«تازه به دوران رسیده های سیاسی» در ایران با خطر انقراض مواجهند/جبهه پایداری برای احمدی نژاد آغوش می گشاید؟ :



تازه به دوران رسیده ها , تازه به دوران رسیده , تازه ب دوران رسیده

 

اخبار سیاسی - المانیتور:
«تازه به دوران رسیده های سیاسی» در ایران با خطر انقراض مواجهند/جبهه پایداری برای احمدی نژاد آغوش می گشاید؟

شخصیت های سیاسی که در سال 2005 به سطوح عالی قدرت در ایران رسیدند تجربه اجرایی و سیاسی بسیار اندکی داشتند.

المانیتور نوشت: روز 24 آوریل، روح الله حسینیان نماینده مجلس گفت که فیلم مهمانی زنانه همسر رئیس جمهور را در اختیار دارد و تهدید به انتشار آن کرد.

به گزارش انتخاب، این حمله به روحانی یکی از عجیب ترین ها در نوع خود بود.

پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری منجر به نگرانی و خشم اعضای رادیکال مجلس شده است. حبهه ی پایداری و نمایندگانش از جمله حسینیان در خط مقدم مخالفت با روحانی هستند.

اینگونه تهدیدها از سوی اعضای جبهه پایداری موجب خطر است.  حسینیان روز 23 آوریل گفت: ما به صورت بنیادین با دولت مخالفیم و شاهد هستیم که کابینه از عناصر رادیکال اصلاح طلب و فتنه گران تشکیل شده است.

وی گفت که فرصت روحانی تمام شده و او انتقادهایش را افزایش می دهد.

هشت سال رئیس جمهوری محمود احمدی نژاد موجب ظهور اختلافات و احزاب جدید در اردوگاه اصولگرایی شد که یکی از آنها جبهه پایداری است.

یک تحلیلگر سیاسی در تهران می گوید: جبهه پایداری از دولت روحانی ناراضی است اما این نارضایتی به خاطر از دست دادن نفوذ و شکست جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری است که بیش از هر چیز آنها را خشمگین کرده است.

وی افزود: سعید جلیلی با تکرار شعارهای محمود احمدی نژاد وارد انتخابات ریاست جمهوری شد و جبهه پایداری معتقد بود که او با روحانی به دور دوم می رود.

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: با این حال جلیلی تنها 4 میلیون رای کسب کرد و خوش شانس بود که در جایگاه سوم قرار گرفت. از آن زمان، آن ها هویت سیاسی خود را در مخالفت بی چون و چرا با دولت جدید تعریف کرده اند.

وی بیان داشت: اعضای جبهه پایداری نشان می دهند که همچنان در خدمت احمدی نژاد هستند، ما می توانیم برپایه اخبار رسانه های وابسته به این جبهه بینیم که بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی باعث نگرانی همگان به جز اعضای جبهه پایداری شده است.

با این حال، همه معتقد نیستند که استراتژی جبهه پایداری در جهت محدود ساختن ریاست جمهوری روحانی به یک دوره است. معاون سردبیر یک روزنامه اصلاح طلب می گوید: ما باید تمام تکه های پازل را کنار هم بگذاریم. اکنون اعتدالگرایان دولت را در دست دارند. به خاطر داشته باشید که دولت اصلاح طلب نیست، میانه رو است و اعضای آن اکثرا تکنوکرات هستند. برای همین است که علی لاریجانی رئیس مجلس یا دیگر اعضای راست مجلس از جمله علی مطهری و احمد توکلی از دولت حمایت می کنند.

شخصیت های سیاسی که در سال 2005 به سطوح عالی قدرت در ایران رسیدند تجربه اجرایی و سیاسی بسیار اندکی داشتند.

یک تحلیلگر از آنها به عنوان «تازه به دوران رسیده های سیاسی» یاد کرد. در طول 8 سال گذشته، این افراد فرصت های سیاسی و اقتصادی زیادی داشتند اما از آنجاکه پایگاه اجتماعی نداشتند و نمی توانستند خود را در ساختار قدرت کشور جای دهند، اکنون با خطر انقراض سیاسی مواجه شده اند.

بعلاوه، اوضاع سیاسی ذر ایران آنچنان دستخوش تغییر شده است که اعضای جبهه پایداری  با مشکلات زیادی در انتخابات آینده مجلس مواجه خواهند بود.  برای همین است که آنها نگران به نظر می رسند.

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو : «تازه به دوران رسیده های سیاسی» در ایران با خطر انقراض مواجهند/جبهه پایداری برای احمدی نژاد آغوش می گشاید؟