تاکنون ازصندوق امانت بانکها استفاده کرده اید؟ : صندوق امانات محلی مطمئن برای ...


صندوق امانات محلی مطمئن برای حفظ اسناد و اشیائ گران قیمت و مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت، که مشتریان می توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی و یا اوراق مهم خود آنها را از بانک اجاره نمایند. بانکی دات آی آر: محور اصلی بسیاری از  فیلم های حادثه ای و اکشن یک صندوق امانات است خیلی ها برای بدست آوردن رمزش و ورود به بانک تلاش می کنند و کلی اتفاقات هیجان انگیز در این خصوص انجام می پذیرد.

اما حقیقت این است که در ایران کمتر کسی می داند بانک ها چنین امکاناتی را در اختیار مشتریانشان قرار داده اند شاید خیلی ها ترجیح می دهند در منزل گاوصندوق داشته باشند و شاید هم عموم مردم آنقدر اموال گران بها ندارند که نیازی به صندوق امانات باشد.

آنچه اهمیت دارد این است که بدانید موقع سفر، خروج های طولانی از منزل و یا زمانی که نگران  اموال گران بهای شما که شاید تنها ارزش معنوی برای شما دارند هستید می توانید با صرف هزینه اندک خیال خودتان را راحت کنید و اموالتان را به امن ترین مکان ممکن یعنی بانک بسپارید.البته این نکته را از یاد نبرید که حد اقل زمان اجاره صندوق یکساله است.

صندوق امانات محلی مطمئن برای حفظ اسناد و اشیائ گران قیمت و مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت، که مشتریان می توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی و یا اوراق مهم خود آنها را از بانک اجاره نمایند.

پیشتر فقط بانک های دولتی این امکان را در اختیار مشتریانشان می گذاشتند درحالی که الان اغلب بانک ها و حتی بانک های خصوصی نیز چنین فضایی را در اختیار متقاضیان گذاشته اند.

برخی بانک ها که در شعب منتخب چنین فضایی را برای مشتریان فراهم آورده اند عبارت اند از ملت، کارآفرین، کارگشایی،اقتصاد نوین،تجارت،صادرات، سامان و بانک ملی .

هریک از بانک ها برای در اختیار گذاشتن صندوق به متقاضیان شرایط خاص خودشان را دارند اما برخی از شرایط برای همه یکسان است در زیر به برخی از مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و ویژه اشاره می کنیم:

1. تکمیل فرم درخواست

2. پرداخت اجاره بهای یکساله

3.ارائه عکس از فردو وکیل احتمالی اش

4.دارابودن حداقل 18 سال سن

برخی بانک ها افتتاح یک حساب قرض الحسنه نزد بانک را هم از ملزومات ارائه صندوق قرار داده اند در حالی که این شرط برای همه بانک ها وجود ندارد.

برخی بانک ها آورده اند مشتریانی كه به استفاده از صندوق امانات تمایل دارند می‌توانند درخواست مورد نظر را به شعبه خود ارائه نمایند. چنانچه خواسته مشتری با شرایط در نظر گرفته شده برای واگذاری صندوق مورد تائید شعبه قرار گیرد، اقدامات لازم انجام و نسبت به واگذاری صندوق به متقاضی اقدام می‌شود.

صندوق امانات در سایز های مختلف بعضا (کوچک، متوسط و بزرگ ) عرضه شده و قیمت های آنها نیز متفاوت است.

افراد با توجه به نیازشان و همچنین بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اند صندوق مورد نیازشان را تهیه کنند.

اشخاص حقوقی هم می توانند با ارائه مدارک لازم برای خودشان صندوق اجاره نمایند.

مشتری فقط در ساعات اداری مجاز به استفاده از صندوق امانات بوده و امتیاز استفاده از آن غیر قابل انتقال است

بانک هیچگونه مسئولیتی نسبت به تغییرات احتمالی محتویات صندوق امانات نخواهد داشت .

حداقل مدت اجاره صندوق یکسال می باشد و اجاره بهای مذکور قبلا دریافت می شود و مدت آن به شرط موافقت بانک قابل تمدید می باشد.


ویدیو : تاکنون ازصندوق امانت بانکها استفاده کرده اید؟