بیکار شده ها، شاغل می‌شوند : معاون اول رییس جمهور در مراسم معارفه وزیر کار ...


معاون اول رییس جمهور در مراسم معارفه وزیر کار با تاکید بر اینکه امروز اصلی ترین مسئله کشور اشتغال است ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه سهم اصلی را در ایجاد شغل بر عهده دارد. خبرگزاری تسنیم:  معاون اول رییس جمهور در مراسم معارفه وزیر کار با تاکید بر اینکه امروز اصلی ترین مسئله کشور اشتغال است ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه سهم اصلی را در ایجاد شغل بر عهده دارد.

اسحاق جهانگیری ، معاون اول رییس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ربیعی آمده است تا کارش را با موفقت سپری کند بیان کرد:  ربیعی با گرفتن رای اعتماد از سوی مجلس برای تصدی در این وزارتخانه انتخاب شده است.

 وی با تاکید بر اینکه کار مسئله مهمی است افزود: سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو مقطع به دلیل حساسیت دولت در مقاطعی ایجاد و د ر دوره ای دیگر ادغام شد .

 جهانگیری با بیان اینکه امروز میلیون‌ها زن و مرد چشم به عملکرد وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی دوخته‌اند، اظهار داشت: سازمان بزرگی مانند تامین اجتماعی که مجموعه چند میلیون مستمری بگیر را تحت پوشش دارد مدیریت حساسی را دارد.

 وی ادامه داد: در حوزه  مانند تامین اجتماعی که  شرکت‌های بزرگی اقتصادی را در نظر دارد لازم است مدیرانی استفاده شود که شرایط را به خوبی می‌دانند و به دنبال آزمون و خطا نیستند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در شرکت‌هایی مانند فولاد و مصر تنها تخصص حرف اول را می‌زند و مدیرانی پاک و با سابقه شفاف در این محیط نیازمند است.

 جهانگیری اشتغال را جدی ترین مسئله کشور دانست و بیان کرد: تورم و گرانی دو مسئله ایست که امروز کشور درگیر کرده است؛ اگر سیاست‌گذاری ها به نحو درستی نباشد ممکن است هدف های تعیین شده در این دو حوزه محقق نشود و هر یک تحت تاثیر دیگری از بین بروند.

 معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه مجموعه اقتصادی دولت باید با همفکری یکدیگر سیاست‌های کلانی را طراحی کند که هم به اشتغال توجه شود و هم تورم کاهش یابد، اضافه کرد: اگر سیاست‌ها نادرست باشد به هر دو حوزه ضرر می خورد. به طور مثال اگر فقط به اشتغال توجه شود و نقدینگی به بازار و تولید وارد شود اگر بدون برنامه باشد تورم افزایش می‌یابد و همینطور اگر بخواهیم یک دفعه  مقابل تورم را بگیریم بنگاه‌های اقتصادی با مشکل روبرو خواهد شد.

 وی با تاکید براینکه اشتغال موضوع تعیین کننده در جامعه است افزود: این وزارتخانه نقش مهمی را در ایجاد شغل دارد و البته باید گفت تمام دستگاه‌ها باید به گونه ای در زمینه ایجاد شغل فعالیت کنند که گویا هر کدام نقش تعیین کننده در این زمینه دارند.

 جهانگیری با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم بنگاه‌هایی که تولیدشان خوابیده است رونق یابد ادامه داد: بنگاه‌هایی را می‌شناسم که با 1000 کارگر کار می کردند اما اکنون فعالیت خود را با 200 کارگر دنبال می کنند.

 وی ضمن اشاره به اینکه اگر به سمتی رویم که هر کارگر بیکار به کارش برگردد و تولید جاری شود مشکلات کاهش می یابد، بیان کرد: یکی از اقدامات اضطراری دولت توجه به تولید است که باید با همکاری تمام دستگاه‌ها جاری شود.

 وی تعاون را امری مهم خواند و ادامه داد: تعاون در کنار بخش دولتی و خصوصی موضوعی است که باید به عنوان بخش کلیدی در وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه شود.

 جهانگیری صیانت از نیروی کار را یکی از دستورهای اصلی این وزارتخانه دانست و ادامه داد: اگر بنگاه تولید عملکرد خوبی داشته باشد کارگر نیز نفع می‌بیند، که این امر در گرو رعایت اصل سه جانبه‌گرایی دولت، کارفرما و کارگر محقق می شود.

  وی سرمایه انسانی را اصلی سرمایه کشور دانست واظهار داشت: دولت، کارفرما و کارگر باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی در راستای توجه به امورات کارگران گام بردارند.

جهانگیری افزود: بازگرداندن افرادی که کار خود را از دست به داده اند به عرصه اشتغال ، اقدام اضطراری دولت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خواهد بود.


ویدیو : بیکار شده ها، شاغل می‌شوند