تاثیر انتخابات بر راه اندازی شبکه HD تهران : رییس سازمان صداوسیما در مراسم ...


رییس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاحیه شبکه اچ‌دی تهران بیان کرد: شاید جا داشت که در زمان مناسب‌تری این شبکه افتتاح شود ولی به خاطر الزامات مناسبتی، به ویژه دو انتخابات پیش‌رو تصمیم گرفتیم تا در این فرصت شبکه را افتتاح کنیم. خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاحیه شبکه اچ‌دی تهران بیان کرد: شاید جا داشت که در زمان مناسب‌تری این شبکه افتتاح شود ولی به خاطر الزامات مناسبتی، به ویژه دو انتخابات پیش‌رو تصمیم گرفتیم تا در این فرصت شبکه را افتتاح کنیم.

سرافراز ضمن تبریک سی و هفتمین سالروز انقلاب اسلامی و تولد شبکه تهران اظهار کرد: شبکه پنج که شبکه تهران بود، از حدود شش سال پیش از طریق فرستنده‌های دیجیتال زمینی در سراسر کشور پخش شد ولی به تدریج هویت تهرانی‌اش را به هویت ملی تبدیل کرد.

وی ادامه داد:‌ در یک سال اخیر ماموریت پرداختن به مسائل اقتصادی کشور که در سایر شبکه‌های تلویزیونی وجود نداشت نیز به شبکه تهران محول شد.

سرافراز با اشاره به تاثیر برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بر زمان راه‌اندازی رسمی شبکه اچ‌دی تهران، اظهار کرد: برای برگزاری این انتخابات نیاز است که تمام شبکه‌های استانی کشور از کاندیداهای خود دعوت به عمل آورند و آن‌ها بتوانند از طریق شبکه‌های استانی با مردم ارتباط برقرار کنند.

رییس سازمان صدا و سیما درباره‌ی اهداف راه‌اندازی شبکه تهران توضیح داد: مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به همراه اطلاع‌رسانی قرار است در شبکه تهران صورت بگیرد چرا که محیط کلان‌شهر تهران ایجاب می کند که به مسائل گوناگون بپردازد.

او با اشاره به فعالیت اطلاع‌رسانی شبکه تهران خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در آینده به گونه‌ای است که منظومه اتفاقاتی که در تهران اتفاق می‌افتد سریع و آسان در اختیار مردم قرار بگیرد تا خودشان بتوانند درباره موضوعات شهری‌شان تصمیم بگیرند. این شبکه با استفاده از قابلیت‌های شبکه مجازی و همچنین اپلیکشن‌های تلفن همراه اطلاعاتی که درون شهر تهران قرار دارد را در اختیار مردم قرار می دهد.

سرافراز با بیان اینکه برنامه‌های شبکه تهران با ساختار جدید طراحی شده‌اند، گفت: بخش‌هایی از این تفاوت ساختار را می توان در قالب کلیپ‌های موجود دید؛ برای مثال از یک نوع فیلمبرداری به تایم‌لپس (Time-lapse photography) استفاده می‌شود که البته این اصطلاح در فارسی هنوز نام‌گذاری نشده است.

وی ادامه داد:‌ این شبکه با وجود نیروی بسیار کم و جوان، کارآمد محسوب می‌شود و با توجه به ساختار آن، شبکه چابکی است.

سرافراز با بیان اینکه شبکه تهران مجری‌محور است بیان کرد: قرار است در پخش برنامه‌های شبکه مرتبا مجری با مخاطب ارتباط برقرار کند و مجریان میزبان برنامه‌های این شبکه باشند.

سرافراز با اشاره به کیفیت اچ دی شبکه تهران گفت: این شبکه اولین شبکه‌ای است که با وضوح تصویری بالا به شکل تولیدی در داخل کشور آغاز به فعالیت می‌کند.

او یادآور شد پیش‌تر هم شبکه اچ دی در صداوسیما فعالیت می‌کرد ولی شبکه‌ای تولیدی محسوب نمی‌شد. دو شبکه پرس تی وی و هیس پان تی‌وی هم از شبکه‌های برون‌مرزی محسوب می‌شدند.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه شبکه تهران دو استودیوی جدید و یک واحد سیار دارد، افزود: به طور کلی نوار از این شبکه حذف شده است و از طریق پلی لیست و سِرور برنامه‌های آن پخش می‌شود.

سرافراز اظهار کرد: امیدواریم از این به بعد تمام نهادهای مرتبط که برای شهر تهران کار می‌کنند و با مردم آن‌ها سر و کار دارند، کمک کنند تا شبکه ای مفید با اطلاع‌رسانی درست در اختیار مردم قرار بگیرد.

او در پایان سخنانش از محمد اصفهانی و شیر خدا تشکر کرد و گفت: تهران بهترین‌ها و زیباترین‌ها را و در عین حال زشت‌ترین ها را در خود جای داده است. امیدواریم که خوبی های این شهر روز به روز افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش ایسنا، رییس سازمان صداوسیما در پایان این مراسم طبق روال معمول با درخواست خبرنگاران برای گفت‌وگو مواجه شد که وی بدون هیچگونه توضیح و بیان جمله‌ای، مراسم را ترک کرد.


ویدیو : تاثیر انتخابات بر راه اندازی شبکه HD تهران