تاکید روحانی و جوکووی بر گسترش همکاری‌ها : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ...



گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و قبرس , روحانی , حسن روحانی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و جوکو ویدودو، رییس جمهوری اندونزی صبح چهارشنبه در جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و مذاکره کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و جوکو ویدودو، رییس جمهوری اندونزی صبح چهارشنبه در جاکارتا پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا، این دیدار در حاشیه دومین روز از اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی برگزار شد.

در این دیدار طرفین در ارتباط با مسایل فی مابین، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند و خواستار توسعه همکاری های دو جانبه در بخش های مختلف شدند.

روحانی و رییس جمهوری اندونزی بر گسترش همکاری های اقتصادی دو کشوردر بخش های مختلف تاکید کردند.

آمار نشان می دهد ارزش مبادلات ایران و اندونزی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد دلار رسید که این رقم در سال 2010 حدود 600 میلیون دلار بود.

ارزش مبادلات تجاری ایران و اندونزی به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در سال 2013 میلادی به رقم 600 میلیون دلار کاهش یافت که این رقم بیشتر شامل صادرات محصولات اندونزی به ایران بود.

مقام های ایران و اندونزی امیدوارند پس از توافق نهایی ایران و گروه 1+5 که بایستی تضمین کننده حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و نیز متضمن لغو تمامی تحریم های اقتصادی باشد، مبادلات تجاری و روابط اقتصادی دو کشور افزایش بیشتری یابد.

ایران و اندونزی سال گذشته قدم های زیادی برای تقویت مناسبات برداشتند و مذاکرات مختلفی در بخش انرژی و اقتصادی انجام شد.

گسترش همکاری های اندونزی و ایران از اسفند ماه سال 1392 با سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به اندونزی و رایزنی با مقامات این کشور کلید خورد و در آخرین روزهای سال گذشته نیز شاهد سفر فرستاده ویژه اندونزی به تهران بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسفند ماه گذشته، تاکید کرده بود ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و آسیایی و عضو مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی می توانند با اتکا به اشتراکات خود نقش بسزایی در پیشبرد مسایل منطقه ای و بین المللی ایفا کنند.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  ایرنا  


ویدیو : تاکید روحانی و جوکووی بر گسترش همکاری‌ها