به احمدی‌نژاد گفتند مشایی را در پستو بگذار! : حجت الاسلام بهمن شریف زاده از ...


حجت الاسلام بهمن شریف زاده از نزدیکان مشایی گفت: (بعضی اصولگرایان)خطاب به احمدی‌نژاد گفتند شما آقای مشایی را در پستو قرار دهید و جلو بیایید. من نمی‌خواهم اسم ببرم. ببینید، مبانی فکری آقای‌احمدی‌نژاد عدالت‌محوری و تکریم انسان است. در اصولگرایی چارچوبی وجود دارد که می‌گوید نوع برخوردت با جوانان باید اینگونه باشد. آقای‌احمدی‌نژاد این نوع خط‌کشی‌ها را قبول ندارد. حجت الاسلام بهمن شریف زاده از نزدیکان مشایی در گفتگویی با روزنامه شرق گفت:

*من از آغاز آشنایی با جناب آقای مشایی و پیش‌تر از آن آشنایی با افکار آقای‌احمدی‌نژاد، تلاشم درجهت تبیین اندیشه‌های عدالت‌محور و همچنین اندیشه جهانی‌شدن، مهدویت و در یک کلام گفتمان بهار بوده است. یعنی تلاش بنده بیشتر یک تلاش علمی در جهت تبیین افکار بوده است. نکته دوم درباره علت تلاش بنده این است که تعابیر و تفاسیر غلطی از اندیشه‌های جناب آقای مشایی می‌شد و من این را به منزله یک ستم در حق ایشان و اندیشه‌های ایشان احساس می‌کردم و برای دفاع از کسی که مظلوم واقع شده وارد عرصه تبیین علمی شدم. همچنین به خاطر هجمه‌های غیرعادی که به این دو شده و می‌شود مظلومیت اینها را روبه افزایش می‌بینم و برای همین انگیزه دفاع از مظلوم هم در من بیشتر شده است.

* ما در دولت سابق رسانه داشتیم، اما امروز به شدت در مضیقه رسانه‌ای هستیم، یعنی رسانه‌ای به‌عنوان یک رسانه قابل توجه با برد بالا برای ما نیست و به همین دلیل تبیین و تفسیر ما از اندیشه‌های جناب آقای‌احمدی‌نژاد و مشایی مثل گذشته در سطح جامعه منتشر نمی‌شود. نهایتا در چند سایت که مخاطب گسترده و بسیار ندارد.

*ما هر اقدامی برای اخذ مجوز نشر می‌کنیم برای ما مجوزی صادر نمی‌شود؛ یعنی ما خود جزو مظلومانیم.

*در دولت‌یازدهم جدیدا تقاضای مجوز نشریه‌ای ندادیم.

*صدور مجوز رسانه، درست است که با نام وزارت ارشاد انجام می‌گیرد اما عواملی در صدور مجوز دخیل‌اند که آن عوامل، دولتی نیستند.من نمی‌خواهم نام ببرم و بگویم چه کسانی و از چه مراکزی هستند. اما چیزی که برای ما اتفاق افتاده این است که ما با وجود اقدام برای اخذ مجوز، توفیقی برای اخذ مجوز نداشتیم. برای همین دستمان از رسانه خالی است و رسانه‌هایی که با ما مصاحبه می‌کنند، وسیله‌ای برای نشر افکار ما می‌شوند.

*با آقای‌احمدی‌نژاد و مشایی به‌صورت هر هفته در دفتر ولنجک دیدار دارم. در این دیدارها هم به مباحث علمی و محتوایی می‌پردازیم؛ مثلا درباره اندیشه مهدویت با هم بحث می‌کنیم مثل دو طلبه یا دو دانشجو، به هر صورتی می‌خواهید تعبیر کنید، بنابراین با یکدیگر درباره مباحث گوناگون مباحثه و گفت‌وگو می‌کنیم.

