بیانیه ایران به مناسبت «روز نکبت» : وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای ضمن ...


وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای ضمن حمایت مجدد از همبستگی و آشتی ملی فلسطینیان در رویارویی یک‌پارچه با رژیم صهیونیستی، خواهان مقابله جهانی برای پایان دادن به توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس در حق ملت فلسطین شد. خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای ضمن حمایت مجدد از همبستگی و آشتی ملی فلسطینیان در رویارویی یک‌پارچه با رژیم صهیونیستی، خواهان مقابله جهانی برای پایان دادن به توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس در حق ملت فلسطین شد.

در بیانیه وزارت خارجه ایران به مناسبت سالروز اشغال فلسطین (روز نکبت) آمده است: از تاریخ 14 می 1948 که نام ننگین رژیم صهیونیستی بر نقشه جهان نقش زده شد، 68 سال می گذرد. تاسیس رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و قلب جهان اسلام، یادآور غم‌انگیزترین مناسبت تاریخ فلسطین و محنت‌های بی‌شمار این ملت مظلوم است که میلیون‌ها نفر از آنان در چنین ایامی از سرزمین خود آواره شدند. وقایع سال 1948 سرآغاز جنایات هولناکی بود که با سرکوب و نسل‌کشی فلسطینیان هم‌چنان در دهه‌های اخیر تداوم یافته است.

اقدامات رژیم صهیونیستی در تداوم اشغال تمامی سرزمین فلسطین، اعدام خودسرانه فلسطینیان بی‌گناه، یهودی‌سازی قدس، هتک حرمت مسجد الاقصی، گسترش شهرک‌سازی و یهودی‌سازی کرانه باختری و تداوم محاصره 10 ساله باریکه غزه از جمله جنایاتی است که خصوصا با سوء استفاده اسراییل از بحران‌های کنونی منطقه با شدت تمام استمرار داشته و تنفر جهانی را برانگیخته است.

سعی و تلاش رژیم صهیونیستی در به حاشیه کشاندن فلسطین به عنوان موضوع نخست امت اسلامی و فراموشی تاسف بار جنایات اسراییل از سوی برخی از کشورهای اسلامی و عربی که تصور باطل نتیجه‌بخشی مذاکرات سازش و امتیازدهی این رژیم در میز مذاکرات را در سر می‌پرورانند اسباب جسارت بیش‌تر رژیم اشغالگر قدس را فراهم آورده و نگرانی عمیق فلسطینیان و آحاد آزاداندیشان جهان از سرنوشت قدس و حقوق حقه ملت فلسطین را موجب شده است.

خیزش نسل جدید فلسطینی و تمسک به مقاومت و انتفاضه قدس در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی تبلور ناامیدی ملت فلسطین از 22 سال مذاکراتی است که ثمره‌ای برای این ملت نداشته و عزم آنان را نسبت به تکیه بر توانمندی‌های ذاتی خود در تحقق آرمان‌های مقدس فلسطین دو چندان کرده است.

هدف راهبردی تلاش برای پایان اشغال و کوشش بی‌وقفه برای انسجام و همبستگی داخلی اقدام مبارکی است که توسط گروه‌ها و آحاد ملت فلسطین در مسیر تحقق وحدت ملی آغاز شده و امید است با برخورداری از حمایت امت اسلامی منجر به ناکامی رژیم صهیونیستی در اهداف خود شود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت مجدد از همبستگی و آشتی ملی فلسطینیان در رویارویی یک پارچه با رژیم صهیونیستی، تشدید مخالفت‌های جهانی با اقدامات غیرقانونی و ضدانسانی این رژیم از جمله در زمینه شهرک‌سازی را به فال نیک گرفته و خواهان مقابله جهانی برای پایان دادن به توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس در حق ملت فلسطین است.


ویدیو : بیانیه ایران به مناسبت «روز نکبت»