بورس تهران از استراحت برگشت : بورس تهران یک روز بعد از روند نزولی خود مجددا ...


بورس تهران یک روز بعد از روند نزولی خود مجددا به کانال صعودی برگشت و مثبت شد. خبرگزاری ایسنا: بورس تهران یک روز بعد از روند نزولی خود مجددا به کانال صعودی برگشت و مثبت شد.

بورس تهران که در معاملات روز گذشته با افت 300 واحدی مواجه شده بود، در معاملات امروز مجددا به کانال صعودی برگشت و با افزایش نسبی قیمت‌ها رو به رو شد و رشد آرام و با احتیاطی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نیز همانند روزهای گذشته میل سهامداران به فروش سهم بیشتر از تمایل آنها به خرید بود، اما میزان ارزش وحجم معاملات نشان می‌دهد که سهامداران با امیدواری نسبت به آینده بورس به خرید و فروش اقدام می کنند زیرا در معاملات امروز 480 میلیون سهم به ارزش 157 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در سطح 280 هزار میلیارد تومان باقی ماند.

کارشناسان می گویند رفتن بورس به فاز منفی و حرکت آرام و با احتیاط شاخص بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات به عوامل اقتصادی و رکود حاکم بر اقتصاد مربوط است و سهامداران منتظرند تا آثار واقعی توافق را در بورس تهران و صنایع حاضر در بورس مشاهده کنند.

بنابراین در کنار نگاه کوتاه مدت عده‌ای از سهامداران، برخی نگاه میان مدت و بلندمدت تری در پیش گرفتند و منتظرند با بهبود وضعیت بورس در ماه های آینده بخشی از زیان های خود را جبران کنند به همین دلیل است که بورس تهران در این مقطع روندی خنثی در پیش گرفته و با صف های سنگین خرید یا صف های فروش مواجه نشده است و منتظر بهبود اوضاع در روزها و ماه های آینده است.

با این حال در بازار امروز روند مثبت شرکتهایی همچون ارتباطات سیار، تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، ایران خودرو و بانک صادرات موجب برگشت شاخص بورس و رشد 96 واحدی این متغیر شد.همچنین امروز شرکتهای کوچکی همچون تولیدی مهرام و پاکشو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای گلوکوزان و نفت بهران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.


ویدیو : بورس تهران از استراحت برگشت