بودجه برای آسیب‌دیدگان طبیعت در تهران : هیئت وزیران با اختصاص یکصد و بیست و ...


هیئت وزیران با اختصاص یکصد و بیست و نه میلیارد و دویست میلیون ریال به آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان، سیل و خشکسالی و سرمازدگی در استان تهران موافقت کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: هیئت وزیران با اختصاص یکصد و بیست و نه میلیارد و دویست میلیون ریال به آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان، سیل و خشکسالی و سرمازدگی در استان تهران موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه 5/6/1393 به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی موافقت کرد: مبلغ یکصد و بیست و نه میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مزکزی از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری تهران به آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان، سیل و خشکسالی و سرمازدگی در استان تهران پرداخت شود.

بر این اساس بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پرداخت سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار به عهده دولت) و مانده مطالبات معوق شامل مجموع اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان را تضمین و تعهد می‌نماید تا هزینه‌های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور و به شبکه بانکی پرداخت نماید.

این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالبات نخواهد بود.

بر اساس مصوبه دولت همچنین سیصد و دو میلیارد و چهارصد و شصت میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند ش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل، طوفان و خشکسالی‌های اخیر در اختیار استان تهران  قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس این مصوبه استانداری تهران موظف شد ضمن نظارت دقیق و رعایت اصول فنی در روند اجرای عملیات احداث، بازسازی، بهسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پروژه‌های مربوط در برابر حوادث غیرمترقبه گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده به همراه حجم عملیات و پیشرفت کار را هر سه ماه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال کند.

این مصوبه در تاریخ 11/6/1393 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.


ویدیو : بودجه برای آسیب‌دیدگان طبیعت در تهران