تابستان امسال بهترین زمان برای حمله به ایران و حزب الله لبنان است : تابستان ...



بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان , بهترین نقاط ایران برای مسافرت در تابستان , بهترین جای ایران برای مسافرت تابستان

تابستان امسال بهترین زمان برای حمله به ایران و حزب الله لبنان است / حماس و دولت لبنان هیچ واکنشی نشان نخواهند داد / قطر و عربستان پشتیبان اسرائیل هستند

یک روزنامه نگار صهیونیست با اعلام اینکه اسرائیل مجبور است دیر یا زود برای بمباران تأسیسات هسته ای ایران اقدام کند، فصل تابستان و اوایل پاییز امسال را بهترین زمان برای انجام این کار دانست.

به گزارش (شفقنا)، تد بلمن وکیل بازنشسته و سردبیر فعلی روزنامه «اسرائیل پاندیت» در سرمقاله این روزنامه نوشت: «وقتی نمی توان به صحت و دقت اطلاعات رسیده در مورد زمان دستیابی ایران به بمب هسته ای اطمینان کامل داشت، پس چرا باید تا لحظه آخر صبر کرد؟ این حمله باید تابستان یا حداکثر اوایل پاییز امسال صورت بگیرد؛ در این موقع از سال هوا صاف و شرایط جوی مساعد است».

تد بلمن مقاله خود را با پرداختن به بحث متحدان منطقه ای ایران ادامه داده است: «اسرائیل همچنان بر موضع خود مبنی بر نابود کردن سامانه های موشکی S-300 به محض ورود آنها به خاک سوریه، استوار است. از طرفی هم اکنون دست کم 5 هزار نفر از شبه نظامیان حزب الله لبنان مشغول جنگ در سوریه هستند. در واقع این شبه نظامیان اکنون در یک جا جمع شده اند و راحت تر می توان آنها را هدف قرار داد.

علاوه بر این، به نظر می رسد که آنها در حال حاضر کار محافظت از ذخایر موشکی خود در جنوب لبنان را با تمام توان انجام نمی دهند. در چنین شرایطی اسرائیل می تواند ضمن اعلام بسیج عمومی برای مقابله احتمالی با سوریه، برای نابود کردن ذخایر موشکی حزب الله به جنوب لبنان حمله زمینی کند. احتمالاً در صورت انجام این حمله، سنی های لبنان و دولت این کشور، خود را کنار خواهند کشید تا اسرائیل مشکل آنها با حزب الله را برای همیشه حل کند».

این روزنامه نگار صهیونیست همچنین مواضع احتمالی دیگر بازیگران منطقه ای و جهانی از جمله گروه حماس و کشورهای عربستان، قطر و آمریکا در قبال حمله به ایران و حزب الله را اینگونه برآورد می کند: «حماس احتمالاً در برابر حمله اسرائیل به ایران و حزب الله سکوت خواهد کرد، چرا که این حمله به سود دو متحد تازه حماس یعنی قطر و ترکیه است.

قطر و ترکیه دوست دارند که اسرائیل، حزب الله را نابود و ایران را تضعیف کند تا تلاش هایشان برای سرنگونی حکومت بشار اسد، راحت تر به نتیجه برسد. از طرفی دولت باراک اوباما نیز واکنش مثبتی به این حمله خواهد داشت. اسرائیل با انجام این حمله عملاً فشار را از روی دوش آمریکا خواهد برداشت تا این کشور بتواند با آسودگی خاطر وارد جنگ با ایران شود.

از سر راه برداشتن حزب الله پیش از آغاز جنگ با ایران، ایده بسیار خوبیست. عربستان و قطر هم حامی اسرائیل خواهند بود».این اولین بار نیست که روزنامه نگاران و کارشناسان نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی، بر طبل جنگ با ایران و حزب الله لبنان می کوبند اما باید دید که این رژیم آیا در عمل جرأت انجام چنین کاری را به خود خواهد داد یا اینکه همچون گذشته صرفاً به بلوف های رسانه ای اکتفا خواهد کرد./انتخاب

 

 

 


ویدیو : تابستان امسال بهترین زمان برای حمله به ایران و حزب الله لبنان است