به درخواست منصور هادی اجرای آتش‌بس در یمن به ظهر امروز موکول شد : ائتلاف متجاوز ...



اجرای طرح رجیستری موبایل از امروز , اجرای امروز به خانه برمی گردیم , اخرین وضعیت منصور پور حیدری امروز

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان آتش‌بسی را که قرار بود از 12 نیمه شب گذشته آغاز شود به 12 ظهر امروز (سه‌شنبه) ‌به وقت صنعاء موکول کرد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ائتلاف متجاوز عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در پیامی به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان ابلاغ کرده که دولت یمن تصمیم گرفته است طرح آتش‌بس هفت روزه خود را از 15 لغایت 21 دسامبر جاری اعلام کند؛ یعنی همزمان با مذاکرات گروه‌های یمنی در ژنو که از امروز آغاز می‌شود.

در این بیانیه آمده است: آتش‌بس به طور خود به خود در صورت تعهد طرف مقابل تمدید خواهد شد.

به موجب این بیانیه، هادی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز لزوم در نظر گرفتن تضمین‌های کافی از سوی طرف مقابل را به منظور عدم نقض آتش‌بس ابلاغ کرده است. در عین حال بر لزوم اتخاذ گام‌های عملی برای تضمین تعهد به آتش‌بس دائمی تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است که در پاسخگویی به این مساله فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی آتش‌بس را به وقت 12 ظهر صنعاء و 9 صبح به وقت گرینویچ امروز اجرا خواهند کرد و این حق را دارند که به هرگونه نقض آتش‌بس واکنش نشان دهند.

این درخواست منصور هادی همزمان با توزیع پیش‌نویس نهایی چارچوب رایزنی‌های یمن توسط ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در بین گروه‌های شرکت‌کننده در نشست ظهر امروز در سوئیس است.

دفتر هادی نیز گفته است که این تصمیم منصور هادی در چارچوب اجرای تعهدات وی به بان کی مون درباره ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات است.

 اخبار بین الملل  -  ایسنا


ویدیو : به درخواست منصور هادی اجرای آتش‌بس در یمن به ظهر امروز موکول شد