بوئینگ 787 آسمان دنیا را تسخیر می کند : این هواپیما قرار است روز چهارشنبه از ...


این هواپیما قرار است روز چهارشنبه از واشینگتن وارد توکیو شود و اولین پرواز تجاری خود را یک ماه دیگر در تاریخ 26 اکتبر، از توکیو به هنگ کنگ انجام خواهد داد. بالاخره پس از سه سال تاخیر، شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا، اولین نمونه بوئینگ ۷۸۷ دریملاینر خود را تحویل شرکت هواپیمایی ژاپنی "ایر نیپون ایرویز” داد.این شرکت ژاپنی با ۵۰ سفارش از این هواپیما بزرگترین مشتری آن محسوب می شود.

به گزارش یورونیوز ، این هواپیما قرار است روز چهارشنبه از واشینگتن وارد توکیو شود و اولین پرواز تجاری خود را یک ماه دیگر در تاریخ 26 اکتبر، از توکیو به هنگ کنگ انجام خواهد داد.

جیم آلبو، مدیر عامل بویینگ در این باره گفت: "امروز به عنوان یک روز به یاد ماندنی در تاریخ شرکت بویینگ و همچنین در تاریخ سفرهای تجاری هوایی ثبت خواهد شد. من مطمئنم که امروز 26 سپتامبربرای همیشه به عنوان سرآغاز فصل جدیدی از هوانوردی بخاطر سپرده خواهد شد.”

بوئینگ ۷۸۷ دریملاینر یک هواپیمای جت مسافربری دو موتوره و پهن پیکر است. تعداد مسافران قابل حمل توسط این هواپیما بسته به تعداد و نوع صندلی‌ها ۲۱۰ تا ۳۳۰ نفر می باشد.

این هواپیما بیست درصد کمتر از دیگر هواپیمای مسافربری بوئینگ سوخت مصرف می کند و اولین بوئینگی است که کامپوزیت در بیشتر بدنه آن بکار رفته ‌است.



ویدیو : بوئینگ 787 آسمان دنیا را تسخیر می کند