"بیمه کویت سیستم هاى موشکى ایران را تامین مالی می کند" : جنجال در پارلمان کویت ...



جنجال در پارلمان کویت بر سر برنامه هسته ای ایران؛

"بیمه کویت سیستم هاى موشکى ایران را تامین مالی می کند"

عبدالرحمن عنجرى نماینده پارلمان کویت در جریان استیضاح مصطفى شمالى وزیر دارایى این کشور، بحث تند و داغى را در کویت برانگیخت.

انتخاب : عبدالرحمن عنجرى نماینده پارلمان کویت در جریان استیضاح مصطفى شمالى وزیر دارایى این کشور، بحث تند و داغى را در کویت برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از العربیه، وى در مجلس قانونگذارى کشورش (مجلس الاُمّه) سازمان بیمه کویت را مورد انتقاد شدید قرار داد و آن را به تامین مالى سیستم هاى موشکى ایران متهم ساخت. او این سیستم ها را مرتبط با برنامه اتمى ایران دانست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

عنجرى مدیر سازمان بیمه کویت را "قلعه اى مصون" خواند و گفت: فهد رجعان با حمایتى که مى شناسید و مى شناسیم، مصونیت دارد.

صبح امروز پنجشنبه مصطفى شمالى وزیر دارایى کویت بر سکوى استیضاح قرار گرفت. این استیضاح، زمانى عملى شد که دکتر عبید وسمى از طرح استیضاح خویش خوددارى کرد و آن را پس گرفت. پیشتر طبق آیین نامه، کابینه کویت توانسته بود به دلیل وجود دو استیضاح از یک وزیر، پاسخگویى را به بعد موکول کند.

عبدالرحمن عنجرى، مسلم براک، خالد طاحوس در یک استیضاح 8 محورى وزیر دارایى کویت را زیر سوال گرفتند. مهمترین محورهاى استیضاح، "قانون شکنى هاى سازمان سرمایه گذارى کشورى، اولویت بخشیدن به منافع بانکها و شرکتهاى تامین مالى در برابر منافع شهروندان وعدم اجراى قانون در مورد املاک دولتى و تامین اجتماعى" بوده است.

عنجرى مدارکى را نشان داد و گفت که بر اساس اینها بیش از یک میلیارد دلار در بازارهاى امریکا ضرر بیمه گذاریهاى دولت کویت بوده است. وى از مشارکت سازمان بیمه کویت در برنامه هسته اى ایران از طریق تامین مالى طرحهاى مرتبط با این برنامه در تهران سخن گفت.

او همچنین گفت که سازمان مذکور در بیمه کردن و تقبل زیان دو شرکت وابسته به یک نماینده دوره کنونى پارلمان به نام محمد صقر و یک نماینده قبلى به نام یوسف زلزله مشارکت داشته است. وى چند مورد دیگر را برشمرد و سازمان مذکور را در این موارد مقصر دانست.

عنجرى گفت: "گزارشهاى امریکایى بیانگر آن است که شرکت "کى جى ال" در شکستن تحریم ها علیه برنامه اتمى ایران سهیم است. او در این سخن خود به نوشته یک نشریه کویتى در شماره اى استناد کرد که در نوامبر گذشته منتشر شده است.

خالد طاحوس، دیگر نماینده استیضاح کننده، وزیر دارایى کویت را "پشتیبان رسمى اختلاس کنندگان اموال عمومى و افراد بانفوذ و متجاوزان به املاک دولتى" خواند.

او پس از ذکر مواردى گفت: وزیر دارایى، مردم را به بردگانى براى بانکها تبدیل کرده است.

وزیر دارایى کویت در پاسخ به استیضاح نمایندگان، اظهارات آنان را "انتقامجویى شخصى" و "بى توجهى به مصلحت عمومى" خواند. او گفت که بعضى از انتقادها مربوط به زمانى است که من حتى معاون وزیر نشده بودم./انتخاب