کرد 600 در 1024 نقطه است. در این وضوح، کیفیت تصایور در سطح مطلوبی است و می توان تصاویر را با جزئیات بیشتری مشاهده کرد.

رده سوم از وضوح تصویر که در تلت های گرانقیمت دیده می شود 800 در 1280 نقطه است. در این اندازه تصاویر کیفیت بهتری دارند و جزئیات مانند رنگ و نور به نمایش تصویر کمک می کند. اگر بودجه محدودی دارید چاره ای جز انتخاب وضوح پایین نیست اما اگر می توانید این بودجه را ارتقا دهید تبلتی انتخاب کنید که حداقل دارای وضوح 600 در 1024 نقطه باشد.

یکی دیگر از مواردی که در مورد نمایشگرها می توان گفت نوع پنل آنها است.برخی نمایشگرها از نوع LCD ساده هستند و برخی دیگر از نور LED برای پس زمینه استفاده می کنند که علاوه بر افزایش کنتراست می توانددر افزایش عمر باتری نیز موثر باشد. پنل ها از فناوری های افزایش کیفیت تصویر مانند IPS نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال وجود IPS نسل دوم می تواند تاثیر زیادی در مشاهده تصاویر داشته باشد.



5- یک طراحی خوب چه مزایایی دارد؟


طراحی تبلت کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. عده ای معتقدند لبه ها و حاشیه های باریک، ظرافت بیشتری دارد و عده ای دیگر این موضوع را ناخوشایند می دانند زیرا باعث می شود تبلت در یک دستتعادل نداشته باشد. با این وجود هر چقدر دستگاه سبکتر و باریکتر باشد ظرافت بیشتری به عنوان یک همراه حرفه ای دارد.

تبلت سامسونگ , تبلت ویندوزی , اندرویدی ها

در مورد سایر ویژگی ها می توان گفت نحوه و محل قرارگیری دکمه هات و پورت ها، وزن دستگاه، پوشش بدنه، ظرافت حاشیه ها از موضوعاتی هستندکه می توان هنگام خرید به آن توجه کرد. اغلب تبلت ها با بدنه مشکی رنگ تولید می شوند ولی برخی از مدل ها دارای رنگ های متفاوتی هستند. به عنوان مثال Nexus با پوشش بیرونی قهوه ای تیره، برخی ترنسفورمرها با رنگ بژ و چند مدل های سامسونگ به رنگ سفید هستند. اغلب برندهای معتبر، تنوع رنگ زیادی برای تبلت های خود در نظر نمی گیرند.



6- امکانات ارتباطاتی بیشتر، کارآیی بیشتر


تبلت ها بدون قابلیت های ارتباطی کاربردهای حرفه ای خود را از دست می دهند. ارتباط با شبکه در این محصولات از طریق وایرلس برقرار می شودو تقریبا تام مدل های موجود در بازار از وایرلس های سازگار پشتیبانی می کنند.

این شیوه سرعت و پوشش بیشتری نسبت به استانداردهای قبلی دارد. برخی از تبلت ها از سیم کارت پشتیبانی می کنندو می توانید دسترسی به اینترنت در حین حرکت را تجربه کنید.در غیر اینصورت استفاده از اینترنت فقط محدود به مکان هایی خواهد شد کهدارای پوشش وایرلس هستند.

اینترنت از طریق سیم کارت نیز به دو شیوه عرضه می شود؛ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از فناوری های نسل دوم پشتیبانی می کنندو اپراتور سوم نیز می تواند روی بستر 3G خدمات دهد.

برخلاف شبکه وایرلس که در تمام مدل ها دیده می شود، بلوتوث در تبلت ها گستردگی کمتری دارد و در آنها فراگیر نیست. یکی از راه حل هایی که برای حل دسترسی به اینترنت در تبلت های بدون سیم کارت وجود دارد استفاده از مودم هایی است که از طریق درگاه میکرو USB به تبلت متصل می شوند و می توانند اینترنت را دریافت کنند.

تبلت ایسوس , استارتاپ های موفق ایرانی , تبلت ارزان

این مودم ها انوع گوناگونی دارند و سازگاری آنها با تبلت از مواردی است که ممکن است کارایی آنها را با مشکل مواجه کند. توصیه می شود این موضوع را به عنوان یک راه حل جانبی در نظر بگیرید زیرا احتمال ناسازگاری با دستگاه وجود دارد.

مسیریاب یکی دیگر از امکاناتی است که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. برخی از تبلت ها از GPS پشتیبانی می کنند و معمولا مدل های ارزان قیمت فاقد این ویژگی هستند. تراشه هایی که برای GPS نیز استفاده می شوند دارای انواع مختلفی هستند و برخی از آنها در ارتباط با ماهواره و حفظ آن مشکل دارند.

این موضوع در تبلت های گران کمتر دیده می شود و متاسفانه تا زمانی که از دستگاه استفاده نکنیدپی به کارایی GPS نخواهیدبرد. اگر مسیریابی یکی از فعالیت های کلیدی برای تبلت است بهتر است قبل از خرید دستگاه به دنبال تجربه های کاربری و اطمینان از عملکرد آن باشید.



7- کدام برند بهتر است؟

در شرایط فعلی که مدل های ارزان قیمت نام های شناخته شده با قیمت یک مدل حرفه ای از دیگر برنده ا به فروش می رسد می توانید انتخاب خود را براساس مشخصات فنی محصول انجام دهید. در حوزه برندها، ایسوس و سامسونگ دارای اعتبار قابل قبولی هستند و می توان یک محصول قدرتمند از گروه گلکسی، نکسوز یا ترنسفورمر را انتخاب کرد. دسته دوم از تبلت ها دارای نام هایی هستندکه کمتر شناخته شده اند و با قیمت پایین تری به فروش می رسند اما هنگام انتخاب آنها باید به مشخصات فنی توجه داشته باشید.

یک پردازنده دو هسته ای توان اجرای اغلب برنامه ها را تضمین می کند و وضوح تصویر بالای 800 پیکسل نیز کیفیت مناسبی برای مشاهده فیلم و تصویر دارد. به این ترتیب می توانید در مورد امکانات دستگاه نیز با توجه به نیاز خود هزینه کنید.

دسته سوم تبلت هایی هستند که کیفیت و کارایی قدرتمندی ندارند اما قیمت پایین آنها، تمایل زیادی برای خریدشان ایجاد می کند.


ویدیو : تبلت های اندرویدی موفق