بیرانوند:هرجا منصوریان برود من هم هستم : علیرضا بیرانوند یکی از پدیده‌های این ...


علیرضا بیرانوند یکی از پدیده‌های این فصل نفت تهران بوده است، تیمی که اکنون در صدر جدول حضور دارد و بیرانوند یکی از ارکان آن است. روزنامه ایران ورزشی: بیرانوند در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل پدیده هم توانست با مهار دو ضربه پنالتی نقش پررنگی در صعود نفت به فینال ایفا کند. او که به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی دعوت شده و با عملکرد خوبی که در نیم‌فصل نخست و به ویژه بازی‌های اخیر داشته، امیدوار است یکی از مسافران تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باشد.
 
از بازی با پدیده در جام حذفی بگو و پیروزی دلچسبی که به دست آوردید؟

 خدا را شکر می‌کنم که در این بازی سربلند شدیم. بازی بسیار سختی بود و می‌دانستیم ممکن است به 120 دقیقه و ضربات پنالتی بکشد. به همین دلیل خودمان را آماده کرده بودیم. ما تمرینات خوبی در هفته‌های اخیر داشتیم و نقاط ضعف و قوت پدیده را هم شناسایی کردیم. در جریان بازی هم خیلی خوب بودیم و حتی می‌توانستیم با اختلاف سه گل پیروز شویم. بعد از گل ما پدیده تلاش زیادی برای جبران بازی کرد و روی تک موقعیتی که داشتند به گل رسیدند در ادامه کار هم طبیعی بود که به دلیل میزبان بودن فشار زیادی روی دروازه ما بیاورند اما ما هم در ضد حملات عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم موقعیت‌های زیادی ایجاد کنیم که البته در استفاده از موقعیت‌ها بی دقت بودیم.

فکر می‌کنی نفت شایسته حضور در فینال بود؟

 ما مزد زحماتمان را گرفتیم. تیم جوان و بی ادعایی داریم و صد در صد حقمان بود که به فینال برسیم. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم جواب زحمات کادر فنی را بدهیم.

روی ضربات پنالتی هم عملکرد خوبی داشتی البته پدیده‌ای‌ها اعتقاد داشتند جلو آمدن‌های تو روی ضربات پنالتی خطا بود؟

 فکر نمی‌کنم اینطور باشد چون من بعد از زدن ضربه به جلو می‌آمدم و زاویه را تنگ می‌کردم. مصاحبه چند نفر از کارشناسان را هم دیده بودم که گفته بودند حرکت بیرانوند خطا نبوده است. وقتی مربی پدیده داشت به بازیکنانش می‌گفت ضربه‌هایتان را هوایی بزنید چون بیرانوند دست‌هایش بلند است و ضربات زمینی را راحت می‌گیرد حرف‌هایش را شنیدم به همین دلیل شیرجه هایم را رو به بالا زدم و خدا را شکر که سربلند شدم.

برای مهار پنالتی و شروع مجددهایت تمرینات خاصی داری؟

 بله. چه برای گرفتن پنالتی و چه روی شروع مجدد تمرینات اختصاصی انجام می‌دهم. حتی روزهایی هم که تمرینات نفت تعطیل است من به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم.

در فینال هم باید ذوب‌آهن را ملاقات کنید. فکر می‌کنید چقدر شانس قهرمانی دارید؟

 تا آن بازی فرصت زیادی باقی مانده. ذوب‌آهن تیم جوان و مربی خوبی دارد. ما دوست داشتیم با پرسپولیس بازی کنیم نه به خاطر مسائل حریف بلکه به خاطر اینکه جذابیت بازی بیشتر می‌شد. به هر حال وقتی مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم، تماشاگر بیشتری به ورزشگاه می‌آید. هم اکنون بازی در شهر بی‌طرف برگزار می‌شود که به نظرم باید در شهری باشد که تیم لیگ برتری ندارد. امیدوارم ما مزد زحمات خود را بگیریم. ما هم اکنون دیگر به فینال فکر نمی‌کنیم و فقط خوشحالیم که بازی فینالی در راه است. از بازی فینال باید در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم که امیدوارم بتوانیم به مرحله گروهی صعود کنیم.

مقابل راه‌آهن در لیگ هم با گل دقایق پایانی پیروز شدید و با صدرنشینی به تعطیلات رفتید؟

 بله، خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم و صدرنشینی‌مان را تثبیت کنیم. در سراسر بازی برتر از حریف بودیم اما فکر می‌کنم که استرس ناشی از شرایط جدول روی کار بچه‌ها تاثیر گذاشته بود و نتوانستیم از موقعیت هایمان به خوبی استفاده کنیم اما خداراشکر گل را در ثانیه‌های پایانی به ثمر رساندیم و مزد برتری مان را گرفتیم تا با صدرنشینی نیم‌فصل را به پایان برسانیم.