*(برخلاف گفته جوانفکر)آقای‌احمدی‌نژاد در ولنجک دفتر دارند و این جای انکار نیست. منتها یک دفتری است که مردم برای دید و بازدید با ایشان می‌آیند، همچنین همکاران سابق ایشان هم اگر بخواهند او را ببینند می‌توانند بروند ساختمان ولنجک.

‌*برخی حامیان آقای‌احمدی‌نژاد ادعا می‌کردند که ما فقط حامی آقای‌احمدی‌نژاد هستیم و با اندیشه‌های آقای مشایی موافق نیستیم، مثل جبهه پایداری اما وقتی که آقای‌احمدی‌نژاد «در آن جمله معروف که من مشایی هستم و مشایی من است» به‌صورت قاطعانه آقای مشایی و افکار ایشان را منطبق با افکارش معرفی کرد، اعضای جبهه پایداری از حمایت آقای‌احمدی‌نژاد به یک معنا دست کشیدند، ولی بعد از این دست‌کشیدن، گروهی دوباره برگشتند و از آقای‌احمدی‌نژاد اعلام حمایت کردند. اگرچه این حمایتشان به این معنا نبود که افکار آقای مشایی را پذیرفته باشند.

‌* آنچه در رسانه‌ها درباره تماس با آقای‌خاتمی مطرح شده، درست نیست. اصلش را رد نمی‌کنم ولی آنگونه که مطرح شده، درست نیست.

*  آقای‌احمدی‌نژاد قصد نزدیک‌شدن به هیچ جریان سیاسی را ندارد؛ از جمله اصولگرایان. به‌هر‌حال از اصولگرایان خیلی‌ها به سراغ آقای‌احمدی‌نژاد آمدند.

‌*(بعضی اصولگرایان)خطاب به احمدی‌نژاد گفتند شما آقای مشایی را در پستو قرار دهید و جلو بیایید. من نمی‌خواهم اسم ببرم. ببینید، مبانی فکری آقای‌احمدی‌نژاد عدالت‌محوری و تکریم انسان است. در اصولگرایی چارچوبی وجود دارد که می‌گوید نوع برخوردت با جوانان باید اینگونه باشد. آقای‌احمدی‌نژاد این نوع خط‌کشی‌ها را قبول ندارد و چون قبول ندارد، می‌گوید شما باید به انسان احترام بگذارید و انسان را تکریم کنید.

*آقای‌مشایی در حوزه اقتصادی دخالتی نداشته است، یعنی آرای آقای‌مشایی فقط در حوزه فرهنگی است. آرایی که درباره‌اش نزاع است، آرای فرهنگی ایشان است. اما می‌بینیم مخالفت با آقای‌احمدی‌نژاد فقط در حوزه فرهنگ نیست.

*نام آقای‌مشایی در همه اتهاماتی که در این عالم وارد شده، وجود دارد (با خنده) ولی یکی از آنها هم ثابت نشد.بنده از اتهام جاسوسی و امنیتی از پنج‌سال پیش شنیده‌ام تا اتهام فکری تا رمالی تا جادوگری تا سحر تا اقتصادی، هرگونه اتهامی که فکر کنید، به ایشان زده‌اند. ولی سرسوزنی از این اتهامات اثبات نشد.

* وقتی آقای زیباکلام می‌گوید احمدی‌نژاد همین الان ١٠‌میلیون رای دارد، می‌فهمم که احمدی‌نژاد محل توجه است.

* وقتی دکتر احمدی‌نژاد پیوسته بر وحدت مبانی و افکار خود با مهندس مشایی تصریح کرده و می‌کند، دیگر نباید همراهان ایشان را به مخالفت با مهندس مشایی متهم کرد. عبارات صریح دکتر در این زمینه مثل فیلتری بوده که مخالفان مهندس مشایی را از جمع یاران او تصفیه کرده است.


ویدیو : به احمدی‌نژاد گفتند مشایی را در پستو بگذار!