تیمتان امسال به نوعی شگفتی‌ساز بوده. فکر می‌کنی بتوانی این روند را ادامه دهی؟

 به قول منصوریان ما تیمی جوان و بی ادعا داریم که انگیزه بازیکنان کمک به همدیگر است. مثلا در بازی با پدیده منصوریان به جای اینکه 18 بازیکنی که نامشان در لیست 18 نفره بود را به مشهد ببرد کل تیم را برد تا همه در این سفر زیارتی حضور داشته باشند. همین اتفاقات کمک زیادی به روحیه تیم و بازیکنان می‌کند.

اما شاید در کوران مسابقات و جنگ قهرمانی از همین کم‌تجربگی تیمتان ضربه بخورید؟

 به خوبی می‌دانیم که چه کار دشواری پیش رو داریم. علاوه بر اینکه باید در بین مدعیان قهرمانی بجنگیم باید در پلی‌آف بازی‌های آسیایی هم حضور داشته باشیم و خودمان را برای فینال جام حذفی هم آماده نگه داریم. فکر می‌کنم همه چیز به تصمیمات مدیریت و کادر فنی بستگی دارد. شنیده‌ام که قرار است چند بازیکن خوب خارجی به تیم اضافه شوند و در مسابقات آسیایی به ما کمک کنند. اگر این اتفاق بیفتد دیگر چیزی کم نداریم و می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم. برایمان خیلی مهم است که نماینده خوبی از طرف ایران در آسیا باشیم و یک جام قهرمانی هم برای نفت به ارمغان بیاوریم.

برای اردوی آفریقای جنوبی هم به تیم ملی دعوت شدی...

 بسیار خوشحالم که مزد زحماتم را گرفتم و تیم ملی را در اردوی آفریقای جنوبی همراهی می‌کنم. امیدوارم در این اردو نظر کادرفنی را جلب کنم تا در لیست نهایی جام ملت‌ها نیز باشم.

برخی‌ها اعتقاد دارند با افت رقیبانت در تیم ملی کار تو کمی راحت‌تر شده است؟

 من فقط روی کار خودم تمرکز دارم. اینکه در نفت تیمم نتیجه بگیرد و در تیم ملی هم بتوانم جواب اعتماد کادرفنی را بدهم. برایم فرقی ندارد در تیم ملی کدام رقیبانم هستند یا کدام یک حضور ندارند. حتی اگر 10 نفر هم در تیم ملی رقیبم باشند برایم تفاوتی ندارد و تمرکزم را روی کار خودم می‌گذارم. مطمئن هستم کروش هم اشتباه نمی‌کند و هر بازیکنی که آماده‌تر باشد را انتخاب خواهد کرد.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند تو بهترین دروازه‌بان نیم‌فصل اول بودی. با این نظریه موافقی؟

 در این خصوص کارشناسان باید نظر بدهند. نظر کارشناسان و آمار به خوبی نشان می‌دهد کدام دروازه‌بان بهترین بوده و من نباید چیزی در این خصوص بگویم. خوشحالم که در این چند وقت هم مردم به من لطف داشتند و این موضوع از نظر روحی و روانی کمک زیادی به من کرد و امیدوارم روز به روز بهتر شوم.

چقدر برای حضور در لیست نهایی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا امید داری؟

 من تلاش خودم را در لیگ کرده‌ام و دیگر همه چیز به تمریناتی که در اردوی تیم ملی باید انجام دهم و البته تصمیمی که در نهایت کارلوس کروش می‌گیرد، بستگی دارد.

با عملکردی که در بازی‌های اخیر داشته‌ای بسیاری از کارشناسان معتقدند تو باید به‌عنوان یکی از دروازه‌بانان تیم ملی در جام ملت‌ها حاضر باشی. چقدر به این موضوع امیدوار هستی؟

 کارشناسان و رسانه‌ها به من لطف دارند. خیلی‌ها می‌گویند باید در جام ملت‌ها بازی کنم من هم تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا نظر کروش را جلب کنم و یکی از مسافران استرالیا باشم. نام من در لیست 30 نفر نهایی جام جهانی هم بود اما چون دیر به من بازی رسید و در یک اردوی تیم ملی حاضر بودم قسمت نبود به جام جهانی بروم. اگر زودتر از اینها به من بها داده بودند حتما در جام جهانی هم بازی می‌کردم اما یکی از اهدافم حضور در جام ملت‌های آسیا است.

خیلی‌ها اعتقاد دارند که فصل آینده با منصوریان به استقلال می‌آیی؟

 الان با نفت قرارداد دارم و حرفه‌ای نیست که راجع به این موضوع صحبت کنم اما هر کجا که منصوریان برود با او می‌روم چه استقلال و چه نفت مسجدسلیمان.


ویدیو : بیرانوند:هرجا منصوریان برود من هم هستم